• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 31 فروردین 1398
کد مطلب : 52964
+
-

کافه مجلس

کافه مجلس
کافه مجلس


      نقش دست پنهانی در تصویب CFT و پالرمو
علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس به ایسنا گفت: تلاش برای منتفی کردن کنوانسیون‌های مطرح در مجمع تشخیص، موضع دشمنان را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تقویت می‌کند. به‌نظر می‌رسد دست پنهانی برای وقت‌کشی و تأخیر در بررسی این لوایح در کار است که قاعدتا مجمع باید در این رابطه مراقبت کند.

      پیشبرد گفت‌وگوی ملی در سکوت رسانه‌ای
یکی از نمایندگان پیگیر ایده گفت‌وگوی ملی درباره برگزاری جلسات گفت‌وگوی ملی بین 2 جریان سیاسی کشور به ایلنا گفت: عناصر مهم و تأثیرگذار جریان‌های سیاسی اصولگرا و اصلاح‌طلب جلساتی را در قالب گفت‌وگوی ملی برگزار می‌کنند.  بنا نیست اسامی افراد و جزئیات این جلسات هم‌اکنون رسانه‌ای شود.

      مدرک تحصیلی ملاک نباشد
محمدرضا بادامچی، نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: «مدرک تحصیلی بالا نباید ملاک نامزدی در انتخابات مجلس باشد. چرا که در مجلس موضوعاتی تصویب می‌شود که بیشتر به درایت نمایندگان بستگی دارد نه به مدرک تحصیلی.» به گزارش ایسنا، براساس مصوبه اخیر نمایندگان،نامزدهای انتخابات باید دارای مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند.

      خیال نمایندگان برای حذف رقیب
علیرضا محجوب نماینده مردم تهران با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات به اعتمادآنلاین گفت: با اصلاح قانون انتخابات مجلس 30درصد از نمایندگان فعلی نمی‌توانند کاندیدا شوند. نمایندگان با خیال حذف رقیب، علیه خودشان این قانون را تصویب کردند. شورای نگهبان احتمالا  با تعریف التزام عملی به اسلام، نظام و انقلاب مخالفت می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید