• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51462
+
-

احتمال کاهش قیمت برخی اقلام خوراکی


برخی مقامات مسئول پیش‌بینی کردند قیمت گوشت، مرغ ، پیاز و سیب‌زمینی کاهش یابد.

با وجود آنکه برخی بر این باورند که وقوع سیل منجر به افزایش قیمت نهاد‌های کشاورزی خواهد شد اما مقامات مسئول معتقدند تحت‌تأثیر افزایش واردات و افزایش تولید اقلام خوراکی شامل گوشت، پیاز، سیب زمینی و مرغ در روز‌های آینده کاهش خواهد یافت.

در همین رابطه رئیس شورای تامین‌کنندگان دام کشور گفت: با توجه به فراوانی عرضه دام، قیمت لاشه در عمده فروشی کاهش یافته است.

به‌گزارش همشهری، منصور پوریان افزایش واردات دام زنده و گوشت قرمز و ازدیاد دام داخل را عامل اصلی کاهش قیمت گوشت در بازار برشمرد و گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو دام زنده در کشور ۳۴ هزار تومان است و در برخی شهر‌های سیل‌خیز قیمت دام به ۲۵ تا ۲۶ هزارتومان سقوط کرده است. او با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام داخل نداریم، تصریح کرد: با استمرار مناسب واردات و عرضه داخل پیش‌بینی می‌شود که قیمت دام زنده به نرخ منطقی خود که ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است، برسد.

برومند چهارآیین، عضو هیأت مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی هم از کاهش ۳۰۰ تومانی نرخ مرغ زنده در بازار خبر داد وگفت: با توجه به کاهش قیمت مرغ زنده پیش‌بینی می‌شود که قیمت لاشه مرغ ظرف چند روز آینده به ۱۴هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان تقلیل یابد.

او نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده در مرغداری را ۹‌هزار و ۸۰۰ و مرغ آماده طبخ را ۱۴هزار و ۵۰۰ تا ۱۵هزار تومان اعلام کرد و گفت: متوسط جوجه‌ریزی ماهانه ۱۰۰میلیون قطعه در واحد‌های مرغداری برای تامین نیاز بازار ضروری است. اگر ماهانه ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه در واحد‌های مرغداری جوجه‌ریزی شود که در نهایت با وزن متوسط ۲.۳۰۰ تا ۲.۴۰۰ به بالا عرضه شود، در تامین داخل مشکلی نداریم و در غیراین صورت به سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت واردات امری ضروری است.

پیش‌بینی کاهش قیمت پیاز و سیب‌زمینی
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی هم با بیان اینکه قیمت پیاز و سیب زمینی طی روزهای آینده کاهش می‌یابد، گفت: کشاورزان به کشت صیفی‌جات ترغیب شده‌اند.اسدالله کارگر درباره ممنوعیت صادرات پیاز و سیب زمینی و تأثیر آن بر قیمت این محصولات نیز افزود: روزهای گذشته که تعطیلات بوده اما بعد از اعلام خبر ممنوعیت صادرات قیمت پیاز تا کیلویی ٨ هزارتومان نیز کاهش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: معمولاً وقتی که خبر ممنوعیت صادرات محصولی اعلام می‌شود قیمت آن با افت همراه خواهد بود ضمن اینکه باید منتظر کاهش بیشتر نرخ این محصولات هم باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید