• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49919
+
-

سایه‌روشن‌های جام دانکلوف

مدال طلای حسن یزدانی و پرویز هادی بعد از 2 سال ناکامی کشتی آزاد در آستانه المپیک 2020، نوید روزهای خوبی می‌دهد

سایه‌روشن‌های جام دانکلوف

محسن محمود صفری|   4 آزادکار ایران در مسابقات جام دانکلوف بلغارستان محک خوردند تا بسیاری از حقایق بار دیگر برای کادر فنی و کشتی ایران پیش از مسابقات جهانی قزاقستان روشن شود. تیم ایران در پایان این مسابقات به‌عنوان ششم رسید که با حضور 4آزادکار در 10وزن برگزار شده باید گفت نمره قابل قبولی توانستند کسب کنند.

   دستان خالی محمدی
 نتایج ضعیف کشتی در مسابقات جهانی 2017و 2018 حکایت از روزهای سخت برای کشتی ایران دارد. تیمی که ستارگانش به حداقل رسیده و تعداد کشتی‌گیران قابل اتکایش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد؛این تیمی است که غلامرضا محمدی- سرمربی تیم ملی- تحویل گرفته است به‌طوری که خودش بعد از جام تختی صراحتا اعلام کرد کشتی ایران با روزهای خوبش فاصله گرفته و باید توقعات از کشتی در میادین پیش‌رو به اندازه قدرت این روزهای کشتی ایران باشد. محمدی برای حضور در جام دانکلوف ترجیح داد در 4وزن المپیکی (74، 86، 97و 125) کشتی‌گیرانش را روانه میدان کند. به‌نظر آنقدر سرمربی تیم ملی در اوزان سبک وزن دستش خالی است که ترجیح داده تمرکزش را روی اوزان دیگر بگذارد همانطور که از اعزام 2 وزن المپیکی دیگر یعنی 57، 65کیلوگرم به جام دانکلوف خودداری کرد.
   
آخرین فرصت حسین‌خانی
مصطفی حسین‌خانی در وزن 74کیلوگرم طبق عادت همیشگی‌اش فقط با اختلاف کم و به‌اصطلاح قشنگ باخت! او در این رقابت‌ها با چامیزو ایتالیایی و جردن باروز آمریکایی رودررو نشد و پس از کسب 2 پیروزی در مقابل کشتی‌گیران اوکراین و رومانی همانند بازی‌های آسیایی بار دیگر به بکزاد عبدالرحمانف ازبک کشتی را واگذار کرد. حسین‌خانی با توجه به حضور حریفش در فینال بار دیگر شانس حضور در جدول مسابقات را پیدا کرد. او در جدول بازنده‌ها پس از پیروزی مقابل سونر دمیرتاش از ترکیه در دور بعد مقابل یاکوپ گور از ترک برای چندمین بار طی سالیان اخیر درحالی‌که تا ثانیه‌های پایانی برنده کشتی بود مسابقه را واگذار کرد تا به عنوانی بهتر از پنجمی نرسد. در لیست جدید دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی نام حسین‌خانی دیده نمی‌شود و به‌نظر او در آخرین فرصتی که مربیان تیم ملی به او داده بودند نتوانسته رضایت آنها را جلب کند و به این ترتیب شانس حضور در اردوی تیم ملی را از دست داده است.

   بازگشت پلنگ
رضا یزدانی با حضور غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم ملی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شد. وزن 97کیلوگرم خلأ انکارناپذیر سال‌های گذشته کشتی ایران بوده است. عباس طحان، امیر محمدی و مجتبی گلیج نفراتی بودند که در سال‌های اخیر توانستند دوبنده تیم ملی را در مسابقات جهانی بر تن کنند که اتفاقا هر 3 در کسب نتیجه ناکام ماندند. سرمربی تیم ملی بار دیگر به رضا یزدانی 34ساله میدان داد و پس از چند مرحله اردو او را روانه جام دانکلوف کرد. یزدانی در دانکلوف با روزهای اوجش فاصله داشت ولی در همان شرایط توانست کشتی‌های قابل‌قبولی بگیرد و به مدال برنز برسد. درحالی‌که همه منتظر رویارویی یزدانی با کایل اسنایدر آمریکایی بودند ملی‌پوش ایرانی در دیدار پیش از فینال مقابل والری آندریتسف از اوکراین شکست خورد تا از رسیدن به فینال بازبماند. آندریتسف همان کشتی‌گیری بود که در المپیک لندن یزدانی در مقابلش دچار مصدومیت شد و از ادامه مسابقات بازماند.

   قدرتنمایی حسن و پرویز
اوج هنرنمایی کشتی ایران در اوزان 86 و 125کیلوگرم رقم خورد جایی که حسن یزدانی و پرویز هادی موفق شدند مقتدرانه مدال طلا را کسب کنند. حسن یزدانی تمام حریفانش را با امتیاز عالی شکست داد تا خط و نشانی هم برای تیلور آمریکایی کشیده باشد. تیلور در آخرین لحظات اعزام تیم آمریکا به جام دانکلوف از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد تا سومین رویارویی یزدانی و تیلور به زمان دیگری موکول شود. پرویز هادی کشتی‌گیر دسته فوق‌سنگین ایران که پس از حواشی کشتی‌ انتخابی او با کمیل قاسمی مورد غضب مربیان وقت تیم ملی قرار گرفته بود و تا مرز فراموشی از کشتی پیش رفت پس از مصدومیت کمیل قاسمی و عدم‌نتیجه‌گیری یدالله محبی در جهانی 2017به تیم ملی بازگشت. او در جهانی 2018در عین حال که شایستگی کسب مدال طلا را داشت به مدال برنز رسید.  اگر هادی با شرایطی و میزان آمادگی‌ای که دارد در المپیک مدالی نگیرد باید گفت در حق خود جفای بزرگی کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید