• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 29 فروردین 1398
کد مطلب : 52872
+
-

افشاگر بزرگ دوباره وارد می‌شود

علی دایی دیروز مدعی شد که در باشگاه پرسپولیس، برخی از بلیت فروشی سود شخصی می‌برند، آیا نتیجه افشاگری تازه او چیزی شبیه به ماجرای «کارت به کارت» خواهد بود؟

تیتر یک
افشاگر بزرگ دوباره وارد می‌شود

 پرسپولیس در سه چهار فصل اخیر که حضوری مداوم در لیگ قهرمانان آسیا داشته است، به‌خاطر ضعف در بلیت‌فروشی، صندلی‌های بدون شماره ورزشگاه آزادی و ورود بیش از اندازه تماشاگر در هر بازی، صدها هزار دلار جریمه شده است. تاکنون کسی مسئولیت این ضرر هنگفت را به‌عهده نگرفته و چنین به‌نظر رسیده که هیچ مدیری در باشگاه برای پیشگیری از آن تلاشی نمی‌کند. حالا اما علی دایی تلویحا مدعی شده که یکی از کارمندان باشگاه در این پرونده دست دارد و از فروش بلیت‌ها سود می‌برد.
ماجرا از جایی شروع شد که پندار خمارلو، مدیر روابط‌عمومی پرسپولیس که همزمان مدیر رسانه‌ای تیم هم هست، در پاسخ به حرف‌های محمد، برادر علی دایی به طعنه گفت:« برانکو مربی‌ای نیست که با لباس شخصی به تمرین بیاید و یا در تمرین با دوستانش گپ و گفت کند و یا به روزنامه خواندن مشغول شود. حتی وقتی در تهران باران سیل‌آسا می‌آمد برانکو در زمین تمرین حضور داشت و همراه سایر بازیکنان تیم را آماده می‌کرد و این مسائل رمز موفقیت پرسپولیس است.»  برای کسانی که دایی را می‌شناسند و سابقه بگومگوهای رسانه‌ای‌اش با آدم‌های مختلف را به یاد می‌آورند، قابل پیش‌بینی بود که در نخستین فرصت از خجالت خمارلو در می‌آید. نخستین فرصت همین دیروز بود؛ کنفرانس خبری پیش از بازی سایپا- سپاهان. دایی بدون آنکه نامی از مدیر روابط عمومی پرسپولیس ببرد، از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی خواست به فوتبال ورود و حساب‌های شخصی «یک کارمند ساده» را رصد کنند: « نه‌تنها از کمیته اخلاق بلکه از قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه تقاضا دارم که به خیلی از موارد و اتفاقات در فوتبال و ورزش ما ورود کنند. ببینند چه اتفاقاتی در ورزش ما رقم می‌خورد. خوشحال می‌شوم که ابتدا از خود من شروع کنند و ببینند چه پول‌هایی به‌حساب من یا نزدیکان من از کجا واریز شده است. از خود من شروع کنند و ببینند چگونه است که یک کارمند ساده چه پول‌هایی را به‌حساب خودش یا نزدیکانش واریز می‌کند.»
دایی در بخشی دیگر از این گفت‌وگو کدهای دیگری هم داده است:« ببینند که از سال 89، ماجراهای کارخانه روغن نباتی و صندوق پیشکسوتان{احتمالا منظور صندوق حمایت از پیشکسوتان باشد که خمارلو سال‌ها مدیر روابط‌عمومی آن بود} چه بوده و به این مسائل برسند. بحث عیدی‌های آن زمان و مباحثی چون بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی نیاز به بررسی دارند و ببینند که بلیت‌ها چگونه فروخته شده و پول آنها کجا رفته است؟ در بازی‌های خانگی خارج از کشور پرسپولیس ببینند چه کسانی بلیت‌فروشی کرده‌اند و بلیت تقلبی فروخته‌اند که این مسائل باید بررسی شود. آن وقت ببینیم که سر چه کسانی بالا و سر چه کسانی پایین خواهد بود.»
آیا کدهایی که علی دایی داده است آغاز یک افشاگری تازه خواهد بود؟ دایی نزدیک به 6سال پیش هم پس از آنکه تیمش با اشتباه محسن قهرمانی، مقابل سپاهان بازنده شد، از ماجرایی پرده برداشت که بعدها به رسوایی «کارت به کارت» معروف شد.
خبرنگار همشهری‌ورزشی دیروز با مدیر روابط عمومی پرسپولیس تماس گرفت تا از او درباره حرف‌های دایی بپرسد. خمارلو اما گفت حرفی نمی‌زند چون تیمش چند ساعت بعد باید با ذوب‌آهن بازی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید