• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 49964
+
-

جام بی‌خبران

مسابقات وزنه‌برداری جام فجر با قهرمانی وزنه‌برداران ایران در دسته‌های سنگین به پایان رسید. سهراب مرادی- قهرمان جهان- در دسته 96کیلوگرم در این رقابت‌ها ثبت‌نام کرد ولی برای وزنه‌زدن روی تخته نیامد تا به این ترتیب حضور در یک مرحله گزینشی المپیک برای او ثبت شود. سعید علی‌‎حسینی هم پس از کش‌وقوس‌های فراوان حاضر به شرکت در این مسابقات نشد تا حضور او در ترکیب تیم ملی برای شرکت در مسابقات پیش‌رو در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.
 کیانوش باز هم تنها تمرین می‌کند 
در غیاب سهراب مرادی، کیانوش رستمی در دسته 96کیلوگرم موفق شد مدال طلای این دسته را به‌دست آورد. رستمی در حالی به قهرمانی در این رقابت‌ها رسید که عنوان کرد از آسیب‌دیدگی مرادی خوشحال نیست و آنها می‌توانند در المپیک در دسته مختلف نماینده ایران باشند. طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ایران 2سهمیه در بخش مردان دارد که 2وزنه‌بردار ایران باید در 2 وزن مختلف معرفی شوند و امکان حضور
 2 وزنه‌بردار در یک وزن وجود ندارد. به‌نظر رستمی منظورش از این اظهار حضور مرادی در یک وزن بالاتر بوده است! کیانوش رستمی با قهرمانی در این رقابت 6هزار دلار پاداش گرفت. کیانوش پس از قهرمانی در این مسابقات در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است کماکان بدون نظارت مربیان تیم ملی تمرین کند، گفت:« فدراسیون به من گفت یک مربی باید کنارت باشد که من درخواست مربی خارجی داشتم که مخالفت شد. تنها کسی که محرم رازم بود و می‌توانستم به او اعتماد کنم برادرم است».
  برخواه: از علی‌حسینی خبر ندارم 
محمدحسین برخواه، سرمربی تیم درباره عملکرد شاگردانش در تورنمنت بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر گفت:«متأسفانه شرایط در دسته 109کیلوگرم به‌گونه‌ای شد که از عملکرد داوودی در فوق‌سنگین غافل شدیم. رقابت در 109کیلوگرم واقعا سنگین و نزدیک بود. حریف هاشمی و قدمی نایب قهرمان جهان بود و رکوردهایی که در جام فجر ثبت کرد تا به حال نزده بود و حتی احتمال داشت که تا آخرین لحظات طلا و نقره ما در این وزن به نقره و برنز تبدیل شود». برخواه درباره شرایط سعید علی‌حسینی و اینکه آیا در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه خواهد زد یا نه، گفت:« اطلاع دقیقی از شرایط وی نداریم اما ظاهراً‌ با فدراسیون برای حضور در مرحله جدید اردوی تیم ملی هماهنگ کرده است. یکشنبه هفته آینده باید اسامی وزنه‌برداران را به کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا اعلام کنیم».

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :