• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 25 اسفند 1397
کد مطلب : 51008
+
-

صدای پای بهار

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال 97 شهرها و روستا‌های استان‌های اردبیل ، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی چهره نوروزی به خود گرفتند

گردشگری
صدای پای بهار

شمال‌غربی ایران‌ با وجود سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل به دلیل داشتن طبیعت زیبا و آثار تاریخی فراوان در فهرست گردشگرپذیر‌ترین نقاط کشور به شمار می‌روند. حالا هم در روزهای پایانی سال 97 شهرها و روستاهای این استان‌ها چهره نوروزی به خود گرفته‌اند و خود را برای برگزاری نوروزی زیبا و استقبال از گردشگران آماده کرده‌اند.

به گزارش همشهری، هر سال آمار قابل توجهی از ورود مسافران نوروزی به بسیاری از شهرهای این 3 استان ثبت می‌شود. آذربایجان شرقی به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در شمال غربی ایران سرشار از جاذبه‌های مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است که می‌تواند پاسخگوی سلیقه و نیاز هر نوع گردشگر داخلی و خارجی باشد. در این استان ظرفیت‌های متنوع گردشگری همچون گردشگری فرهنگی، سلامت، مذهبی، روستایی، زمستانی، تفریحی، بوم‌گردشگری (اکوتوریسم)، زمین‌گردشگری (ژئوتوریسم) و گردشگری بازاری در کنار یکدیگر فراهم است و این مهم می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی را از هر سن و سلیقه‌ای به خود جذب کند.

 استان اردبیل هم به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی بکر و منحصربه‌فرد چه در تعطیلات نوروز و چه در طول سال از میلیون‌ها گردشگر و توریست میزبانی می‌کند. این استان در دامنه کوه مرتفع ساوالان و در فاصله اندکی از بندر آستارا واقع شده است که به منزله دامنه وسیع کوه مرتفعی مشرف به دریاست و داشتن اقلیم مناسب از یک‌سو و تاثیرپذیری از مناطق بحری از سویی دیگر بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های طبیعی این استان که به منزله قطعه‌ای از بهشت در شمال غرب فلات ایران محسوب می‌شود، می‌افزاید. 

آذربایجان غربی مناطق و جاذبه‌های خاص و دیدنی فراوانی را در خود جای داده است؛ یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شور جهان‌، یکی از بزرگ‌ترین مناطق آزاد تجاری کشور‌، وجود چشمه‌های متنوع آب معدنی، منطقه‌ای با بیشترین درصد اکسیژن، وجود کلیساهای تاریخی، وجود جنگل‌های زیبا، غارها، آبشارها و چندین منطقه تاریخی و دیدنی دیگر در این استان قرار دارند. همچنین ساکنان استان‌های شمال غربی می‌توانند فرصت تعطیلات نوروز را برای آشنایی با سایر شهرستان‌های خود در ایام نوروز مغتنم بشمارند. به طور حتم این نوع سفر هزینه‌های کمتری در برخواهد داشت، برای آنها که هزینه‌های سفر به مکان‌های دورتر برایشان سنگین‌تر است. به همین دلیل در شماره نوروزی همشهری استان‌های شمال غرب، اطلاعات مربوط به جذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف را منتشر کرده‌ایم که در صفحات 2، 3 و 4 می‌خوانید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید