• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50147
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lWJ1
+
-

رویش امید و دانش در هفته درختکاری

200هزار درخت تا پایان اسفند در تهران کاشته می‌شود

روزهای تقویم پر از مناسبت‌هایی است که هریک معنی و مفهوم ویژه‌ای را القا می‌کند. آخرین ورق‌های تقویم، واپسین روزهای زمستان را گوشزد می‌کند و بهار را نوید می‌دهد. در لابه‌لای ورق‌های آخر تقویم 15اسفند هفته درختکاری نامگذاری شده است؛ روزی که قرار است به سوی طبیعت دست دوستی دراز کنیم و هریک به نوبه‌خود از برقراری پیوند با طبیعت سهمی داشته باشیم.
به گزارش همشهری، امروز 16اسفند، یعنی دومین روز از هفته درختکاری در راستای کمپین «بهار ‌می‌شود» پیروز حناچی به همراه سعید نمکی، وزیر بهداشت، در بیمارستان شریعتی پایتخت با کاشت درخت امید، به سهم خود پیوندی عمیق با طبیعت برقرار می‌کنند و به استقبال بهار می‌روند.
همچنین در سومین روز از هفته درختکاری «درخت ایثار» توسط وزیر کشور، رئیس شورای شهر و شهردار به همراه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بهشت زهرا کاشته می‌شود. روز شنبه 17اسفند که چهارمین روز هفته درختکاری است، شهردار تهران این بار به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر، درخت فرهنگ را در فرهنگسرای بهمن خواهند کاشت. در پنجمین روز این هفته، درخت صلح و دوستی توسط شهردار تهران، وزیر امور خارجه و سفرای مقیم تهران در باغ کتاب کاشته خواهد شد. درخت دانش نیز در ششمین روز این هفته توسط شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش، استادان دانشگاه و فرهنگیان، روحانیون و دانش‌آموزان در بوستان جنگلی چیتگر کاشته خواهد شد. آخرین روز هفته درختکاری نیز به نام درخت مادر نامگذاری شده و شهردار تهران با همراهی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و گروه‌های داوطلب مردمی در بوستان بانوان نرگس درخت خواهد کاشت.
براساس این گزارش تا پایان اسفندماه 200هزار درخت در نقاط مختلف تهران کاشته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید