• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51397
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/rGl2
+
-

همه رکوردها برای تراکتور

در روزهای تعطیلات نوروزی 2هفته از بازی‌های لیگ برتر ایران برگزار شد و نتایجی که به‌دست آمد به سود دو تیم سرخپوش صدر جدول یعنی پرسپولیس و تراکتورسازی پیش رفت. وقتی سال97به پایان رسید سپاهان و تراکتورسازی و استقلال هم‌امتیاز بودند و پرسپولیس هم فقط 2امتیاز بیشتر از این تیم‌ها داشت. اما نتایج نوروز، استقلال و سپاهان را تقریبا از دور خارج کرد. مهم‌ترین فعل‌وانفعالات رخ‌داده در بازی‌ها و جدول رده‌بندی لیگ را در قالب چند عدد   و رکورد مرور می‌کنیم.
  05
تراکتورسازی با 2بردی که در شروع سال98مقابل استقلال خوزستان و نفت آبادان به دست آورد تعداد بردهای متوالی‌اش را به 5رساند و در آستانه یک رکوردشکنی قرار گرفت. در لیگ جاری تا به حال 4تیم به این رکورد رسیده‌اند اما هنوز هیچ تیمی نتوانسته به پیروزی ششم هم دست پیدا کند. بعد از پدیده، سپاهان و استقلال که هر کدام در مقطعی به 5برد متوالی رسیدند حالا تراکتورسازی می‌تواند نخستین تیمی باشد که به رکورد 6برد متوالی در فصل جاری می‌رسد. تراکتور که با این پیروزی‌ها به دو قدمی پرسپولیس رسیده اگر می‌خواهد به صدر برسد چاره‌ای جز تداوم بخشیدن به بردهایش ندارد. استقلال که تا قبل از داربی 5برد متوالی به‌دست آورده بود در مقابل پرسپولیس نوار پیروزی‌هایش قطع شد.
  23
استقلال که تا پیش از داربی صدرنشین نیم‌فصل دوم بود با شکست در مقابل پرسپولیس این عنوان را هم از دست داد و آن را به تراکتورسازی بخشید. تا قبل از داربی تهران تیم‌های استقلال، تراکتورسازی، پرسپولیس و سپاهان به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم دور برگشت بودند اما استقلال در تعطیلات نوروزی 5امتیاز از دست داد و تا رتبه سوم سقوط کرد. حالا تراکتورسازی بالاتر از پرسپولیس و استقلال و بدون شکست بهترین عملکرد را در دور برگشت داشته و صدرنشین نیم‌فصل دوم است. تراکتورسازی از 9بازی دور برگشت صاحب 7برد و 2تساوی، یعنی 23 امتیاز شده است. تراکتورسازان با 14گل زده و یک گل خورده بهترین خط حمله و خط دفاع در نیم‌فصل دوم را هم به‌خودشان اختصاص داده‌اند.
  00
سایپا هم در تعطیلات نوروزی بدون شکست ماند تا همچنان یکی از 2تیم شکست‌ناپذیر دور برگشت باشد. تیم علی دایی در نیمه دوم از دور رفت روزهای سختی را سپری کرد و طی هفته‌های هشتم تا پانزدهم از 8بازی فقط 4امتیاز گرفت. سایپا دور برگشت را هم با 3تساوی آغاز کرد تا رکورد پیروز نشدن این تیم به 11بازی متوالی برسد. اما بالاخره این طلسم در هفته بیستم با برتری مقابل فولاد شکسته شد. سایپا یک هفته بعد نفت مسجدسلیمان را هم شکست داد و در ایام نوروز هم مقابل نساجی و استقلال به2 تساوی بدون گل رسید. تیم دایی حالا از 7بازی نیم‌فصل دوم 2برد و 5تساوی گرفته و در 2 بازی آینده‌اش باید به مصاف پیکان و پرسپولیس برود.
   05
در نخستین بازی‌های لیگ برتر در سال98از 7پنالتی اعلام‌شده 5پنالتی هدر رفت و فقط 2ضربه گل شد. به این ترتیب پنالتی‌زن‌های لیگ برتر سال جدید را خوب آغاز نکردند. کی‌روش استنلی و علی علیپور که در رقابت برای آقای گلی نیاز مبرمی به گل کردن پنالتی‌ها داشتند هم پنالتی‌های اخیرشان را از دست دادند. کی‌روش در تعطیلات نوروزی در 2بازی متوالی 2پنالتی سپاهان را مقابل ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان از دست داد. علی علیپور هم مقابل پیکان برای دومین بار در این فصل پنالتی خراب کرد. معروف‌ترین پنالتی ازدست‌رفته هم پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی بود که در داربی زده شد. لیگ برتر تا امروز 54پنالتی داشته و تنها تیمی که اصلا صاحب پنالتی نشده نفت آبادان
 بوده است.
   09
در هفته بیست‌وسوم از لیگ برتر و درست در همان روزی که پرسپولیس داربی بزرگ تهران را از استقلال برد، تراکتورسازی هم دومین استقلال لیگ را با 3گل شکست داد و یکی از رکوردهای لیگ هجدهم را جابه‌جا کرد. تراکتورسازی در دور رفت استقلال خوزستان را با 6گل شکست داده بود و در بازی برگشت هم با 3گل این تیم را در اهواز برد. به این ترتیب تراکتوری‌ها با برتری 9بر صفر در مجموع 2بازی رفت‌وبرگشت قاطع‌ترین پیروزی لیگ هجدهم را در مجموع 2بازی رقم زدند. این رکورد پیش از این در اختیار سپاهان بود که سپیدرود را در مجموع با نتیجه 9بر یک شکست داد. سپاهان در رشت 6بر یک و در اصفهان 3بر صفر پیروز شده
 بود.
   228 
خط حمله استقلال سال98را بسیار بد آغاز کرد و در 2مسابقه‌ای که انجام داد حتی یک‌بار هم به گل نرسید. سیستم هجومی آبی‌ها بعد از آمدن 3بازیکن سیاهپوست در نیم‌فصل دوم حسابی اوج گرفته و طی 7بازی 14گل به ثمر رسانده بود. مهاجمان استقلال داربی را هم خوب آغاز کردند و به‌نظر می‌رسید شانس آنها برای رسیدن به گل از قرمزپوشان هم بیشتر باشد. اما در ادامه ورق برگشت و استقلال حتی از روی ضربه پنالتی هم موفق به گلزنی نشد. تیم وینفرد شفر بعد از شکست در داربی با روحیه‌ای درهم‌شکسته مقابل سایپا هم متوقف شد و دقایق گل نزدن این تیم به 228دقیقه رسید. استقلال طی 2بازی نوروزی‌اش 5امتیاز از دست داد و تقریبا از کورس قهرمانی خارج شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید