• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52192
+
-

حضور جنجالی ژن خوب در جام‌جهانی

جام جهانی تیراندازی امارات به اهداف پروازی در حالی پیگیری می‌شود که نام پسر رئیس فدراسیون در استارت لیست یکی از مسابقات دیده می‌شود.نام علی دوستی و رامتین بشارتی و امیرمحمد دادگر پسر رئیس فدراسیون در استارت لیست بخش اسکیت دیده می‌شود، اما پیش از این گفته می‌شد امیرمحمد دادگر به‌دلیل غیبت در اردوها با تصمیم کادر فنی به مسابقات امارات اعزام‌ نشده و نام وی نیز در سایت فدراسیون در لیست افراد اعزامی دیده نمی‌شود. این موضوع در حالی رخ داده که اساسا ماجرای عضویت پسر رئیس فدراسیون در تیم ملی به‌عنوان یک رانت و یک ژن خوب پیش از این نیز جنجال ساز شده بود و حتی مسئولان فدراسیون درمورد آن سخن گفته بودند. تسنیم در این رابطه نوشته است‌؛ «در مراسم بدرقه ملی‌پوشان نیز امیرمحمد دادگر در بین نفرات دیده نشد، اما ظاهرا شرایط تغییر کرده و دادگر در عکس‌های منتشر شده در امارات در کنار ملی‌پوشان و کادر فنی دیده شده است. مشخص نیست که آیا واقعا امیرمحمد دادگر طبق استارت لیست در مسابقات شرکت می‌کند یا نه؟ اگر وی در امارات حضور دارد و در مسابقات اسکیت شرکت می‌کند، چرا نام وی در سایت فدراسیون و لیست تیم اعزامی دیده نمی‌شود؟»
در بهمن‌ماه سال گذشته که ماجرای «ژن خوب» پسر رئیس فدراسیون تیراندازی در رسانه‌ها بازتاب یافت، رئیس فدراسیون با رد این مسئله در مورد حضور پسرش در اردوی تیم ملی تیراندازی گفت که پسرش در اردوی تیم ملی ب است و در اردوی تیم ملی الف نیست. این مطلب از زبان رئیس فدراسیون تیراندازی در حالی مطرح شد که پیش از این سایت فدراسیون تیراندازی از حضور امیرمحمد دادگر در اردوی تیم ملی الف خبر داده بود. در سایت فدراسیون تیراندازی به نقل از هنریک آواکیان، مربی تیم ملی اسکیت آمده بود که «با توجه به رکوردگیری‌هایی که انجام دادیم امیر محمد دادگر و عبدالله حسینی به ترکیب تیم ملی الف ایران راه یافتند و سایر نفرات با تشکیل تیم ب کشورمان فعالیت خود را ادامه می‌دهند.» بعد از این ماجرا و انتقاد رسانه‌ها دبیر فدراسیون تیراندازی آب پاکی روی دست همه ریخت و در گفت‌وگو با ایسنا نه‌تنها موضوع رابطه پدر رئیس فدراسیون با عضویت پسر در تیم ملی را رد نکرد بلکه گفت:« شما به ژن خوب اعتقادی ندارید؟ ما از یک
‌ماه و نیم پیش از همه علاقه‌مندان به رشته اسکیت دعوت کردیم. هر چند نفری که دوست داشتند برای این رشته ثبت نام کردند. بستر مسابقه عادلانه را با حضور سرمربی و داوران بین‌المللی فراهم کردیم. این تعداد نفر تیر زدند و ما هم با توجه به رکورد و عددی که به‌دست آمد 6نفر را برای اردوی بعدی انتخاب کردیم. بعد از آن مجدد اردو گذاشتیم و این 6نفر را دعوت کردیم و 6روز زیرنظر مربی رقابت کردند. رکوردهایی گرفته شد و این امتیازات و رکوردها به‌صورت عدد جلوی اسم نفرات نوشته شد و در پایان دیدم که نفر اول پسر دادگر است. باید ناراحت شویم؟ من خوشحال شدم. شما هم لطفا، جامعه ایران هم باید خوشحال شوند. من با اسم نفر کاری ندارم، در این رشته ما با امتیاز و نظر مربی کار داریم که چه‌کسی استعداد دارد. علم روز می‌گوید:« بگردید افراد با استعداد را پیدا و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. من که مسئول فنی فدراسیون هستم عرضم این است و حرفم هم کاملا علمی است، باید ناراحت شوم که فامیلی‌اش دادگر است؟ برای من فرقی نمی‌کند.»
حضور مخفیانه پسر رئیس فدراسیون در مسابقات جهانی در حالی است که به‌دلیل مشکلات مالی، اردوهای خارجی تیم ملی تیراندازی برای المپیک تعطیل می‌شود و بازیکنان تیم ملی برای مسابقات پیش رو، برگزاری اردوها و دستمزد و حقوق با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید