• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50200
+
-

درخواست روحانی از وزارت اطلاعات برای افشای پشت پرده هتاکی‌ها به دولت

نقدینگی را کسانی ساختند که مؤسسات غیرمجاز را آفریدند


رئیس‌جمهور در مقام پاسخ به کسانی که مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از پرداخت بدهی مؤسسات مالی غیرمجاز به مردم و افزایش نقدینگی کشور می‌دانند، منتقدان را متوجه تأسیس چنین نهادهای مالی کرد. حسن روحانی لزوم ساماندهی بانک‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این راستا چند قدم مهم برداشته شده است و در دولت یازدهم، ریشه مؤسسات اعتباری غیرمجاز کنده شد. اگر‌چه در این مسیر فحاشی و توهین‌های زیادی به دولت شد که باید وزارت اطلاعات یک روزی پشت صحنه این قضایا را منتشر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه نقدینگی را کسانی ساختند که مؤسسات غیرمجاز را آفریدند، سر مردم را کلاه گذاشتند و خودشان آنها را به خیابان‌ها کشاندند! تصریح کرد: در مسیر انحلال مؤسسات غیرمجاز بار سنگینی بر دوش دولت بود و توانستیم حدود 30هزار میلیارد تومان پول مردم را پرداخت کنیم که البته این کار به‌طور طبیعی در افزایش نقدینگی تأثیر داشته است، اما نقدینگی اصلی را کسانی ایجاد کردند که مؤسسات غیرمجاز را تأسیس کرده و مردم را به خیابان‌ها کشاندند و دولت به‌خاطر مردم ناچار شد که برای جبران زیان مردم، به آنها پول پرداخت کند. او همچنین با بیان اینکه دولت گام دوم را برای اصلاحات بانکی آغاز کرده است، گفت: یکی از این گام‌ها ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه است که در این زمینه تصمیم‌گیری‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و البته در مسیر اصلاحات بانکی گام‌های دیگری را هم در سال آینده برخواهیم داشت.

ترسی از مذاکره نداریم
رئیس‌جمهور که به‌منظور بهره‌برداری از خط راه‌آهن قزوین- رشت به استان گیلان سفر کرده بود، در جلسه شورای اداری این استان با پذیرش مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: «‌روزهای سختی برای کشور پیش‌رو داریم اما راهی جز ایستادگی و مقاومت وجود ندارد. در سفر به نیویورک در سال‌96 مقامات دولت آمریکا 8بار تقاضای ملاقات با دولت جمهوری اسلامی ایران را داشتند و در سال‌97 نیز 5رهبر دنیا واسطه ملاقات شدند اما در آنجا اعلام کردم که زمان و شرایط مناسب برای مذاکره و ملاقات وجود ندارد. در آنجا اعلام کردم که آمریکا ابتدا باید به توافق هسته‌ای برجام بازگردد و جبران کند، چراکه اینگونه نیست ما عاشق چشم و ابروی آنها باشیم و شاید آنها اینگونه و به‌دنبال ما باشند.»

 روحانی با بیان اینکه ما نیز اهل مذاکره هستیم و قدرت آن را نیز داریم و به‌دلیل تخصص در این حوزه با قدرت اعلام می‌کنم ترسی از میز مذاکره نداریم، تصریح کرد: «منطق و استدلال ما قوی و مطمئن است تا جایی که در دادگاه‌های بین‌المللی در برابر آمریکا موفق شده‌ایم و از میز مذاکره بحث حقوقی و جنگ ترسی نداریم.»

   دولتم فراجناحی است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در کشورمان 2مشکل عمده وجود دارد که باید حل و فصل شود، تأکید کرد: «یکی از این مشکلات نبود احزاب قوی است. امروز احزابی که در کشورمان فعالیت دارند، عمدتا فصلی هستند و شیوه‌های حزبی مرسوم دنیا در آنها رعایت نمی‌شود. اگر 2، 3حزب قوی در کشورمان تشکیل شود، می‌تواند در روند امور بسیار مؤثر باشد، ضمن اینکه اجرای دمکراسی بدون وجود حزب سخت و دشوار است.» او با اشاره به اینکه دولتش حزبی نیست و فراجناحی است، گفت: «حزب باید به مردم تعهد بسپارد و در ایام دشواری به میدان آمده و نسبت به حل و فصل امور در کنار دولت باشد، اما الان به‌گونه‌ای است که اگر دولت موفقیتی به‌دست می‌آورد، همه خود را صاحب آن موفقیت می‌دانند و در زمان ناکامی‌ها، خود را کنار کشیده و اعلام برائت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید