• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50154
+
-

نقشه «هایده» برای سرقت 3میلیاردی

کارمند اخراجی شرکت برای انتقامجویی، سناریوی سرقت میلیاردی از خانه مدیرعامل را طراحی کرد.
به گزارش همشهری، عصر 15آبان‌ماه امسال وقتی مدیرعامل یک شرکت خصوصی وارد خانه‌اش در منطقه زعفرانیه شد، ‌چشمش به صحنه‌ای عجیب افتاد. همسر و دختر پنج‌ساله‌اش درحالی‌که دست و پایشان بسته بود داخل یکی از اتاق‌ها زندانی شده بودند و می‌گفتند که فریب دزدانی را خورده‌اند که خود را مأمور معرفی کرده بودند.

با گزارش ماجرا به پلیس، مأموران کلانتری 163ولنجک راهی محل سرقت شدند. زن جوان در تحقیقات اولیه گفت: حدود ساعت 14بود که 2 مرد به همراه یک زن زنگ خانه را زدند. می‌گفتند که مأمور هستند و همسرم اقدام به پولشویی کرده و حکم بازرسی خانه را دارند. آنها به بهانه بازرسی وارد خانه شده، اما پس از ورود اسلحه‌ای را روی سرم گذاشته و مرا به همراه دختر پنج‌ساله‌ام که به‌شدت ترسیده بود به داخل یکی از اتاق‌ها بردند و دست و پایمان را بستند. از ترس مجبور به سکوت شدم و آنها که اطلاعات دقیق و کاملی از همسرم و وضعیت زندگی‌اش داشتند، سراغ گاوصندوق رفتند و پس از تخریب آن، همه طلاها، چک‌های بین بانکی، پول‌های نقد را سرقت کردند. با این اطلاعات  جست‌وجو برای شناسایی و دستگیری دزدان شروع شد. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که مالباخته مدیرعامل یک شرکت خصوصی فعال در زمینه حسابداری است.
از آنجا که دزدان اطلاعات کاملی درباره کار و زندگی این مرد داشتند، احتمال اینکه همدستی در شرکت مالباخته‌ داشته باشند مد نظر قرار‌گرفت. در ادامه و با بررسی سوابق پرسنل شرکت معلوم شد که یکی از آنها به‌نام علیرضا، مجرمی سابقه‌دار است که سال‌ها پیش به جرم سرقت از منزل دستگیر و زندانی شده بود. او یکی از افراد مورد اعتماد مدیرعامل شرکت بود. علیرضا یک روز قبل از سرقت به بهانه رفتن به شهرستان مرخصی گرفته و همین مسئله احتمال دست داشتن او در سرقت را بیشتر کرد. در ادامه معلوم شد که علیرضا با یکی از کارمندان سابق شرکت که زنی به نام هایده بود، ارتباط دارد. هایده مدتی قبل به‌دلیل اینکه اطلاعات شرکت مالباخته را در اختیار رقبای کاری او قرار داده بود، اخراج شده و از آن به بعد از مدیرعامل شرکت کینه به دل گرفته بود. کارآگاهان که مطمئن بودند علیرضا و هایده در ماجرای سرقت 3میلیاردی از خانه مدیرعامل شرکت نقش دارند، آنها را دستگیر کردند. در تحقیقات معلوم شد که طراح اصلی نقشه سرقت هایده بوده است. او اطلاعات مورد نیازش را درباره مدیرعامل شرکت و محل زندگی او از علیرضا گرفته و سپس با همدستی زن و مرد دیگری به نام‌های منصوره و سعید، نقشه سرقت میلیاردی را عملی کرده بود. با دستگیری منصوره و سعید، بخشی از اموال مسروقه شامل چک‌های بین بانکی، لپ‌تاپ و... در مخفیگاه آنها کشف شد و متهمان به جرم خود اقرار کردند. به گفته سرهنگ احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، متهمان از اسلحه قلابی استفاده کرده بودند که با صدور قرار میلیاردی از سوی قاضی پرونده در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :