• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50187
+
-

رونمایی از گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان

چشم انداز
رونمایی از گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان

شرکت خودروسازی فرانسوی بوگاتی در جریان نمایشگاه ماشین خودروی ژنو از خودرویی مشهور به ‌خودروی مشکی رونمایی کرده که گران‌قیمت‌ترین خودروی تاریخ شناخته می‌شود.
این مدل استثنایی که به مناسبت صد و دهمین سال تأسیس این شرکت معرفی شده ۱۱ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. به گزارش فوربس، اما خریدار رسماً ناشناسی برای خرید این خودرو با احتساب مالیات، ۱۹میلیون دلار پرداخته است که چیزی در حدود ۲۴۵میلیارد تومان می‌شود.
La Voiture Noire که خودروی سیاه یا مشکی معنی می‌دهد خودرویی است که براساس مدل شیرون طراحی شده و مثل آن از پیشرانه 8لیتری 16سیلندر با 4 توربو شارژر و نزدیک به 1500اسب بخار نیرو استفاده می‌کند. قیمت بالای این خودرو به‌خاطر تولید فقط یک دستگاه از آن است. بی‌بی‌سی گزارش داده که احتمالا فردیناند پیئش، مدیرعامل سابق گروه فولکس‌واگن و نوه پسری فردیناند پورشه (بنیانگذار پورشه)، این خودرو را خریداری کرده است.
شرکت بوگاتی در بیانیه‌ای اعلام کرده که این خودرو برای زنده کردن خاطره مدل ۵۷ آتلانتیک این شرکت در سال‌های ۱۹۳۰و به یاد ژان بوگاتی، پسر ۳۰ ساله اتوره بوگاتی، مؤسس شرکت بوگاتی که طراحی و هدایت این مدل را در آن زمان به‌عهده داشت، ساخته شده است.
رکورد گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان پیش از این متعلق به رولزرویس Sweptail بوده است.
استفاده از موتور ۸ سیلندری به همراه ۴ توربو شارژر باعث شده تا این خودرو بتواند از حالت سکون طی ۲.۴ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید