• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52277
+
-

توسعه دوچرخه سواری تهران در سال 98


98سال توسعه دوچرخه در تهران است و با 2برنامه توسعه مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در نقاط مختلف شهر و افزایش سطح خدمت‌رسانی دوچرخه‌های اشتراکی قرار است بخش مهمی از مردم شهر به این وسیله پاک دسترسی آسان‌تری داشته باشند.

به گزارش همشهری، ‌معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه خطوط ویژه دوچرخه‌سواری و دوچرخه اشتراکی در شهر تهران به‌عنوان یکی از برنامه‌های مدیریت ترافیک شهرداری در سال‌جاری خبر داد.

محسن پورسیدآقایی گفت: تهران شهری است با معابر مملو از انبوه وسایل نقلیه که متأسفانه با اولویت تردد خودروهای شخصی طراحی‌ شده است؛ بزرگراه‌های متعدد، تقاطع‌های غیرهمسطح زیاد، پارکینگ ارزان و رایگان، اعمال جرایم نه‌چندان زیاد و... همگی باعث تشویق استفاده از خودروهای شخصی در سطح معابر شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: اگر می‌خواهیم با مشکلاتی مثل ترافیک، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و کم‌تحرکی شهروندان مبارزه کنیم باید شهروندان را تشویق کنیم که ضمن تغییر سبک زندگی از وسایل پرتحرک‌تری برای حمل‌ونقل استفاده کنند که با ترویج دوچرخه‌سواری می‌توان بر موضوعات کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش آلودگی هوا و تضمین سلامت شهروندان اثرگذار بود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه بسیاری از معابر تهران دارای پتانسیل بسیار مناسبی برای توسعه مسیرهای دوچرخه‌سواری و برقراری ارتباط با ایستگاه‌های مترو و پارک‌های بزرگ است تصریح کرد: به‌کارگیری سامانه‌های مدرن و روش‌های جدید حمل‌ونقل شهری، در شهرهایی که ترافیک و آلودگی شدیدی دارند، دارای جایگاهی ویژه و بااهمیت است.

معاون شهردار تهران بر ضـرورت پـرداختن بـه سامانه‌های غیرموتوری به‌ویژه دوچرخه که برای سفرهای تا 5کیلومتری می‌تواند جایگزین خودرو شـود تأکید کرد و گفت: دوچرخه‌سواری درصورت ترکیب با حمل‌ونقل عمومی تأثیرات مثبت بسیاری را در پی خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید