• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 18 فروردین 1398
کد مطلب : 51386
+
-

ورود ممنوع

ورود ممنوع

شایعه واگذاری مجموعه ورزشی آزادی به بخش خصوصی که از مدتی پیش با حضور علی اکبر شعبانلو به‌عنوان سرپرست این مجموعه مطرح شده بود حالا به واقعیت نزدیک شده است. روز گذشته ملی‌پوشان شنای ایران پس از تمرین در استخر قهرمانی مجموعه آزادی با اطلاعیه‌ای مواجه شدند که خبر از ممانعت حضور آنها در روزهای آینده در این مجموعه می‌داد. در اطلاعیه عنوان شده بود تاسیسات استخر نیاز به تعمیر دارد و حضور شناگران در این مجموعه ممنوع است. به گمان شناگران تیم ملی شنای ایران و مربیان آنها این مقدمه‌ای برای واگذاری بزرگ‌ترین و استانداردترین استخر ورزشی ایران به بخش خصوصی است. بر همین اساس مسئولین تیم ملی شنا تهدید کردند درصورت حل نشدن این مشکل همگی از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد.

 سمیع‌زاده: احترام صاحبخانه را نگه‌دارید
اما این مسئله با مجموعه واکنش‌های تندی از سوی اعضای تیم ملی و مسئولان فدراسیون شنا مواجه شده، به‌صورتی که حتی پای وزیر ورزش نیز به این مسئله باز شده است و یکی از مدیران فدراسیون شنا گفته که وزیر ورزش هم مخالف واگذاری استخر ورزشی مجموعه آزادی است. برهمین اساس فرید فتاحیان -دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو- درباره اینکه گفته می‌شود مجموعه ورزشی آزادی قصد دارد استخر قهرمانی را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: «استخر قهرمانی آزادی برای فدراسیون شناست و به هیچ عنوان حاضر نیستیم این استخر را به شخص یا ارگان خاصی واگذار کنیم. از ابتدای تأسیس، این استخر برای توسعه ورزش قهرمانی و شنا ساخته شده است. خوشبختانه آقای سلطانی‌فر و داورزنی هم به‌شدت با اینکه استخر آزادی به بخش خصوصی واگذار شود مخالف هستند و به هیچ عنوان این تصمیم را تأیید نمی‌کنند. وزیر و آقای داورزنی معتقدند که استخر قهرمانی باید در اختیار قهرمانان و ملی‌پوشان باشد». محسن سمیع‌زاده -مدیر تیم‌های ملی شنای ایران- به اتفاقات روز گذشته و اینکه گفته می‌شود استخر قهرمانی قرار است از فدراسیون شنا گرفته شود واکنش تندی نشان داده و با مهمان‌خواندن مدیر مجموعه ورزشی آزادی که باید احترام صاحبخانه را نگه دارد به فارس گفته است: «این کار خلاف منافع وزارت ورزش است. متأسفانه افرادی خارج از ورزش آمده و مدیریت مجموعه ورزشی آزادی را برعهده گرفته‌اند که با حضور آنها باید چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کردیم. استخر آزادی خط قرمز شنای ایران است و اگر این استخر را بگیرند من و تمام همکارانم به نفع جامعه شنای ایران از سمت خود استعفا خواهیم کرد. حتی قره‌حسنلو -سریع‌ترین شناگر حال‌حاضر ایران- هم قید رقابت‌های انتخابی المپیک را خواهد زد. به آقای شعبانلو، مدیر مجموعه ورزشی آزادی می‌گویم که شما مهمانی، پس بهتر است احترام صاحبخانه را نگه‌دارید».

 استخر قهرمانی به فدراسیون نجات‌غریق رسید
درحالی‌که مسئولین فدراسیون شنا عنوان می‌کردند مجموعه ورزشی آزادی قصد دارد استخر قهرمانی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد مسئولین مجموعه ورزشی آزادی به این صحبت‌ها واکنش نشان دادند و گویا قرار است استخر قهرمانی در اختیار فدراسیون نجات‌غریق قرار گیرد. سیدرضا موسوی -مسئول روابط عمومی ورزشگاه آزادی- با تأیید این مسئله عنوان کرده است: «چون نگهداری استخر آزادی برای فدراسیون شنا هزینه‌ زیادی به‌دنبال دارد و این فدراسیون نمی‌تواند همزمان هزینه نگهداری 2استخر 9دی ورزشگاه شیرودی و استخر آزادی را پرداخت کند و هزینه حفظ و نگهداری این 2 استخر برای فدراسیون شنا بالاست،  در نتیجه فدراسیون شنا هیچ اعلام آمادگی‌ای برای حفظ استخر آزادی نداشته و براساس تصمیمات مدیران فدراسیون شنا، نجات‌غریق و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، قرار بر این شد که این استخر بعد از پایان تعمیرات و به‌روزرسانی تجهیزات، از ابتدای اردیبهشت به فدراسیون نجات‌غریق واگذار شود».
در این ماجرا اما به‌نظر می‌رسد که فدراسیون نجات‌غریق از سرمایه بیشتری به دلایل زیاد، ازجمله ارتباطات گسترده رئیس فدراسیون برای حفظ و نگهداری استخر قهرمانی مجموعه آزادی برخوردار است؛ موضوعی که با گذشت بیش از 45سال از ساخت مجموعه آزادی اولویت اول شرکت حفظ و نگهداری اماکن ورزشی ایران است.

این خبر را به اشتراک بگذارید