• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 52992
+
-

30هزار خانواده کمیته امدادی در سیل آسیب دیدند


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه ۳۰هزار خانواده‌ تحت پوشش کمیته امداد در حادثه سیل در استان‌های مختلف آسیب دیدند، گفت: باید ۱۰هزار واحد مسکونی احداث شود و ۲۰هزار واحد نیاز به تعمیرات اساسی دارد و لوازم خانگی‌شان آسیب‌دیده است.

به‌گزارش ایسنا، پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه تهران ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد برای سیل‌زدگان گفت: باید ۱۰هزار واحد مسکونی احداث شود و ۲۰هزار واحد نیاز به تعمیرات اساسی دارد و لوازم خانگی‌شان آسیب دیده است. فتاح با بیان اینکه از پنجم فروردین‌ماه کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام آمادگی کرد، گفت: آنچه تاکنون از طریق رسانه‌های ملی تبلیغ شده و در تیزرها، سایت‌ها و کانال‌های مختلف اعلام کرده‌ایم، مردم در سراسر میهن اسلامی تا روز پنجشنبه ۱۲۰میلیارد تومان از طریق کمیته امداد به ما کمک کردند که ۴۱میلیارد تومان به‌صورت نقدی و ۷۹میلیارد تومان به‌صورت کالا بوده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه توزیع بسته غذایی بین همه خانواده‌ها صورت گرفته است، بیان کرد: در 3هفته گذشته به همه ۴۰هزار خانواده که فکر می‌کردیم آسیب دیدند اما بعد مشخص شد ۳۰هزار خانواده‌ هستند، معادل دوبرابر مستمری ماهانه و حقوق پرداخت شده که مجموع آن ۲۳میلیارد تومان شد. همچنین لوازم خانگی به‌صورت دستی به استان‌ها ارسال کرده‌ایم که خریداری کنند و درنهایت ۱۸میلیارد تومان از کمک‌های نقدی به آنها پرداخت شده؛ همچنین ۶میلیارد تومان کمک ضروری و موردی در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید