• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52885
+
-

فیلم تختی؛ با شرکت شهریار و ژنرال

از هفته بیست‌وششم لیگ برتر 2بازی بسیار مهم دیروز برگزار شد و سرخابی‌ها مقابل رقبای خود به میدان رفتند. 6بازی باقیمانده این هفته امروز و فردا برگزار می‌شود و مهم‌ترین بازی‌ها را سپاهان و تراکتورسازی در تهران و تبریز برگزار می‌کنند. البته از نخستین بازی نفت مسجدسلیمان با فیروز کریمی هم غافل نشوید که یک فینال 6امتیازی در قعر جدول است.
 سایپا - سپاهان
سایپا در 2هفته گذشته با استقلال و پرسپولیس بازی کرد و امروز هم میزبان سپاهان است تا در بازی با مدعیان صدر جدولی هت‌تریک کرده باشد. تیم علی دایی در نیم‌فصل دوم شروع خوبی داشت و تا قبل از شکست مقابل پرسپولیس طی 8بازی متوالی شکست‌ناپذیر بود. نارنجی‌ها مقابل استقلال هم شکست نخوردند و همان تساوی بدون گل بود که استقلال را برای قهرمانی ناامیدتر کرد. همین اتفاق می‌تواند امروز برای سپاهان هم تکرار شود. سپاهان برای اینکه اندک بخت قهرمانی‌اش را همچنان حفظ کند نیاز مبرم به پیروزی در این بازی دارد و سایپا نشان داده تیمی نیست که به این راحتی تسلیم شود. سایپا در ورزشگاه تختی توانسته پرسپولیس و تراکتورسازی را متوقف کند و در این ورزشگاه فقط به استقلال باخته که آن را هم در بازی برگشت در ورزشگاه آزادی جبران کرده است. علی دایی در این بازی امید خالدی را در اختیار ندارد اما امیر قلعه‌نویی با تمام نیروهایش به تهران می‌آید. جدال دایی و قلعه‌نویی حتی زمانی که جنگ قهرمانی در کار نبوده هم حساسیت بسیار زیادی داشته است. چه برسد به امروز که برای قلعه‌نویی امتیاز دادن به دایی برابر است با خداحافظی با قهرمانی و شاید حتی نایب‌قهرمانی.
 نفت مسجدسلیمان - استقلال خوزستان
جدال قعرنشین‌های خوزستانی؛ صاحبان رتبه‌های 14و 15جدول که ممکن است همین هفته یا هفته بعد به تیم‌های 15و 16تبدیل شوند و دست در دست هم به لیگ‌یک سقوط کنند. استقلال خوزستان 5هفته متوالی است که فقط می‌بازد و در همین 5هفته دو بار سرمربی عوض کرده است! نفت مسجدسلیمان هم تنها تیمی است که در نیم‌فصل دوم رنگ برد را ندیده است. این تیم بعد از 11بازی بدون برد به قعرنشین رسیده و امیدوار است طلسم را در این بازی بشکند. مسجدسلیمانی‌ها برای این کار سرمربی خود را هم تغییر داده‌اند و از این بازی با فیروز کریمی به مصاف رقبا می‌روند. فیروز به‌عنوان متخصص نجات قرار است نفت را از جمع
 قعر جدولی‌ها جدا کند وگرنه سپیدرود آماده است تا از این تیم سبقت بگیرد.
 نساجی - پدیده
تیم خوش‌نقش یحیی گل‌محمدی فردا با سلطان تساوی بازی دارد. مجید جلالی از زمانی که به قائمشهر رفته 70درصد بازی‌ها را با نتیجه مساوی به پایان رسانده است. پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و سپاهان همگی با تساوی از ورزشگاه شهیدوطنی برگشته‌اند. حالا هم نوبت پدیده است که احتمالا یک مساوی دیگر به کارنامه‌اش اضافه شود. میانگین مالکیت توپ پدیده در بازی‌های قبلی 55درصد و نساجی 45درصد بوده است. از همین اعداد می‌توان شکل‌وشمایل بازی فردا را حدس زد. در زمینه دقت پاس هم پدیده 81به 71 از نساجی بهتر بوده است. اما در چمن مصنوعی قائمشهر شاید پدیده در رسیدن به همین معدل هم ناکام بماند.
 تراکتورسازی - پیکان
مدعی دوم قهرمانی و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی ندارد. در مقابل، پیکان هم در هفته‌های اخیر طوری نتیجه گرفته که انگار هیچ راهی جز باختن ندارد! پیکان که با جلالی رکورد باخت‌های متوالی را جابه‌جا کرده بود با حسین فرکی هم دوباره به نوار شکست برگشته و بعد از 3باخت متوالی به تراکتورسازی رسیده است. تراکتور بعد از سکته عجیب و ناگهانی مقابل سپیدرود چاره‌ای جز پیروزی در این بازی ندارد. اخراج فروزان این فرصت را به محمدرضا اخباری داده تا بعد از یک سال و اندی دوباره به زمین چمن برگردد. دوری طولانی‌مدت اخباری از میادین لااقل این حسن را دارد که اگر مقابل پیکان مرتکب اشتباه شود می‌توان به‌حساب ناآمادگی‌اش گذاشت و او را اخراج نکرد! تراکتورسازی در بازی‌های خانگی دومین تیم موفق لیگ بعد از پرسپولیس بوده و طی 12بازی در تبریز فقط یک تساوی و یک باخت داشته است. احتمالا یازدهمین برد خانگی در انتظار پرشورهاست.
 فولاد - نفت آبادان
در هفته‌ای که همه خوزستانی‌ها به جنگ همدیگر می‌روند فولاد هم فردا در ورزشگاه زیبایش میزبان نفت آبادان است. از 4تیم خوزستانی 2تیم در خطر سقوط هستند و 2تیم در میانه جدول کارشان از خطر و این چیزها گذشته است. از قضا فانوس‌به‌دست‌ها با هم بازی دارند و میانه جدولی‌ها نیز روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. با نتایجی که در هفته‌های اخیر به‌دست آمده طبیعتا فولاد از بخت بسیار زیادی برای پیروزی برخوردار است. قطبی از زمان آمدن به اهواز در 11بازی 18امتیاز برای فولاد گرفته اما سرمربی پرتغالی آبادانی‌ها اینقدرها به امتیازگیری علاقه ندارد. سرجیو صنعت‌نفت را به رکورددار تساوی تبدیل کرده و 60درصد بازی‌هایش تا امروز مساوی شده است. فولاد در بازی قبلی هم یک حریف خوزستانی داشت و اتفاقات دقایق پایانی همان بازی باعث محرومیت 3بازیکن اصلی این تیم یعنی رافائل مسی، سینا مریدی و فرزاد جعفری شده است.
 پارس‌جنوبی - سپیدرود
سپیدرود رشت قعرنشین است و پارس‌جنوبی در میانه جدول، اما دو تیم در نیم‌فصل دوم فقط یک امتیاز اختلاف دارند. در دور برگشت پارس‌جنوبی 9امتیاز گرفته و سپیدرود 8امتیاز. زردپوشان جنوب در نیم‌فصل اول اوضاع خیلی خوبی داشتند اما در نیم‌فصل دوم کاملا دچار افت شده‌اند. این بازی اگر سه چهار هفته زودتر برگزار می‌شد قطعا مهدی تارتار می‌توانست از پیروزی مقابل سپیدرود مطمئن باشد. اما نادر دست‌نشان آمده و سپیدرود را آنقدر متحول کرده که در 3هفته اخیر بدون شکست بماند و 5امتیاز جمع کند. سپیدرود خیلی بیشتر از پارس به امتیازات این بازی نیاز دارد و شاید همین نکته شکل و شمایل بازی را مشخص کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید