• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53224
+
-

چرا اصرار دارند بنی‌ تمیم بماند؟

چرا اصرار دارند بنی‌ تمیم بماند؟

کلاف سردرگم انتخابات فدراسیون کشتی هر روز پیچیده‌تر از روز قبل می‌شود. سرپرست فدراسیون کشتی حمید بنی‌تمیم برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرد. این در حالی بود که پیش از این گفته بود چنانچه بزرگان کشتی بیایند، کاندیدا نمی شود. همین مسئله سبب شد تا بسیاری از اهالی کشتی به حضور یک نامزد انتخابات در راس فدراسیون معترض شوند و خواستار حضور یک فرد بی‌طرف در سمت سرپرستی باشند.
 بی‌طرفی در انتخابات کشتی رعایت شود 
حمید بنی‌تمیم پیش از شروع ثبت‌نام و حتی در روزهای آغازین ثبت‌نام اعلام کرد برای شرکت در انتخابات تصمیم نگرفته است ولی از همان ابتدا فعالیت‌های او نشان می‌داد که قصد حضور در انتخابات فدراسیون کشتی را دارد. حالا این شائبه در بین اهالی کشتی به‌وجود آمده که در روزهای نزدیک به برگزاری مجمع به نفع امیر خادم کنار خواهد کشید.او در برنامه ورزش و مردم قویا این موضوع را رد کرد و گفت کنار نخواهد کشید و اگر هم کنار بکشد به نفع کسی نخواهد بود اما  کمی بعد به تسنیم گفت: «امیر خادم را کاملا می‌شناسم اما به صراحت می‌گویم تاکنون ائتلافی بین من و امیر خادم وجود نداشته است. اینکه آینده چه خواهد شد، مشخص نیست و هر اتفاقی که به نفع کشتی باشد، قطعا همان تصمیم را خواهیم گرفت. ممکن است هر تصمیمی بگیریم اما صادقانه می‌گویم تا امروز هیچ صحبتی در این خصوص مطرح نشده است». شاید این اظهارنظرهای بنی‌تمیم که نزدیک به همان صحبت‌های قبل ثبت نام است برخی از اهالی کشتی را حساس کرده و در ذهن آنها این شائبه را به‌وجود آورده که سرپرست فعلی جانب بی‌طرفی را رعایت نخواهد کرد.
 اصرار به حضور بنی‌تمیم
برخی رئیس‌هیأت‌های کشتی در چند روز اخیر به انتخاب سرپرست توسط وزارت ورزش واکنش نشان داده‌اند. ثمربخش، رئیس هیأت استان مازندران از احتمال تعلیق کشتی ایران خبر داده است. او مدعی است درصورت انتخاب سرپرست توسط وزارت ورزش، کشتی ایران تعلیق خواهد شد. در انتخابات جودو گفته شد از داخل کشور به فدراسیون جهانی نامه‌نگاری شده تا یک ناظر خارجی بر انتخابات داخلی داشته باشیم که البته با نامه‌نگاری‌های مجدد این مسئله حل شد. سال‌ها پیش هم در ماجرای تعلیق قایقرانی گفته شد نامه‌نگاری‌ها از داخل کشور انجام شده و برخی منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند. اصرار بر حضور یک کاندیدا در راس فدراسیون به هیچ وجه منطقی نیست همانطور که پیش‌تر در انتخابات ریاست فدراسیون بوکس افشین داوری سرپرست وقت فدراسیون بوکس بود از حضور انتخابات منصرف شد و در رقابت انتخاباتی بین روح‌الله حسینی و حسین ثوری نظاره‌گر بود. چنین اتفاقی در انتظار فدراسیون وزنه‌برداری هم هست. اهالی وزنه‌برداری معتقدند علی مرادی که کاندیدای ریاست فدراسیون است تا برگزاری مجمع باید کنار برود تا سرپرست هدایت فدراسیون را در دست بگیرد؛ اظهارنظری که باعث ایجاد فضای عادلانه برای سایر کاندیداها می‌شود. مهلت شش‌ماهه سرپرستی حمید بنی‌تمیم پانزدهم اردیبهشت ‌ماه به پایان می‌رسد و باید منتظر ماند و دید وزارت ورزش و جوانان چه تصمیمی درباره این ورزش مدال‌آور اتخاذ خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید