• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52896
+
-

سفر شهردار تهران به بغداد

خبرهای کوتاه
سفر شهردار تهران به بغداد

پس از سفر رئیس‌جمهور به عراق و سفر متقابل نخست‌وزیر عراق به ایران، دیشب شهردار تهران وارد بغداد شد.  به گزارش همشهری، این سفر که به دعوت شهردار بغداد و برای بازدید از نمایشگاه گل و گیاه این شهر برگزار شد، شامل ملاقات با مسئولان محلی و مدیران شهری و استانی بغداد خواهد بود. دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی در این‌باره اظهار کرد: این سفر با هدف توسعه مناسبات دوجانبه انجام خواهد شد و در آن بر همکاری‌های میان2پایتخت غرب آسیا افزوده می‌شود. 
گشتاسب مظفری گفت: پیش از این در سال‌های 85 و 86 در 2مقطع شهرداران این دو شهر سفر‌های متقابلی را انجام داده بودند. بین 2 ارگان مدیریت شهری تفاهمنامه‌ای هم به امضا رسیده بود که زمینه همکاری را فراهم می‌کند. اگر دولت عراق و شهرداری بغداد بتواند مشکلاتی مانند مسائل امنیتی را مدیریت کند شرایط مساعدی برای فعالیت در بغداد و دیگر شهر‌های عراق فراهم است. 
معاون بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران افزود: با توجه به پروژه‌های شهرداری تهران که در سال‌های اخیر به انجام رسیده است، توانایی‌های بخش خصوصی و پیمانکاران شهرداری نیز در این سفر مطرح خواهد شد تا در حوزه‌های مختلف از آن استفاده شود.
شهربانو امانی، عضو شورای شهر و مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این سفر شهردار  را همراهی می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید