• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 28 فروردین 1398
کد مطلب : 52844
+
-

امروز پروانه نمایش «قصر شیرین» را فرستادند منزل

امروز پروانه نمایش «قصر شیرین» را فرستادند منزل

ما در جشنواره بخشی به نام شاخه‌های زیتون داریم ظاهرا همانطور که در جشنواره قرآن هم شاهد بودیم میهمانان فلسطینی جشنواره فیلم فجر هم به ایران نیامده‌اند. این موضوع را تأیید می‌کنید؟
بله. ما چند میهمان فلسطینی داشتیم که متأسفانه کشور فلسطین مانع سفر آنها به ایران شده است. من واقعا در تعجبم که این نگاه‌های سیاسی حتی در امور فرهنگی هم رسوخ کرده و مانع سفر این میهمانان به ایران شده است. طرف فلسطینی البته مقصر این اتفاق است و تأکید می‌کنم این ماجرا خللی در حمایت فرهنگی ما در جشنواره از فلسطین و به تبع آن بخش شاخه‌های زیتون پیش نخواهد آورد.

سینمای ما درفاصله جشنواره پارسال تا امسال ناصر ملک مطیعی، عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی را از دست داد. بهتر نبود به این بزرگان در المان‌های جشنواره، پوستر و یا حتی مرمت فیلم‌های کلاسیک توجه می‌کردید؟

استاد انتظامی یک‌بار پوستر جشنواره ما را مزین کردند. درگذشت استاد مشایخی ما را غافلگیر کرد و برای همین تلاش کردیم در پوستر مکمل جشنواره که 40چهره سینمایی را شامل می‌شود تصویر ایشان را اضافه کنیم. اما نکته مهم این است که امسال به همت سرکار خانم لادن طاهری، مدیر فیلمخانه ملی تصاویر دیده نشده‌ای از پشت صحنه گاو با حضور آقایان مشایخی و انتظامی را نمایش می‌دهیم و در بخش مرمت کلاسیک‌ها فیلم «طلسم» با بازی آقای مشایخی را نمایش خواهیم داد.
ماجرای توقیف فیلم «قصر شیرین» یک شیطنت رسانه‌ای بود یا واقعیت داشت؟

اصلا شیطنت نبود. من 2 ‌ماه برای دریافت مجوز نمایش این فیلم معطل هستم و جالب اینکه چون امروز نشست خبری داشتم و احتمال می‌دادند که من ساکت نباشم و حرفی بزنم، امروز صبح مجوز فیلم را فرستاده‌اند به در منزل بنده.

این خبر را به اشتراک بگذارید