• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49883
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6p5Q
+
-

برای تیم ملی، مربی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

دایی: فرقی ندارد!

پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به من نظر لطف سردار آزمون است، فعلا درگیر سایپا هستم _ نه‌تنها هدایتی، خیلی‌های دیگر هم پول این مملکت را تاراج کردند _ با پول هدایتی می‌شد یک استان را ساخت

دایی: فرقی ندارد!

 محمد زارعی | علی دایی، طرفدار کارلوس کی‌روش بود. روزهای اول را شاید کسی درست یادش نیاید، ولی دست‌کم یکی‌دو سال آخر، هر جا حرف از تیم ملی و سرمربی‌اش شد، دایی حمایت کرد. کی‌روش هم ظاهرا حس متقابلی به دایی داشت. یک‌بار وسط مراسمی صدایش زد، دستش را بالا برد و از مهدی تاج خواست او را به‌عنوان سفیر دائمی فوتبال ایران معرفی کند. قبل از جام‌جهانی2018 هم گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود کی‌روش در کمپ بشیکتاش، از دایی خواسته که بعد از رفتنش از ایران، مواظب میراثش- کمپ تمرینی تیم ملی- باشد.

بیش از یک‌ ماه پس از پایان دوره 8ساله کی‌روش در ایران، حالا با مصاحبه سردار آزمون، نام دایی در بالای فهرست سرمربیان احتمالی تیم ملی قرار گرفته است. آیا مانند سال 1387دوباره «لابی با خدا» او را به نیمکت تیم ملی می‌رساند؟

 دیروز مصاحبه‌ای از سردار آزمون منتشر شد که گفته بود خودش و همه بچه‌های تیم‌ملی دوست دارند شما جانشین کارلوس کی‌روش شوید، حتی خود کارلوس کی‌روش هم شما را بهترین گزینه برای جانشینی خود می‌دانست.

این نظر لطف سردار است، من فعلا درگیر تیم سایپا هستم، ان‌شاءالله یکی بیاید که بتواند به تیم ملی کمک کند. ما هم واقعا آرزویمان این است که بچه‌هایی مثل سردارکه چه در خارج کشور بازی می‌کنند چه در داخل کشور، موفق باشند، چراکه موفقیت امثال سردار موفقیت ماست. فقط در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی امیدوارم مسئولان تصمیم درستی بگیرند تا تیم ملی روند خوب خودش را که با آقای کی‌روش داشت، همینطور ادامه بدهد.

اگر به شما پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را بدهند قبول می‌کنید؟
فعلا کسی این چیزها در فکرش نیست و نباید هم در زمانی که بحثی مطرح‌نشده در موردش صحبت کرد ولی من همیشه خدمتگزار مردم بوده‌ام الان هم در مسئولیتی که دارم، در باشگاه سایپا خدمتگزار مردم هستم.

به‌نظرتان با وضعیت فعلی مربی ایرانی برای تیم ملی خوب است یا خارجی؟
فرقی نمی‌کند، کسی باید انتخاب شود که بتواند به تیم ملی کمک کند.

این روزها با دادگاهی‌شدن حسین هدایتی، سروصدای زیادی در جامعه به‌وجودآمده. نظرتان درباره این مسائل چیست؟
صحبت خاصی ندارم، ما همه باید جوابگوی اعمال‌مان باشیم. متأسفانه این اخبار که بیرون آمده آن هم در این شرایط اقتصادی جای خیلی تأسف و تاثر دارد. نه‌تنها هدایتی، خیلی از آدم‌های دیگر پول این مملکت را تاراج کردند. من در جایگاهی نیستم که نظر بدهم ولی ارقام و اعدادی که می‌گویند، در ذهن نمی‌گنجد. باور کنید با این پول‌ها که دادستان عنوان کرد، می‌توان یک استان را ساخت.

تیم شما متأسفانه در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. فکر می‌کنید 3 باشگاه دیگر ایرانی چقدر شانس موفقیت دارند؟
آرزوی موفقیت می‌کنم برای هر 3‌تیم. امیدوارم بتوانند دست پر برگردند و نمایندگان شایسته‌ای برای کشورمان باشند. الان دیگر خیلی سال شده که ما قهرمان آسیا نشده‌ایم و باید این اتفاق بیفتد. پرسپولیس سال قبل این شانس را داشت، امیدوارم امسال هم پرسپولیس و هم استقلال بتوانند به مراحل نهایی صعود کنند.
  
   چرا نخواستم با احمدی‌نژاد روبه‌رو شوم
خبرگزاری ایسنا هم دیروز گفت‌وگویی از علی دایی منتشر کرد. مهم‌ترین بخش‌های آن را بخوانید:
 
  افکار من با او فرسنگ‌ها فاصله دارد
با‌خبر شدم اینطور نوشته‌اند که من به‌خاطر کینه‌ای که از آقای احمدی‌نژاد داشتم، نخواسته‌ام با او در هواپیما رو‌در‌رو شوم، اما می‌خواهم بگویم من از هیچ‌کس کینه ندارم. شاید از برخی رفتارها و برخی افراد خوشم نیاید، اما از آنها کینه به دل نمی‌گیریم. همیشه گفته‌ام در زمانی که سرمربی تیم ملی بودم، صلاحم این بوده که چنین فردی (محمود احمدی‌نژاد) من را از تیم ملی کنار بگذارد و همیشه هم گفته‌ام مردم همه‌‌چیز را بهتر متوجه می‌شوند. من واقعا دوست نداشتم با او (محمود احمدی‌نژاد) رو‌در‌رو شوم. نه او و نه هیچ سیاستمدار دیگری هیچ‌وقت نمی‌بینند که علی دایی چیزی از او بخواهد. دلم نمی‌خواست اصلا ایشان (محمود احمدی‌نژاد) را ببینم.

متأسفانه افکار ایشان (محمود احمدی‌نژاد) با افکار من فرسنگ‌ها فاصله دارد. عقایدی که ایشان دارند، من قبول ندارم و اصلا از نظر فکری به هم نزدیک نیستیم، پس ‌باید کنار هم می‌نشستیم که درباره چه موضوعی صحبت کنیم؟ همیشه سعی کرده‌ام شعار ندهم و اهل عمل باشم‌ و به همین‌خاطر از کسانی که فقط شعار می‌دهند و فقط می‌خواهند باشند، خوشم نمی‌آید. به همین‌خاطر لزومی ندیدم با ایشان (محمود احمدی‌نژاد) رو‌در‌رو شوم که سلام و علیک کنم.

   به تیم امید بازیکن نمی‌دهم
بازیکنانم برای من بازی می‌کنند و این همه سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که از آنها استفاده کنیم. من نمی‌توانم بازیکنی که برای تیمم بازی می‌کند را به تیم امید بدهم. من جوان‌ترین تیم لیگ برتر را دارم و اگر قرار باشد 4‌بازیکن هم به تیم امید بدهم، دیگر با کدام بازیکنان در لیگ بازی کنم؟ اگر ببینید، در همین بازی قبلی 2بازیکن امید ما، ابوالفضل جلالی و محمد سلطانی‌مهر فیکس بازی کردند و از امیرحسین حسین‌زاده هم استفاده کردم. من یک سؤال دارم. چگونه می‌شود آقای کرانچار و تیم فنی‌شان سلطانی‌مهر را خط زده‌اند و در اردوی قبلی دعوت نکردند اما وقتی من روی آنها کار می‌کنم و آماده‌شان می‌کنم و تیمم را براساس آنها می‌چینم، دوباره به تیم ملی امید دعوت می‌شوند؟ این بازیکنان در اردوهای قبلی اصلا دعوت نمی‌شدند و وقتی هم از تیم ملی امید به تیم ما بازگشته بودند، واقعا شرایط بدی داشتند. چطور می‌شود تیم‌های دیگر بازیکنی که به آن احتیاج ندارند به تیم ملی امید می‌دهند اما من بازیکنی که از آن استفاده می‌کنم، به تیم ملی امید بدهم؟ 

   انگار همه‌‌چیز در این مملکت با تهدید پیش می‌رود
به چه دلیل باید بازیکنان را محروم کنند؟ مگر ما الان در فیفا‌دی هستیم؟ براساس چه قانونی می‌خواهند محروم کنند. مگر با زور می‌شود کاری انجام داد؟ اگر زوری باشد که به هیچ‌عنوان بازیکنانم را به تیم امید نمی‌دهم. بگذارید محروم کنند تا ببینم می‌خواهند چه کار کنند. هر‌چیزی قانون دارد و براساس حساب و کتاب انجام می‌شود. به جای اینکه بیایند و تهدید کنند، بهتر است راه درست را انتخاب کنند. تیم امید در بهترین شرایط بازیکنان ما را گرفت و برای یک بازی دوستانه برد و بدون کوچک‌ترین مشکلی استفاده کرد. ما همیشه با تیم ملی امید همکاری کرده‌ایم اما همیشه دیده‌ایم که این همکاری ما نتیجه عکس داشته است. بعد که بازیکن بر‌می‌گردد، از روند تیمی من خارج می‌شود و دیگر نمی‌تواند کمکی کند. مگر من چند بازیکن دارم که بخواهم ۴ تای آنها را هم به تیم امید بدهم؟ در این رابطه فقط آقای فتاحی با من تماس گرفت، اما من مانده‌ام که آقای فتاحی که دوست عزیز من است، در سازمان لیگ کار می‌کند. پس با چه عنوان و وظیفه‌ای با من تماس می‌گیرد تا بازیکن به تیم امید بدهم؟ مگر در فدراسیون کس دیگری کار نمی‌کند؟ با تهدید مگر از باشگاهی بازیکن می‌گیرند؟ انگار همه‌‌چیز در این مملکت با تهدید پیش می‌رود. تهدید را کنار بگذارید، کار را باید با تعامل پیش ببرید. اگر تعامل کنند ما هم می‌گوییم بسم‌الله، بیایید ببینید چگونه می‌توانیم به شما کمک کنیم. اگر هم تعامل نکنند و زوری بخواهند کاری کنند، ما هم بازیکنانمان را نگه می‌داریم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید