• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50146
+
-

شرکت شهر سالم؛ بهترین حوزه ساماندهی HSE

معاون توسعه منابع انسانی در همایش مدیران حوزه HSE (بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست) در سخنان خود بهترین حوزه ساماندهیHSE را شهرداری تهران دانست که مأموریت آن نیز بر عهده شرکت شهرسالم است.
به گزارش همشهری، ابراهیم شیخ با محترم شمردن شاغلین در حوزه HSE گفت: «در مدتی که در سازمان استاندارد فعالیت داشتم، پژوهش‌هایی در مورد استانداردسازی‌ حوزه شهری انجام دادیم و HSE نیز موضوع مهمی بود که در حوزه شهری دنبال کردیم. در آنجا متوجه شدیم که بهترین جای آن در شهرداری تهران است. نتایج بررسی‌ها نشان داد که هیچ‌جا بهتر از شرکت شهرسالم برای انجام این مأموریت نیست. این موضوع در همه‌جای دنیا توسط ستادهای هماهنگی صورت می‌گیرد و از جنس وظیفه نیست.»
او ادامه داد: «یکی از زمینه‌های گسترده که در شرکت شهرسالم باید به آن اهمیت داده شود چگونگی فرهنگسازی ایمنی و محیط‌زیست این مجموعه در جهت ارتقای فرهنگ شهروندان است. بسیاری از شهرهای دنیا کارشان آموزش دادن به شهروندان است. مثلا در یکی از ایالت‌های آمریکا وقتی که با محدودیت آب مواجه شدند، روی کیفیت آموزش زنان خانه‌دار تمرکز کردند و میزان مصرف آب را به یک‌سوم رساندند. بنابراین باید به حوزهHSE از منظر شهروندی نگاه کنیم، درک شهروند به این موضوع بسیار گسترده و عمیق‌تر است. یعنی مکانیسمی ایجاد کنیم که شهروندان خودشان مشارکت کنند که ما چگونه باید موضوع ایمنی، بهداشت و سلامت را پیش ببریم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید