• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52254
+
-

روزگار سیاه فروزان

روزگار سیاه فروزان

زمان زیادی از انتشار استوریِ محسن فروزان در اینستاگرام نمی‌گذرد، انتشار عکسی که او در یکی از تمرینات تراکتورسازی، بعد از برد در یک بازی درون‌تیمی نوشته بود: «هر تیمی فروزان را در اختیار داشته باشد، شکست نمی‌خورد.» فروزان اما مشابه چنین جمله‌ای را چند‌ماه قبل هم در یک مصاحبه به زبان آورد و گفت: «تراکتور شکست نمی‌خورد، چون یک دروازه‌بان قابل اطمینان دارد.» او در هفته‌های گذشته با چند کلین‌شیت یکی از بازیکنان تأثیرگذار تیمش لقب گرفت، ولی روز سیاه فروزان در رشت رقم خورد؛ جمعه‌ای نحس که با 2اشتباه فاحش و پشت سر گذاشتن شبی سخت برای این دروازه‌بان پرحاشیه به پایان رسید. این اشتباهات فرصت خوبی برای کاربران در فضای مجازی بود تا جملات و حرکات فروزان را دستمایه طنز قرار داده و به این دروازه‌بان حمله کنند. غم‌انگیزترین ماجرا برای فروزان اما تصمیم محمدرضا زنوزی مالک متمول باشگاه تراکتورسازی بود که یک ساعت بعد از این شکست تلخ، تصمیم به اخراج گلر اول تراکتورسازی گرفت. زنوزی بعد از این بازی در مورد اشتباهات فروزان گفت:
« او تا زمانی که کمیته انضباطی باشگاه بررسی و تحقیق خودش را در مورد این بازی پایان بدهد، از حضور در تمرینات محروم است. ایشان حتما باید پاسخگوی عملکردش در این مسابقه باشد.» زنوزی البته جملاتی جنجالی هم به زبان آورد و گفت: «مگر وزیر ورزش، وزیر کل ورزش ایران نیست؟ ما هزینه نکردیم که این آقایان هرکاری دوست دارند بکنند. هر بلایی دلشان می‌خواهد سر ما می‌آورند. دارند مسابقات و نتایج را مهندسی می‌کنند. کمیته اخلاق باید به مسئله ورود کند.»
  شائبه شرط‌بندی
یک ساعت بعد از اتمام این مسابقه، شایعه‌ای هولناک در مورد فروزان در فضای مجازی و رسانه‌ها ایجاد شد؛ اینکه دروازه‌بان تراکتورسازی روی باخت تیمش شرط‌بندی کرده و به همین دلیل 2اشتباه عمدی انجام داده است. نخستین ترکش بعد از اخراج از تراکتورسازی، درگیری لفظی فروزان با یکی از هواداران تراکتورسازی بود. وقتی فروزان همراه تراکتورسازی در حال ورود به سالن فرودگاه رشت برای بازگشت به تبریز بود چند هوادار سمت او آمدند که یکی از آنها فروزان را متهم به تبانی کرد و حتی گفت که فایل و اسنادی دارد که ثابت می‌کند این دروازه‌بان تبانی کرده است. این مسئله باعث درگیری طرفین شد و هوادار تراکتورسازی فحش رکیکی به فروزان داد. حسن آذرنیا، سرپرست تراکتورسازی که در آنجا حضور داشت و سایرین در نهایت طرفین را از هم جدا کردند.
 احضار به کمیته اخلاق
شائبه شرط‌بندی در حالی برای فروزان ایجاد شد که چند‌ماه قبل دروازه‌بان تراکتورسازی به‌دلیل برخی شبهات در این مورد، به کمیته اخلاق احضار شد. آن زمان عبدالله سمامی، نایب‌رئیس کمیته اخلاق در مصاحبه‌ای گفت: «یک فوتبالیست لیگ برتری را به‌خاطر فعالیت همسرش در سایت‌های شرط‌بندی محکوم کردیم که همه فکر کردند به‌خاطر بدحجابی بوده است.» این شایعات بعد از شکست برابر سپیدرود در حالی برای فروزان ایجاد شد که او در 7بازی گذشته تراکتورسازی گل نخورده بود و می‌توانست با کلین‌شیت در 3بازی دیگر رکورد سیدحسین حسینی دروازه‌بان استقلال را بشکند.
 جنجال در اینستاگرام
اما این پایان ماجرا برای فروزان نبود و او که به همراه نسیم نهالی زوج خبرساز فوتبال ایران محسوب می‌شوند، با انتشار یک پست جنجالی در فضای مجازی مواجه شدند که در آن نسیم نهالی در پاسخ به دایرکت اینستاگرامی یکی از هواداران تبریزی، با تندی واکنش نشان داده و ادبیات دور از ذهنی را به‌کار برده بود. همسر فروزان اما در گفت‌وگو با ایلنا منکر پاسخگویی به این شیوه شد و گفت: «هیچ‌وقت چنین ادبیاتی به‌کار نبرده و نخواهم برد و از آن بی‌اطلاع هستم. من با توجه به استرسی که داشتم اصلا بازی را هم بعد از گل اول ندیدم. چون می‌دانستم همسرم بعد از این گل با چه فشاری مواجه است. بعد از بازی هم به هیچ‌وجه به سراغ فضای مجازی نرفتم و خدا را شکر با امکانات جدیدی که اینستاگرام ترتیب داده کاملا زمان حضور اکتیو و حضور در این فضا مشخص است. با شناخت و تجربه‌ای که طی این سال‌ها از فضای هواداری به دستم آمده می‌دانم هواداران ناراضی و عصبانی بعد از چنین نتایجی هیچ درکی از شرایط و ادبیات ندارند و به همین دلیل هیچ‌وقت نه کامنت و نه دایرکت‌ها را چک
 نمی‌کنم.»
  فروزان به کمیته اخلاق می‌رود؟
عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال دیروز در گفت‌وگو با میزان، درباره شایعه شرط‌بندی فروزان گفت: «در این زمینه هنوز چیزی به‌ دست ما نرسیده است. هر زمان چنین مستنداتی به‌دست ما برسد، قطعاً به آن رسیدگی خواهیم کرد.» فروزان دیروز هم در تمرین تراکتور غایب بود و حالا باید دید مسئولان این باشگاه در مورد او چه تصمیمی خواهند گرفت. از طرفی باید منتظر ماند و دید که آیا کمیته اخلاق باز هم فروزان را احضار خواهد کرد یا اینکه اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.
روز گذشته انتقادهای زیادی هم از زنوزی صورت گرفت، اینکه او در اقدامی غیرحرفه‌ای به بحث فنی ورود کرده و فروزان را اخراج کرده است. این در حالی است که جورج لیکنز هم واکنشی به این تصمیم زنوزی نشان نداد. تراکتورسازی هنوز هم شانس قهرمانی دارد و شاید استفاده نکردن از فروزان در این شرایط حساس، بیشتر به تراکتور آسیب برساند. البته اتفاقات اخیر قطعا شرایط روحی فروزان را به هم ریخته و تراکتوری‌ها در این شرایط حساس به بدترین شکل ممکن وارد حاشیه شده‌اند. این اتفاقات ممکن است دست تراکتور را از جام قهرمانی دور کند تا آنها همچنان بابت کسب نخستین قهرمانی در لیگ، ناکام بمانند.
  واکنش دست‌نشان به شایعه شرط‌بندی
نادر دست‌نشان - سرمربی تیم فوتبال سپیدرود- درخصوص هجمه‌های ایجاد‌شده علیه محسن فروزان به‌خاطر اشتباهات این دروازه‌بان می‌گوید: «فروزان کلا یک اشتباه روی گل اول داشت. من فیلمی دیدم که متأسفانه بعد از بازی یک هوادار جلوی فروزان را گرفته است و بدترین فحاشی را که در ‌شأن فوتبال ما نیست نثار او می‌کند. قطعا این هوادار، وابسته به جایی است. او از شرط‌بندی، تهمت و افترا صحبت می‌کند. این آقا که این ادعا را می‌کند، اول بازی نمی‌دانست شرط‌بندی شده است؟ مطمئنا تراکتورسازی باشگاه بزرگی است و آدم‌هایی بزرگ در این باشگاه حضور دارند. نمی‌دانم کسی که این حرف‌ها را می‌زند کیست، اما او می‌توانست قبل از بازی بگوید فایل شرط‌بندی را دارد و فروزان را در دروازه‌ نگذارند، نه اینکه بعد از بازی این ادعا را کند».

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :