• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 26 فروردین 1398
کد مطلب : 52469
+
-

ادامه تلاش‌های فرهنگی

نگاه
ادامه تلاش‌های فرهنگی


احمد تهوری/ ناشر
در سالی که گذشت، مشکلات و فشارهای فراوانی بر فعالان حوزه نشر و کتاب وارد شد که شرح آن‌را بی‌مورد می‌دانم، چراکه تقریبا همه از افزایش ناگهانی قیمت‌ها و برخی کمبودها باخبرند.

با نو‌شدن سال، بر امیدواری‌ها هم افزوده می‌شود. از ته دل آرزو می‌کنم‌ سال جدید، سال خوبی برای همه اقشار به‌ویژه زحمتکشان و فعالان حوزه نشر و کتاب باشد.

چند روزی بیشتر به برپایی نمایشگاه کتاب نمانده است؛ نمایشگاهی که آرزو می‌کنم با وجود مشکلات سال گذشته که حتما تأثیرش را بر آن خواهد گذاشت، پررونق باشد.

سال گذشته شاهد تلاش همه ناشران بودم که صادقانه می‌کوشیدند به هر شکل ممکن کتاب حتی‌المقدور ارزان تولید شود و به‌دست مخاطب برسد.

بعضی ناشران هم موفق شدند سهمیه کاغذ بگیرند که قطعا حضور راحت‌تر و بهتری در نمایشگاه خواهند داشت. ناشران دیگری هم هستند که باتوجه به افزایش قیمت‌ها، کتاب‌های اوایل سال97 را با همان قیمت برای عرضه به نمایشگاه خواهند آورد.

موضوع خریداری با تخفیف کتاب از سوی ارگان‌ها هم امسال جای حرف و حدیث فراوان دارد؛ چراکه با قیمت موجود هم سرمایه بسیاری از ناشران بازنمی‌گردد چه رسد به اعمال تخفیف.

به هر حال و با همه مشکلات حضور ناشران یعنی ادامه تلاش، فعالیت و حیات فرهنگی؛ این چیز کمی نیست و دعا می‌کنم با یاری خدا  این حضور نتایج مثبت خود را در سال‌جاری نشان دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید