• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 اسفند 1397
کد مطلب : 51117
+
-

صبر می‌کنم و می‌جنگم

عابدزاده می‌خواهد جایگاهش در ماریتیمو را پس بگیرد



محمد زارعی

  امیر عابدزاده، دروازه‌بان ملی‌پوش تیم ماریتیمو پرتغال پیش از حضور در اردوی تیم ملی برای رقابت‌های جام‌ملت‌های آسیا یکی از بهترین‌های تیمش بود. درخشش او با سیوها و حتی مهار پنالتی باعث شد خیلی‌ها او را با پدرش احمدرضا عابدزاده، اسطوره دروازه‌بانی کشورمان مقایسه کنند و حتی برخی‌ها این احتمال را می‌دادند که او در جام‌جهانی و حتی جام‌ملت‌ها دروازه‌بان فیکس تیم ملی باشد، اما کارلوس کی‌روش تأکید داشت همچنان از بیرانوند استفاده کند. کی‌روش آن‌زمان در محافل خصوصی گفته بود که در هر پست چند بازیکن تقریبا همسطح و خوب دارد اما فاصله بیرانوند با سایر دروازه‌بانان زیاد است. به همین دلیل سعی دارم مستعد‌ترین دروازه‌بان یعنی امیر عابدزاده را به او نزدیک کنم.
با این حال، عابدزاده با آغاز جام‌ملت‌ها نه‌تنها فرصت بازی برای تیم‌ملی پیدا نکرد، بلکه به‌دلیل دوری چند‌هفته‌ای از تمرینات باشگاهی جایگاه ثابت خود را در تیم باشگاهی هم از دست داد. او در بازی شنبه‌شب تیمش مقابل پورتو بازی نکرد؛ درحالی‌که در بازی رفت دو تیم موفق به مهار پنالتی شده بود.
با این حال، عابدزاده همچنان باانگیزه در تمرینات حاضر می‌شود و اعتراضی به تصمیم سرمربی ندارد. خودش خاطرنشان می‌کند که می‌دانسته با حضور در تیم ملی جایگاهش را از دست خواهد داد؛ چراکه شرایط فوتبال اروپا را به‌خوبی درک کرده است و این موضوع شامل هر بازیکنی در اروپا می‌شود. با این حال، امیر می‌گوید: «از اینکه دوباره جایگاهم را پس بگیرم، اصلا ناامید نیستم. در گذشته هم شرایط مشابه این را تجربه کرده‌ام اما نشان دادم با تمرینات و صبر می‌توانم به ترکیب اصلی برسم.»
هر‌چند گلر اصلی تیم ماریتیمو در 3، 4بازی گذشته نتوانسته انتظارات را برآورده کند، اما بازهم مربی اعتقاد دارد از عابدزاده استفاده نکند، با این حال، عابدزاده معتقد است: «با اخم و قهر مشکلی حل نمی‌شود. باید جنگید و من تا آخر خواهم جنگید. تیم ملی همواره برایم اولویت داشته و خواهد داشت، حتی اگر عواقبی بدتر از این برایم داشته باشد. به هیچ‌وجه نمی‌توانم قید حضور در تیم‌ملی را بزنم. پست دروازه‌بانی هم با سایر پست‌ها متفاوت است. به‌طور نمونه، شاید یک مهاجم فقط 10دقیقه به زمین بیاید و در همین مدت کوتاه هم خودش را نشان دهد و به ترکیب اصلی راه پیدا کند اما برای یک دروازه‌بان اینطور نیست. خیلی کم پیش می‌آید گلر اصلی تیم در جریان بازی مصدوم یا اخراج شود و بعد به دروازه‌بان ذخیره بازی برسد. با این حال، همه اینها باعث نمی‌شود دست از تلاش بردارم. تجربه به من ثابت کرده فقط با تلاش و صبر می‌توانی به اهدافت برسی و من هم این رویه را ادامه خواهم داد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :