• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 24 فروردین 1398
کد مطلب : 52082
+
-

اکران‌مهربانی درسینما آزادی

سینماگران‌کمک‌های مردم به سیل‌زدگان را در سینما آزادی جمع‌آوری کردند

اکران‌مهربانی درسینما آزادی


فهیمه پناه آذر/ خبرنگار
سینما آزادی روز گذشته تا شامگاه میزبان اهالی سینما، هنرمندان و مردمی بود که برای کمک به هموطنان سیل‌زده آمده بودند. فضای بیرونی سینما آزادی شلوغ‌تر از همیشه و مملو از مردم بود. عنوان این برنامه سیل مهربانی بود. این عنوان در واقع بهانه‌ای برای چنین گردهمایی گسترده‌ای شده بود.

حبیب رضایی به همراه فاطمه معتمدآریا و فرشته طائرپور کمک‌های مردمی را با حضور همایون اسعدیان رئیس خانه سینما دریافت می‌کردند. دیگر سینماگران مطرح کشور نیز در این مراسم حضور داشتند. برنامه سیل مهربانی تا ساعت 10شب روز جمعه ادامه داشت.

مازیار میری از سینماگران حاضر در پویش سیل مهربانی بود. او درباره حضور و کمک هنرمندان و تأثیر این پویش در همبستگی جامعه هنری با مردم به خبرنگار همشهری گفت: درست است که با توجه به شرایط پیش آمده مردم از برخی از مسئولان گله‌مند هستند و حتی ما به‌عنوان هنرمند انتقاداتی نسبت به شیوه حل بحران سیل‌زدگان و مناطق سیل‌زده داشته‌ایم، اما اکنون جای گله و گله‌گذاری نیست. الان باید در روزهای سختی که اتفاقات زیادی در مملکت می‌افتد با هم باشیم.

     

او ادامه داد: در این میان چهره‌های شاخص هنری، ورزشی و... می‌توانند با حضورشان باعث یکپارچگی بیشتر هنرمندان و مردم شوند. هنرمندان در اتفاقات خاصی که رخ می‌دهد همیشه پیشتاز بوده و هستند.

میری اضافه کرد: هنرمندان در کنار مردم هستند که این انگیزه‌ساز است.

تینا پاکروان از دیگر هنرمندان حاضر در پویش سیل مهربانی با اشاره به همبستگی مردم و هنرمندان برای کمک به حادثه‌دیدگان در حوادث طبیعی و بحران‌های غیرمترقبه در سراسر دنیا به همشهری گفت: در همه جای دنیا هنرمندان موفقیت اجتماعی خود را مدیون مردم هستند و این موضوع در ایران هم وجود دارد. بنابراین در شرایط بحرانی هنرمندان باید در کنار مردم باشند. در کنار هم بودن باعث ایجاد همبستگی می‌شود چرا که هنرمندان برخاسته از دل مردم هستند.

از دیگر هنرمندانی که در این پویش و در میان مردم حضور داشتند می‌توان به علی نصیریان، فرزاد موتمن، همایون ارشادی، نیکی مظفری، بهرام افشاری و امین حیایی اشاره کرد.
هر چه به ساعات پایانی روز نزدیک‌تر می‌شدیم حضور مردم در سینما آزادی برای شرکت در برنامه سیل مهربانی و مشارکت با هنرمندان برای کمک به سیل‌زده‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد.
در این پویش، هنرمندان در قبال کمک‌های نقدی و کالایی مردم به هر یک از آنها یک فیلم نمایش خانگی هدیه می‌دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید