• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 20 فروردین 1398
کد مطلب : 51735
+
-

خبرها

خبرها
خبرها


      افزایش ۲۰درصدی کرایه تاکسی و اتوبوس از اول اردیبهشت
پس از سال‌ها مخالفت فرمانداری تهران با مصوبات شورای شهر درباره افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل عمومی، در سال جدید، معاون فرماندار اعلام کرد: شهرداری می‌تواند بر اساس نرخ تورم و حداکثر ۲۰درصد کرایه حمل‌ونقل عمومی را در سال۹۸ افزایش دهد، ولی اگر نرخ تورم ۱۵درصد باشد باید بر همین اساس کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو افزایش یابد. به گزارش همشهری، ‌غلامحسین آرام درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی که سال گذشته توسط شورای شهر تهران به کمیته انطباق فرمانداری ارسال شده بود، گفت:‌ شهرداری تهران می‌تواند از اول فروردین نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کند، ولی چون تعطیلات داشتیم، از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد. معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: هم‌اکنون فرمانداری و دیگر دستگاه‌های ذیربط نظارت لازم را دارند تا پیش از اعلام رسمی نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی به هیچ‌وجه افزایش نیابد و با متخلفین برخورد می‌شود. هر سال شورای شهر تهران افزایش نرخ کرایه را تصویب می‌کرد اما پس از مخالفت فرمانداری، روند افزایش قیمت با چالش‌هایی مواجه می‌شد ولی امسال هنوز چالشی در زمینه کرایه اتوبوس و تاکسی پیش نیامده است.

      ۲۰۰ مینی‌بوس هوشمند در ناوگان تهران
به‌زودی ۲۰۰دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه می‌شود. پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این‌باره به شهرنوشت گفت: شرکت اتوبوسرانی سال گذشته با وجود همه مشکلات توانست اقدامات مؤثری جهت کمک به حمل‌ونقل مسافران در پایتخت انجام دهد و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با پیگیری‌های انجام‌شده و همکاری وزارت کشور در روزهای پایانی سال مورد توجه ویژه قرار گرفت. وی افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت‌گرفته، ۲۰۰دستگاه مینی‌بوس هوشمند برای خطوط کم‌مسافر تخصیص داده می‌شود که اعتبارات آن جهت خریداری واریز شده و ان‌شاءالله به‌زودی اجرایی می‌شود و در دسترس مسافران قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ادامه داد: در سال۹۸، تعداد ۵۰۰دستگاه اتوبوس طی ۶‌ماه نخست سال بازسازی می‌شود و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت، همچنین هوشمندی اتوبوس‌ها مورد توجه قرار گرفته و سال گذشته قرار بر این شد که اتوبوس‌ها همه مجهز به اعلام صوت شوند.

      توضیح پورسیدآقایی درمورد ایمنی خط۶ مترو
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه اصول ایمنی در افتتاح خط۶ لحاظ شده است، گفت: «تعداد هواکش‌ها براساس سناریوهای بهره برداری شبیه‌سازی می‌شود و ایمنی خط۶ از لحاظ فنی و مهندسی رعایت شده است.» محسن پورسیدآقایی در برنامه زنده تهران۲۰ در مورد مسائل مطرح شده درباره ایمنی خط۶ عنوان کرد: «از اینکه عده‌ای نسبت به ایمنی مترو ابراز نگرانی می‌کنند از آن استقبال می‌کنیم اما عملیات ساخت پروژه‌ های مترو توسط شرکتی که طراحی شده است، اجرا می‌شود و قبل از مراحل بهره‌برداری توسط مشاور پروژه، پیمانکار کارفرما صورتجلسه شده و پس از بررسی مسائل ایمنی تایید می‌شود. از لحاظ فنی و مهندسی هواکش‌ها در ایستگاه‌ها و میان تونل‌ها نصب می شود تا اگر قطارها در شرایطی دود کردند، این دود در تونل باقی نماند و از طرفی که مردم حرکت می‌کنند، دود با باد مخالف به بیرون رانده شود.» پورسید آقایی با اشاره به اینکه تعداد هواکش‌ها به هدوی قطارها ارتباط دارد، گفت: «وقتی هدوی قطار ۲دقیقه بوده و همزمان ۱۰قطار در یک خط باشند شبیه سازی‌ها به تناسب تخلیه دود در این شرایط صورت می‌گیرد. وقتی سرفاصله قطار ۱۵دقیقه باشد (در خط۶ با این هدوی آغاز به کار کرد) نوع شبیه‌سازی و محاسبات متفاوت است و حالت دم در یک ایستگاه و مکش در ایستگاه دیگر صورت می‌گیرد.» او گفت: «اگر از لحاظ مهندسی شبیه‌سازی با هواکش‌ها جواب ندهد ایستگاه از لحاظ فنی بهره برداری نخواهد شد، اینکه ایستگاه افتتاح شده ۷هواکش داشته باشد به سناریوی بهره برداری و سرفاصله حرکت قطار و حتی تعداد واگن های آن بستگی دارد. صرف اینکه در طراحی اولیه ۷هواکش پیش‌بینی شده است و سرویس‌دهی حتما باید با ۷هواکش شروع شود، مهندسی نیست و قطعاً ایمنی قطارها طبق اصول مهندسی شبیه سازی و رعایت شده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید