• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 19 اسفند 1397
کد مطلب : 50320
+
-

بازار گجیل تبریز سامان می‌گیرد

شهردار تبریز: روان‌سازی ترافیک و رونق اقتصادی بازار از مهم‌ترین دلایل ساماندهی این بازار قدیمی است

خبر
بازار گجیل تبریز سامان می‌گیرد

شهردار تبریز ساماندهی بازار گجیل را از اقدامات موثر در روان‌سازی ترافیک و رونق اقتصادی این بازار خواند و از رفع معضل دستفروشی در باغ گلستان خبر داد. به گزارش شهریار «ایرج شهین‌باهر» با اشاره به اهمیت بازار گجیل تبریز اظهار کرد: بازارچه قدیمی گجیل، از بازارهای قدیمی و پرتراکم شهرمان است که نشان می‌دهد شهروندان از گذشته به این بازارچه اعتماد دارند.

شهین‌باهر به وجود برخی فضاهای بلاتکلیف و ناکارآمد در اطراف این بازار اشاره کرد و گفت: در چند سال گذشته، با تلاش‌های شهرداری منطقه ۴، اقدامات کارسازی برای تقویت بافت گجیل صورت گرفته و نهایتاً به ضلع جنوبی بازارچه رسیده ‌است. وی از برنامه شهرداری برای انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل خبر داد و افزود: ضلع جنوبی بازارچه گجیل، با پایان عملیات تملک و آزادسازی، در اختیار دستفروشان باغ گلستان قرار می‌گیرد و با تلاش شهرداری منطقه ۴، قسمت‌های باقیمانده گجیل در ضلع جنوبی، هرچه سریع‌تر تملک و آزادسازی خواهند شد. شهردار تبریز با بیان این‌که شهرداری مصمم به حمایت اصولی و قانونمند از دستفروشان است، تاکید کرد: امیدواریم با تدابیری که شهرداری در این خصوص اندیشیده، شاهد کسب‌وکار بی‌دغدغه دستفروشان و در عین حال، تردد آسان و ترافیک روان در شهر باشیم.

شهردار منطقه ۴ تبریز نیز درباره روند ساماندهی بازار گجیل اظهار کرد: بخش اعظمی از تملک ضلع جنوبی بازارچه گجیل به پایان رسیده و تنها 4 مغازه قدیمی باقی مانده که تملک آنها نیز در مراحل پایانی است. این بخش از بازار گجیل، پس از تملک و آزادسازی، در فضایی که زیبنده اصناف و شهروندان محله باشد، به مجتمع تجاری همشهری متصل می‌شود. «اکبر امجدی» افزود: همزمان، پیگیر انتقال دستفروشان باغ گلستان به گجیل هستیم و امیدواریم با نهایی ‌شدن این انتقال، به‌زودی شاهد یک اقدام کارساز در مرکز شهر باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید