• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51753
+
-

شکارچی غیرمجاز، گوشت لاکچری می‌فروخت

شکارچی غیرمجاز، گوشت لاکچری می‌فروخت


شکارچی سابقه‌دار که با همدستش حیوانات کمیاب و محافظت‌شده را شکار می‌کرد و گوشتشان را با قیمت بالایی به مشتریان خاص خود می‌فروخت در پایتخت دستگیر شد.

به گزارش همشهری، متهم پیش از این نیز چندبار به جرم شکار غیرمجاز حیوانات در خطر انقراض دستگیر شده بود اما هربار و پس از آزادی، شکار را از سر می‌گرفت. او آخرین‌بار چند روز پیش توسط مأموران پلیس امنیت عمومی تهران دستگیر شد. ماجرا از این قرار بود که مدتی قبل مأموران اخبار و اطلاعاتی به‌دست آوردند که نشان می‌داد شکارچی سابقه‌دار، بار دیگر فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته و اقدام به شکار حیوانات حفاظت‌شده ازجمله گوزن، آهو، قوچ و... می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد از طریق شبکه‌های اجتماعی، مشتریان خاصی پیدا کرده و هربار پس از شکار حیوانات، گوشت آنها را با قیمتی بالا به مشتریان خاص خود می‌فروشد.

با این اطلاعات، دستور قضایی برای بازداشت متهم صادر شد و مأموران با شناسایی محل زندگی او در شهران راهی آنجا شدند. در بازرسی خانه این مرد علاوه بر سلاح‌های غیرمجاز و حرفه‌ای برای شکار حیوانات، مقداری گوشت بسته‌بندی‌شده نیز کشف شد که متهم قصد داشت آنها را به‌عنوان گوشت لاکچری به‌دست مشتریانش برساند.با دستگیری شکارچی غیرمجاز و بررسی گوشی تلفن همراه او شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد او در شکار حیوانات تنها نیست. این مرد عکس‌های زیادی از حیواناتی که شکار کرده بود گرفته بود و در بعضی از عکس‌ها فرد دیگری نیز همراه او دیده می‌شد.

مرد شکارچی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با همدستی و همراهی یکی از دوستانش به شکار می‌رفت و گوشت‌های شکار را به مشتریانش می‌فروخت. به این ترتیب محل زندگی دومین متهم پرونده نیز شناسایی و وی صبح 16فروردین دستگیر شد. در خانه این مرد نیز سلاح غیرمجاز، ‌مهمات و انواع فشنگ جنگی و شکاری کشف شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به شکار حیوانات حفاظت‌شده اعتراف کرد. به گفته سردار علی ذوالقدری، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران، با توجه به کشفیات به‌دست‌آمده از محل زندگی متهمان و کشف بقایای متعلق به حیوانات وحشی شکارشده، هماهنگی لازم با سازمان حفاظت از محیط‌زیست در این خصوص انجام شد و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس امنیت عمومی تهران قرار گرفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید