• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 15 اسفند 1397
کد مطلب : 49963
+
-

عقب‌نشینی باحفظ مواضع

عقب‌نشینی باحفظ مواضع

وقتی خبر «حذف سکه از پاداش قهرمانان ورزشی» مطرح شد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، موجی از مخالف‌خوانی و حرف‌های تند و درشت از سوی قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی به سمت خیابان سئول شمالی و ساختمان وزارت ورزش روانه شد. با این حال آنچه بیش از همه گویی ورزشکاران رشته‌های مختلف را ناراحت کرده است، سخنان محمد رضا داورزنی -معاون ورزشی وزارت ورزش- بود. او گفته بود:«اکنون جنگ اقتصادی روی دوش مردم است و برای تامین منابع مالی نیاز به زمان وجود دارد. در شرایط جنگی به سر می‌بریم و صبر می‌کنیم تا از این بحران بگذریم تا به وعده‌ها عمل کنیم». همین جملات، واکنش‌های تندی  به دنبال داشت. پیمان نصیری - قهرمان پاراآسیایی دوومیدانی به تسنیم  گفت:« سؤال من از آقای داورزنی این است که آیا خود شما در این جنگ اقتصادی حاضر هستید نیمی از حقوقتان را فعلا نگیرید و آن را بگذارید برای بعد از زمان جنگ اقتصادی؟ اگر شما این کار را رسما انجام دادید و اسناد و مستندات آن را در اختیار رسانه‌ها گذاشتید آن‌وقت این حق را دارید که پاداش‌های مدال‌آوران را هم با تأخیر پرداخت کنید». او در ادامه گفته است که در حاشیه دیداری که قهرمانان معلول با مقام معظم رهبری داشته‌اند، سلطانی‌فر -وزیر ورزش- قول داده بود که پاداش آنها را پرداخت کند.
اما داورزنی در پاسخ به حاشیه‌ها همان حرف سابق خود را در بسته‌بندی جدیدی ارائه داد:«متأسفانه قسمتی از صحبت‌ها را گونه‌ای دیگر اطلاع‌رسانی کردند و امروز هم دیدم که سایت وزارتخانه هم این را اصلاح کرد. بحث این بود که پاداش‌ها را چه زمانی می‌دهید و ما گفتیم که وزارتخانه دردو، سه سال گذشته خوش‌قولی خودش را نشان داده و پرداخت کرده. ما سال گذشته پاداش‌های 95و 96 را پرداخت کردیم و در آخر اردیبهشت‌ماه و هفته اول خرداد قول را عملی کردیم. گفتیم در سال 97که ما مسابقات جاکارتا را داشتیم، شرایط به‌گونه‌ای رقم خورده که مقداری باید دوستان تحمل کنند تا ما بتوانیم به قولی که داد‌ه‌ایم عمل کنیم، نگفتم که می‌خواهیم وارد جنگ شویم و بعد از جنگ می‌خواهیم کاری که گفتیم را انجام دهیم. گفتم در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و باید شرایط را مدیریت کنیم».
به این ترتیب هیچ پاداشی تاکنون به تأخیر نیفتاده است و به روایت وزارت ورزش تا پایان سال 96 همه قهرمانان ورزشی پاداش خود را به‌صورت سکه‌ای دریافت کرده‌اند. اما آنچه محل اختلاف است چگونگی پاداش سال 97 است. ژاله فرامرزیان -معاون مالی وزارت ورزش- که این آتش را با اعلام خبر تغییر آیین‌نامه مراسم تجلیل از قهرمانان روشن کرده است در سخنانی دوپهلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش گفت که برای پرداخت پاداش به‌صورت سکه درصورت تامین منابع و تصویب لایحه بودجه سال بعد مشکلی ندارند، ولی در عین حال تأکید کرد:« آیین‌نامه پاداش قهرمانان بعد از بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا تغییر کرده و از مبنای سکه طلا خارج شده و از این به بعد مبنای پاداش قهرمانان به‌صورت امتیاز خواهد بود». معنی این حرف با توجه به پیش‌بینی 18میلیاردی پاداش قهرمانان ورزشی در بودجه سال بعد، یعنی همان سخن سابق در حذف سکه از مراسم تجلیل در سال 98.
فشاری که به وزارت ورزش وارد می‌شود، قابل پیش‌بینی بود؛ البته هنوز به اوج خود نرسیده، چه آنکه چالش اصلی هنگام برگزاری مراسم است که به‌نظر می‌رسد با عملیاتی‌شدن آن سروصدا‌ها بیشتر شود؛ همان داستان همیشگی تبعیض میان رشته‌های فوتبالی و غیرفوتبالی.

این خبر را به اشتراک بگذارید