• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 51010
+
-

رنگ نوروز بر چهره شهر و روستا

شهرهای مختلف استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری برای استقبال از گردشگران نوروزی آماده شده‌اند

نوروز
رنگ نوروز بر چهره شهر و روستا

با نزدیک شدن به نوروز باستانی استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری رنگ نوروز گرفت. همه مسئولان و مردم این استان ها با تمهیدات ویژه و آمادگی کامل آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران در ایام نوروز هستند.


نوروز پرمسافر اصفهان

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری مبنی بر جاری شدن رودخانه زاینده رود در طول تعطیلات نوروز، پیش بینی می‌شود گردشگران زیادی به اصفهان سفر کنند. به گزارش ایسنا، حسین امیری در نشست خبری ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری اصفهان اظهار کرد: در ستاد سفر شهر اصفهان تلاش می‌شود برای گردشگران امید نشاط و شادمانی فراهم شود. به دستور شهردار، شهرداری زمینه را برای ارائه خدمات توسط همه نهادهای مربوطه مهیا می کند.  وی ادامه داد: کارمندان شهرداری اصفهان یک ماه فعالیت خود را در بخش‌های زیباسازی، گل‌کاری و رنگ آمیزی‌ خیابان‌ها و جداول شروع کرده‌اند. رویکرد دیگر در این ستاد، اطلاع رسانی مناسب به همه مسافران است.  معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: کمیته‌های اجرایی و ستادی هرکدام با دستگاه‌های متولی هماهنگی انجام داده‌اند. هماهنگی با شهرداری‌های مناطق انجام شده است. کمیته‌های تشکیل شده شامل اصناف، ایمنی و حوادث، اطلاع رسانی، قضایی و انتظامی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، امنیت و حراست، نیروی انسانی، گردشکری، حمل و نقل و ترافیک و کمیته پشتیبانی و تدارکات می‌شود. امیری افزود: ستادهایی نیز برای هدایت و اسکان مسافران در محورها و مبادی ورودی شهر تشکیل شده است. برای محل اسکان و استقرار مسافران، با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر بازگشایی رودخانه زاینده رود، ستاد هدایت و اسکان در شهر اصفهان این پیش بینی را داشته که امسال با حجم زیادی از مسافران رو برو خواهیم شد.


فرش قرمز یزد زیرپای مهمانان نوروزی

دبیر ستاد سفرهای نوروزی استان یزد از آمادگی استان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی از مهمانان نوروزی انجام شده است. به گزارش مهر، «مصطفی فاطمی» اظهار کرد: در حال حاضر، ظرفیت اقامتگاه‌های مسافران نوروزی یزد به ۱۱۳ هزار نفر رسیده، در حالی که شمارشان در سفرهای نوروزی سال ۹۷ حدود ۹۴ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به آمادگی برای اقامت و اسکان اضطراری مسافران نوروزی یزد عنوان کرد: در 6 سال گذشته، فقط یک سال به دلیل سرمای هوا نیاز به اقامت اضطراری بود که با برنامه‌‌ریزی صحیح برای سال آینده، امکان اقامت اضطراری در ورزشگاه‌ها، سوئیت‌ها و حسینیه‌ها وجود خواهد داشت. فاطمی در مورد ساماندهی خانه‌های مسافر و سوئیت‌ها گفت: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره ۰۳۵۳۶۲۲۱۰۱ تماس بگیرند. همچنین متقاضیان می‌توانند به ایستگاه ثبت‌نام واقع در میدان آزادی مراجعه کنند تا در صورت اضطرار مسافران نوروزی در این فضاها مستقر شوند. فاطمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های ویژه نوروز در استان افزود: ۴۰۰ برنامه نوروزی در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در شهرهای اردکان، ابرکوه، اشکذر، بافق، تفت، خاتم، مهریز، میبد و یزد برگزار می‌شود. دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان یزد همچنین از برگزاری جشنواره‌ها در سال آینده خبر داد و گفت: جشنواره‌هایی مانند عشایر خاتم، انگور مروست، ثبت جهانی یزد، انار تفت، زعفران و گیاهان دارویی بهاباد برگزار خواهد شد.


افزایش رضایت مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمهیدات لازم برای افزایش رضایت مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده است. به گزارش مهر، اقبال عباسی اظهار کرد: افزایش رضایت مسافران نوروزی زمینه ساز توسعه بخش گردشگری در چهارمحال بختیاری است.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت خدمات گردشگری در ایام نوروز در استان ضروری است. استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین برنامه ریزی های لازم برای تأمین کالاهای اساسی در ایام نوروز در استان اندیشیده شده است و باید بازرسی‌ها از واحدهای اقامتی استان برای افزایش کیفیت خدمات افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه توسعه استان در گرو توسعه بخش گردشگری است، اظهار کرد: بخش گردشگری یکی از مهمترین توانمندی‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود و قابلیت‌های گردشگری این استان بسیار زیاد است. استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: احداث هتل و مراکز اقامتی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری می‌تواند زمینه ساز توسعه بخش گردشگری در این استان باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید