• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52199
+
-

دایی و پرسپولیس؛ راند دوم دعوا

دایی و پرسپولیس؛ راند دوم دعوا

هفته بیست‌وپنجم از رقابت‌های لیگ برتر ایران امروز با 2بازی در تهران به پایان خواهد رسید. از رقابت‌های این هفته فقط 2بازی باقی مانده که 3تیم تهرانی در این 2بازی درگیرند. امروز پیکان از ذوب‌آهن میزبانی می‌کند و یک ساعت بعد در ورزشگاه آزادی جدال بسیار حساس پرسپولیس مقابل سایپا آغاز می‌شود.
 پرسپولیس- سایپا
پرسپولیس از ابتدای سال98هیچ نتیجه‌ای جز پیروزی نگرفته و سایپا هم در نیم‌فصل دوم لیگ هنوز شکست نخورده است. همین آمار نشان می‌دهد، دو تیم در بهترین فرم آمادگی و در بهترین روزهای خود به این تقابل رسیده‌اند. از طرفی جدال پرحاشیه دو تیم در بازی رفت و دعواها و درگیری‌هایی که بعد از تساوی یک بر یک دو تیم در راهروهای ورزشگاه تختی رخ داد حساسیت دوئل امروز را بالاتر هم برده است. پرسپولیس بازی رفت را تا دقیقه 85با گل زیبای کامیابی‌نیا از حریف برده بود اما تعویض طلایی سایپا 5دقیقه به پایان، بازی را مساوی کرد و بعد از این گل درگیری‌هایی رخ داد که تا یک ساعت بعد از پایان بازی در ورزشگاه و تا چند روز بعد در رسانه‌ها ادامه داشت. حالا این یک جدال انتقامی برای دو تیم محسوب می‌شود. تیم دایی در میانه جدول رده‌بندی قرار دارد و امتیازات این بازی تأثیر چندانی در سرنوشت آنها نخواهد داشت. نارنجی‌ها فقط به قصد اعاده حیثیت و بردن کری همیشگی به مصاف پرسپولیس می‌آیند. اما سرخپوشان علاوه بر خاطرات بازی رفت، یک انگیزه مهم‌تر هم دارند که همان رقابت نزدیک و نفس‌گیر در کورس قهرمانی است. از تراکتور و سپاهان گرفته تا استقلال و پدیده، تیم‌های زیادی منتظر یک لغزش از پرسپولیس هستند و هیچ سرخ‌پوشی دوست ندارد برنده بازی پرسپولیس با علی دایی، تیم تراکتورسازی باشد.
آمار پرسپولیس در بازی‌های خانگی تا این مقطع از لیگ‌برتر خیره‌کننده بوده است. تیم برانکو با 10برد، 2تساوی و بدون باخت به سیزدهمین بازی خانگی‌اش رسیده و سایپا هم از 11بازی خارج از خانه به 2برد، 4مساوی و 5باخت رسیده است. امروز ترکیب پرسپولیس با 2تغییر نسبت به بازی با الاهلی شکل خواهد گرفت. بودیمیر به خط حمله برمی‌گردد تا سیامک نعمتی جای نوراللهی مصدوم را پر کند و سروش رفیعی هم در خط میانی قرار می‌گیرد تا بشار رسن بعد از 2بازی متوالی به استراحت بپردازد. به این ترتیب بیرانوند، شیری، سیدجلال، شجاع، نادری، کامیابی‌نیا، نعمتی، سروش، ترابی، علیپور و بودیمیر 11بازیکن اصلی برانکو خواهند بود. حواس پرسپولیس بیشتر از هر کسی باید به رضا اسدی باشد که قلب تپنده سایپا در خط میانی است و البته آرمان رمضانی که با قد و قامت بلندش در خط حمله بیشتر از هر بازیکن دیگری در دو تیم برنده نبردهای تن‌به‌تن شده است. آرمان در بازی‌های قبلی مجموعا 245نبرد موفق داشته است؛ یعنی بسیار بیشتر از شجاع و سیدجلال که با 192و 169نبرد موفق بهترین آمار را در جمع پرسپولیسی‌ها دارند.
 پیکان- ذوب‌آهن
این مسابقه اگر دو‌ماه قبل برگزار می‌شد جدال ضعیف‌ترین و بی‌روح‌ترین تیم‌های لیگ بود. پیکان و ذوب‌آهن در آن مقطع بدترین نتایج را می‌گرفتند و شرایط آنها حتی از سپیدرود و استقلال خوزستانِ قعرنشین هم بدتر بود. اما حالا هر دو تیم احیا شده‌اند و جدال سختی مقابل هم خواهند داشت. ذوب‌آهن کاملا به اوج برگشته و نتایج خوبی در لیگ و آسیا می‌گیرد. پیکان هم اگرچه دو هفته‌ای است خوب نتیجه نگرفته اما از آن روزهایی که 8باخت متوالی را متحمل شد کاملا فاصله گرفته است. بازی رفت دو تیم در اصفهان یک بر یک مساوی به پایان رسید. جالب اینکه در آن بازی مهدی شیری برای پیکان گل زد و محسن مسلمان برای ذوب‌آهن؛ دو بازیکنی که حالا هیچ‌کدام در این دو تیم نیستند و در نیم ‌فصل به پرسپولیس و سپاهان رفته‌اند. به‌جای آنها بازیکنان جدیدی در دو تیم می‌درخشند که سرآمد همه آنها ارسلان مطهری است. گلزن‌ترین مهاجم این روزهای ذوب‌آهن که بعد از مدت‌ها دوری دوباره به اوج برگشته و گل‌هایش کمک زیادی به منصوریان کرده است. حسین فرکی اگر او را مهار کند، نیمی از آتش کارخانه ذوب‌آهن را مهار کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید