• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51741
+
-

ابلاغ افزایش 7درصدی بهای آب و برق


براساس مصوبه دولت، در تابستان امسال، تعرفه برق مصرفی مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، 23درصد افزایش می‌یابد. اسفندماه پارسال هیأت دولت مصوب کرد تعرفه‌های جدید آب شرب و برق در سال 98به میزان 7درصد افزایش پیدا کند. پیرو این مصوبه، دیروز تعرفه‌های جدید برق به شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور ابلاغ شد و از ابتدای اردیبهشت‌ماه ملاک تعیین بهای برق مصرفی مشترکان قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری، در مصوبه هیأت دولت، این نکته نیز مدنظر قرار گرفته است که در سال 98، تعرفه برق مشترکان پرمصرف که الگوی مصرف را در تابستان 98رعایت نمی‌کنند، 16درصد بیشتر افزایش پیدا کند. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، به فارس گفت: شرکت توانیر مصوبه جدید دولت را برای افزایش تعرفه‌های برق مشترکان پرمصرف که بالاتر از الگوی مصرف برق داشته باشند به شرکت‌های توزیع برق ابلاغ کرده است. محمودرضا حقی‌فام تصریح کرد: براساس این ابلاغیه، تعرفه برق به‌صورت سالانه ۷‌درصد و از خردادماه تا شهریور برای مشترکان پرمصرف ۱۶‌درصد بیشتر خواهد بود؛ یعنی در ۳‌ماه تابستان رشد تعرفه برق برای مشترکان پرمصرف ۲۳‌درصد خواهد بود. وی افزود:  فعلا طراحی نخستین قبض ارسالی به مشترکان با تعرفه‌های جدید در دستور کار قرار گرفته تا آنها با وضعیت تعرفه‌ها آشنا شوند.

حقی‌فام تأکید کرد: اگر مشترکان برق در یک ‌ماه نتوانستند با شرایط و تعرفه جدید خود را وفق دهند، تلاش می‌شود باز هم در قبض ‌ماه بعد راهنمایی‌هایی برای آشنایی بیشتر آنها با الگوی مصرف برق انجام شود.هیأت ‌وزیران در جلسه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ مقرر کرد تا بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان 7‌درصد افزایش یابد. همچنین براساس این مصوبه، با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خردادماه 98، سالانه ۱۶‌درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکان بالای الگوی مصرف افزوده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید