• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 51011
+
-

صدای پای بهار پشت درهای شهر

شهرهای همدان، زنجان و قزوین در آستانه سال نو با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های گوناگون آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند

نوروز
صدای پای بهار پشت درهای شهر

همزمان با روزهای آخر اسفند و در آستانه سال نو استان‌های همدان، زنجان و قزوین آماده استقبال از مسافران نوروزی شده‌اند.


5 جشنواره هنری در قزوین

5 جشنواره هنری برای استقبال از بهار در قزوین برگزار می‌شود و کار برگزیدگان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.به گزارش همشهری، علی صفری، شهردار قزوین، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: از پانزدهم بهمن‌ فعالیت جدی شهرداری قزوین با تشکیل کارگروه‌های مختلف جهت استقبال از مسافران و تمهیدات نوروزی در مجموعه مدیریتی شهر آغاز شد.

وی افزود: امسال با شعار «قزوین پاکیزه و شاداب مقصد گردشگری» به استقبال مهمانان نوروزی خواهیم رفت و برنامه‌ها و جشنواره‌های متعددی را نیز در ایام نوروز برگزار خواهیم کرد که ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی اشاره کرد که از سوم تا نهم فروردین‌ در سعدالسلطنه برگزار می‌شود.

صفری از افتتاح نخستین پیاده‌راه شهر قزوین تا پیش از سال جدید خبر داد و افزود: امیدواریم این پیاده‌راه مقدمه‌ای برای سایر پیاده‌راه‌ها در قزوین باشد و بستری فراهم کند تا انسان‌محوری جایگزین خودرومحوری شود.

وی اضافه کرد: امسال در حوزه حمل‌ونقل، اتوبوس‌های گردشگری در شهر قزوین برای گردشگران در نظر گرفته ‌شده است که گردشگران می‌توانند با استفاده از این اتوبوس‌ها از نقاط تاریخی و مجموعه سافاری پارک دیدن کنند.
داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین، در آیین افتتاحیه جشنواره کافو‌های زیبا گفت: ۵ جشنواره برای استقبال از بهار و افزایش نشاط اجتماعی در قزوین برگزار می‌شود.وی افزود: سال ۹۷ به دلیل برگزاری جشنواره تخم‌مرغ‌های رنگی، متفاوت از سال‌های گذشته بود و سیاست بر این شد تا به این موضوع بیشتر اهمیت دهیم.


20 المان در میادین زنجان

 معاون خدمات شهری شهردار زنجان گفت: طبق برنامه‌‌ریزی انجام‌گرفته در آستانه نوروز 98، 20 المان در میادین مختلف شهر نصب می‌شود.
غلامحسن احمدی افزود: بر این اساس از مجموع المان‌های در نظر گرفته شده برای نصب در میادین، 14 مورد آن تازگی دارد و برای اولین بار و توسط طراحان زبده انتخاب و طراحی شده است.وی اظهار کرد: شهرداری زنجان برای ایجاد فضای مفرح، نصب المان نوروزی را همه ساله در برنامه‌های خود قرار داده است و بر این مبنا این مهم نیز طی چند ماه گذشته و با برگزاری مسابقه طراحی بهترین‌ها از سراسر کشور انجام شد.
این مسئول ادامه داد: در این مسابقه بیش از 100 شرکت‌کننده طرح المان‌های نوروزی سال آینده را به شهرداری زنجان ارسال کردند که در نهایت پس از بررسی و داوری آن توسط کمیته مربوطه 14 اثر برتر انتخاب شد.


4 میلیون گل بهاری در الوند

در آستانه بهار طبیعت 4 میلیون شاخه گل فصلی و 3 هزار نهال در همدان کاشته شد. معاون فضای سبز سازمان سیما و منظر شهرداری همدان در این باره به همشهری گفت: در حوزه فضای سبز از ابتدای اسفند با جذب پیمانکاران واجد شرایط شروع به کار کردیم و از 15 اسفند همزمان با روز درختکاری برنامه استقبال از بهار با 500 نیروی فضای سبز آغاز شد.

مجتبی توتونی افزود: سازمان سیما و منظر شهرداری همدان با آماده‌سازی بسترهای کاشت فضای سبز در شهر، آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، مهیا کردن آبنماهای شهر و کاشت بیش از 4 میلیون انواع گل‌ فصلی مانند شب‌بو، بنفشه، آنمون و همیشه بهار و کاشت بیش از 8 هزار درخت به یاد 8 هزار شهید والامقام استان همدان به استقبال بهار رفته است.
وی ادامه داد: 8 هزار نهال رایگان در بین شهروندان توزیع و 3 هزار نهال نیز در سطح شهر کاشته شده و بقیه نهال‌ها نیز بعد از 15 فروردین کاشته خواهد شد.
توتونی گفت: 17 پیمانکار در بیش از 140 بوستان، لچکی‌ها، بلوارها و قطعات سبز مشغول کار هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید