• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 25 مهر 1401
کد مطلب : 174201
+
-

می‌جنگم تا حسرت نخورم

پویا دادمرز پس از ناکامی در قهرمانی بزرگسالان جهان حالا به اسپانیا رفته تا در مسابقات امیدهای جهان ناکامی‌اش را جبران کند

گفت و گو
می‌جنگم تا حسرت نخورم

 پویا دادمرز دارنده مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان که در مسابقات امیدهای جهان 2021به مدال نقره رسید، بار دیگر قرار است در مسابقات امیدهای جهان روی تشک برود. مسابقات از امروز در اسپانیا آغاز خواهد شد و دادمرز در وزن 55‌کیلوگرم روی تشک می‌رود. دادمرز ملی‌پوش ایران در وزن نخست تیم ملی بزرگسالان در رقابت‌های قهرمانی جهان هم بود اما نتوانست مدالی کسب کند و دست خالی به کشور بازگشت. با توجه به شرایط سنی دادمرز که متولد 1378است و انگیزه این کشتی‌گیر ایذه‌ای، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی این فرصت را به او داده که سال 2022 را بدون مدال جهانی تمام نکند. او در گفت‌و‌گو با همشهری تأکید می‌کند در اسپانیا تمام تلاشش را خواهد کرد تا حسرت نخورد.

  با توجه به شکست در مسابقات بزرگسالان حالا این فرصت را داری تا با کسب مدال در امیدهای جهان، سال 2022را بدون مدال تمام نکنی.
از اول سال در اردو هستم و تقریبا در تمام اردوهای تیم ملی که برگزار شده، حضور داشته‌ام. واقعا حیف است که سال میلادی را بدون مدال تمام کنم. در مسابقات جهانی هرچه داشتم گذاشتم ولی اشتباه کردم و نتوانستم مدال بگیرم. از این بابت خیلی ناراحتم ولی امیدوارم از اسپانیا با خوشرنگ‌ترین مدال برگردم.

  ویزا با تأخیر و ساعتی قبل از پرواز صادر شد، این بلاتکلیفی اذیتتان نکرد؟
نمی‌شود گفت اذیت نکرد ولی ما طبق برنامه پیش رفتیم و خیلی امید داشتیم. همه می‌دانستیم آقای دبیر تمام تلاشش را می‌کند تا به مسابقات امیدها برویم و همین اتفاق هم افتاد. تمرینات روزهای قبل از اعزام سبک است و برای همین ما یک نرمش کردیم و داشتیم با آقای سوریان والیبال بازی می‌کردیم که ایشان رفت گوشی‌اش را چک کرد و آن موقع اعلام کرد ویزاها صادر شده. بعد از این خبر همه سوت و دست زدند و خوشحال بودند که می‌توانند نتیجه زحماتشان را بگیرند.

  سال گذشته هم در مسابقات امیدهای جهان حضور داشتی و به مدال نقره رسیدی این بار که سال آخر حضورت در رده سنی امیدهای جهان است نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
دقیقا همینطور است. سال گذشته مسابقات در بلگراد بود که در فینال شکست خوردم و در جهانی بزرگسالان هم دستم به مدال نرسید. فکر کنم بلگراد برایم خوش‌یمن نیست(با خنده). این‌بار می‌روم که طلا بگیرم و همه تلاشم را می‌کنم. اینقدر می‌جنگم تا وقتی از تشک بیرون آمدم، حسرت نخورم.

  با توجه به اینکه 55‌کیلوگرم وزن المپیکی نیست، برای حضور درالمپیک 2024چه برنامه‌ای داری؟
فعلا قصد تغییر وزن ندارم و در 55‌کیلوگرم خواهم ماند. برای حضور در المپیک 2028تغییر وزن خواهم داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :