• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52128
+
-

طراحی نقشه آدم‌ربایی در مهمانی


تعریف‌های کارمند جوان از وضعیت خوب مالی مدیر شرکتشان در جمع دوستانش، زمینه‌ساز نقشه آدم‌ربایی شد. یکی از دوستان کارمند جوان بی‌آنکه او خبر داشته باشد نقشه کشید با ربودن مدیر شرکت دست به اخاذی میلیاردی بزند اما خیلی زود رازش فاش شد.

به‌گزارش همشهری، ظهر دوم فروردین تاجری که مدیر یک شرکت بازرگانی است از محل کارش که دفتری در شمال تهران است بیرون آمد تا به خانه‌اش برود. از محل کارش تا خانه راهی نبود، به همین دلیل با پای پیاده درحال حرکت بود که ناگهان خودروی پژویی مقابل او توقف کرد. به‌جز راننده، ٣نفر دیگر سوار خودرو بودند که همگی از ماشین پیاده شدند. آنها تجهیزات نظامی مانند اسلحه، بی‌سیم و گاز اشک‌آور داشتند و خود را مأمور جا زدند. مردان مسلح مدعی شدند که طبق گزارش‌هایی که به دستشان رسیده تخلفاتی از سوی شرکت مردتاجر صورت گرفته که او برای توضیحات باید همراهشان به اداره برود. آنها به‌زور مرد تاجر را سوار خودروی خود کرده و راه افتادند.

٢٤ساعت بعد
 مرد تاجر با دست و پا و چشمان بسته حوالی شرق تهران رها شده بود که مردم با دیدن او به کمکش شتافتند. او پس از رهایی به اداره پلیس رفت تا جزئیات ٢٤ساعت گروگانگیری را بازگو کند. وی گفت: مردان مأمورنما به محض اینکه مرا سوار ماشین کردند چشمانم را بستند تا جایی را نبینم. کمی بعد دستانم را هم بستند و مرا به خانه‌ای انتقال دادند که چون چشمانم بسته بود متوجه نشدم در کدام منطقه است. چشمانم را که باز کردند داخل اتاقی زندانی شده بودم و دست‌وپاهایم بسته بود. آدم‌ربایان ٧نفر بودند که برای آزادی‌ام یک‌میلیارد تومان پول می‌خواستند اما به دروغ گفتم شب عید حسابم را خالی کرده‌ام و این همه پول ندارم. با این حال آنها یکی از کارت‌هایم را برداشتند و با گرفتن رمز آن از خانه بیرون رفتند تا ٥٠میلیون تومانی را که در آن حساب بود خالی کنند. پس از آن با ضرب و شتم و تهدید از من خواستند که با خانواده‌ام تماس بگیرم و درخواست پول کنم اما آنها سفر بودند و مجبورم کردند تا با دوستانم تماس بگیرم. من نیز از ترس جانم به 2نفر از دوستان طلافروشم زنگ زدم و درخواست پول کردم که آنها نفری ٥٠میلیون یعنی جمعا 100میلیون تومان پرداخت کردند. درنهایت وقتی دیدند امیدی به پول بیشتر ندارند به همان ١٥٠میلیون راضی شدند و ٢٤ساعت بعد با دست و پا و چشمان بسته در شرق تهران رهایم کردند.

پس از اظهارات این مرد تاجر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد و پیش روی قاضی احسان زمانی بازپرس شعبه ششم دادسرای امورجنایی تهران قرار گرفت. تیم تحقیق در نخستین گام با بررسی حساب‌های بانکی موفق شدند ٤نفر از گروگانگیران را شناسایی و دستگیر کنند. سردسته و طراح این نقشه آدم‌ربایی مردی جوان به نام حسین بود که در بازجویی‌ها گفت: مدت‌ها بود که دچار مشکلات شدید مالی شده بودم. درآمدم کم بود و کفاف هزینه زندگی و 2فرزندم را نمی‌داد. چند وقت قبل از عید وقتی به مهمانی یکی از دوستانم رفته بودم، او  از زندگی مجلل مدیر شرکتش گفت و همان لحظه نقشه گروگانگیری کشیدم. همان شب موضوع را با دوستانم درمیان گذاشتم و برای اجرای این سناریو ٧نفر شدیم.   روز حادثه گروگان را به خانه یکی از دوستانمان انتقال دادیم و ٢٤ساعت بعد از ترس اینکه مبادا خانواده‌اش بویی ببرند و گیر بیفتیم، او را رها کردیم اما در نهایت لو رفتیم. ٤متهم دستگیرشده روانه زندان شدند و تلاش برای دستگیری ٣گروگانگیر فراری دیگر ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید