• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 52986
+
-

گسترش چتر بیمه‌های اجتماعی بر سر روستاییان


مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بیش از ۲میلیون و ۲۰هزار خانوار در مناطق روستایی و عشایری شناسایی شده‌اند که فاقد هرگونه بیمه هستند.

به‌گزارش میزان، محمدرضا واعظ‌مهدوی گفت: این خانوار‌ها به‌شدت آسیب‌پذیر هستند و درنظر داریم در سال۹۸ آنها را بیمه کنیم که این خود می‌تواند بهانه‌ همکاری با بیمه‌ برکت وابسته به بنیاد برکت باشد. وی با تأکید بر اینکه اهداف ما در صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همسو و مشترک با بنیاد برکت است، تصریح کرد: فعالیت‌های مثبت و مؤثری توسط بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق روستایی انجام شده است. طبق برآورد ما ۴۹ نهاد و دستگاه در روستا‌ها فعال هستند که تعامل، هم‌افزایی و تبادل اطلاعات میان آنها می‌تواند باعث بهره‌وری بیشتر شده و در نهایت جوامع روستایی را توانمند کند.

واعظ‌مهدوی تصریح کرد: بنیاد برکت و صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌طور ویژه بر بیمه‌ مناطق روستایی تمرکز کرده‌اند و باید چتر بیمه‌های اجتماعی را بر سر روستاییان گسترش دهیم. دولت دوسوم سهم کارفرما را در فرایند بیمه از طریق صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تقبل کرده است. امروزه قرارداد‌هایی را با مجموعه‌هایی مانند اتحادیه‌های صنفی منعقد کرده‌ایم تا کسانی که از اشتغال روستایی برخوردار می‌شوند، بیمه‌شان هم تأمین شود. واعظ‌مهدوی اظهار داشت: هم‌اکنون 100هزار بازنشسته در صندوق بیمه کشاورزی داریم و ۲میلیون سرپرست خانوار هم بیمه‌شده‌ ما هستند. مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پایان از تنظیم تفاهمنامه‌ همکاری با بنیاد برکت خبر داد و افزود: بنیاد برکت و صندوق بیمه‌ اجتماعی می‌توانند در حوزه‌هایی همچون بیمه‌ محصولات کشاورزی و بیمه‌ سرمایه‌گذاری همکاری مستمر و سازنده داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید