• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 53011
+
-

این روش نخ‌نماست

انگشتر عقیق و پول ندادن به برانکو برای سکوت بازیکنان

این روش نخ‌نماست

پرسپولیس با برانکو در این فصل هم توانسته تا اینجای کار نتایج درخشانی کسب کند. سرخپوشان در لیگ فعلا صدرنشین و مدعی اول قهرمانی هستند و به‌دنبال سومین قهرمانی متوالی خود می‌گردند. بازیکنان پرسپولیس در جام‌حذفی به نیمه‌نهایی رسیده‌اند و در صوت پیروزی برابر سپاهان در فینال باید به مصاف داماش بروند و در لیگ قهرمانان هم شرایط خوبی برای صعود دارند. با وجود این شرایط در باشگاه پرسپولیس اصلا خوب نیست و بحران مسائل مالی باعث شده تا بازیکنان حسابی از این وضعیت شاکی باشند. این در حالی است که مدیران باشگاه مدت‌هاست پولی به‌حساب سرمربی خود واریز نکرده‌اند و این موضوع باعث شده تا برانکو از دست مدیران باشگاه بسیار ناراحت باشد.

  به برانکو پول نده تا بازیکنان هم نگیرند
روز گذشته جلسه صبحگاهی ایرج عرب مدیرعامل، برانکو سرمربی تیم و اعضای هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس در محل باشگاه برگزار شد. جالب اینکه در این جلسه جعفر کاشانی برای قدردانی از برانکو انگشتر عقیق خودش را به سرمربی پرسپولیس داد و بعد از آن اعضای هیأت‌مدیره که به خیال خود حسابی برانکو را نمک‌گیر کرده بودند از او خواستند کمی به باشگاه زمان بدهد تا آنها بتوانند طلب او را پرداخت کنند. جالب اینکه مدیران باشگاه در شرایطی از برانکو زمان خواسته‌اند که با توجه به اعتراضات بازیکنان پرسپولیس از این طریق به‌دنبال ساکت کردن بازیکنان هستند. مدیران باشگاه می‌دانند تا زمانی که برانکو پولی دریافت نکند می‌توانند بازیکنان پرسپولیس را ساکت نگه دارند اما درصورتی که به برانکو پول بدهند اعتراضات سرخپوشان احتمالا به اعتصابی دیگر منجر خواهد شد.

  برانکو: وضعیت خوب نیست
سرمربی پرسپولیس در حاشیه تمرین روز گذشته درباره جلسه با مسئولان باشگاه گفت: «وقت خیلی کم بود چون باید به تمرین می‌آمدم. درباره مسائل مالی صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید وضعیت خوب نیست. باشگاه از بازیکنان درخواست دارد صبور باشند. تلاش این است که در مدت کوتاه مشکل حل شود.» برانکو درباره اینکه گفته‌ می‌شود 2نامه به باشگاه داده‌ و اگر نامه سوم را بدهد قطع همکاری می‌کند گفت: «طبیعی است وکیل من وظیفه دارد این کار را انجام دهد چون من هم در قبال آنها مسئولیت‌هایی دارم. حالا باید ببینیم چطور می‌شود.» سرمربی پرسپولیس همچنین درباره هدیه انگشتری که کاشانی به او اهدا کرد، گفت: «از او تشکر می‌کنم. انگشتر قشنگی به من هدیه داد که نقره بود و نگین فیروزه دارد.»

  مثل برانکو باشید
سرمربی پرسپولیس در چند‌ماه اخیر هر موقع پول به باشگاه آمده از مدیریت خواسته بازیکنان و دستیارانش در اولویت قرار بگیرند و همین مسئله باعث شده حقوق او چندماهی عقب بیفتد. با این حال برانکو حتی یک‌بار هم در مصاحبه‌هایش به این مسئله اشاره نکرده و بارها تأکید داشته دیر یا زود پولش را از باشگاه دریافت خواهد کرد. برخلاف برانکو، بازیکنان بزرگ‌تر پرسپولیس چندان صبور نبوده و درحالی‌که چندی پیش پاداش‌های چندصدمیلیونی حضور در فینال لیگ قهرمانان را دریافت کرده‌اند لب به اعتراض گشوده‌اند. پاداش‌هایی که هیچ ربطی به قرارداد سرخپوشان نداشت و به‌نوعی پاداش ویژه بود و این موضوع باعث شده حالا بازیکنان پول قرارداد خود را از مدیران باشگاه طلب کنند. مدیران قبلی حالا باید توضیح دهند که چطور بدون حساب و کتاب به بازیکنان پول پرداخت کرده‌اند.

  5سؤال درباره جلسه سه‌ساعته هیأت‌مدیره پرسپولیس 
باشگاه پرسپولیس پنجشنبه اعلام کرده بود که به‌دنبال مشکلات مالی و اعتراض بازیکنان، هیأت‌مدیره باشگاه یک جلسه برگزار کرده که 3ساعت طول کشیده است. براساس اعلام باشگاه نتیجه این جلسه طولانی هم آخر سر این بوده که جمعه -روز تعطیل- با اسپانسر باشگاه جلسه بگذارند. از آنجایی که جزئیات بیشتری منتشر نشده، چند سؤال پیش می‌آید:
   معلوم نیست اینجا مقصود از اسپانسر دقیقا چیست؛ دولت و وزارت ورزش که مالک باشگاه هستند یا شرکت ایرانسل، اسپانسر اصلی؟ 
   آیا اسپانسر به تعهداتش عمل نکرده؟ اگر اینطور است چه نیازی به جلسه سه‌‌ساعته هیأت‌مدیره بود؟ می‌توانستند براساس قرارداد اقدام کنند و خسارت بگیرند.
   آیا برای رفع مشکل مالی، هیأت‌مدیره پرسپولیس به‌دنبال آن است که رقم قرارداد را افزایش دهد یا درخواست حمایت بیشتری از اسپانسر کند؟ 
   ابعاد این مشکلات مالی چیست و دلایل آن کجاست؟
   کی شعار و عوامفریبی و مدیریت کوتاه‌مدت جایش را به شفافیت و برنامه‌ریزی بلندمدت و مدیریت مالی اصولی می‌دهد؟

منبع: سایت بازار ورزش

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :