• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49902
+
-

نکته بازی

شما شاهکاری آقای دایی!

با وجود همه تأکیدها، سایپا به تیم ملی امید بازیکن نداده و وقتی در این مورد از علی دایی سؤال شده، او جوابی داده که بالاتر از شاهکار است. بخش مهم جواب دایی را بخوانید:«چگونه می‌شود آقای کرانچار بازیکنی مثل سلطانی‌مهر را در اردوی قبلی دعوت نمی‌کند اما وقتی من روی او کار می‌کنم و آماده‌اش می‌کنم دوباره به تیم ملی امید دعوت می‌شود؟» سؤال علی دایی می‌تواند تاریخ فوتبال جهان را تکان بدهد. او می‌پرسد چرا وقتی بازیکنش آماده نبوده از تیم ملی امید خط خورده اما حالا که آماده است و دارد خوب بازی می‌کند، سرمربی تیم المپیک هم او را دعوت کرده؟ واقعا چرا کسی نمی‌خواهد به این سؤال منطقی پاسخ بدهد؟ فوتبال ایران دارد به کدام سمت می‌رود که بازیکنان آماده به تیم ملی دعوت می‌شوند؟ اگر واقعا کرانچار ریگی به کفش نداشت، چرا بازیکن علی دایی را در زمان افت و نیمکت‌نشینی دعوت نکرد؟



هنوز کسی نمرده، ادامه بدهید

فضای فوتبال ایران مخصوصا در بعضی شهرستان‌ها قشنگ طوری است که انگار تا وقتی رسما آدم کشته نشود، بداخلاقی‌ها ادامه پیدا می‌کند. مثلا در همین اهواز کم‌کم حساب مصدومان ناشی از سنگ‌پرانی از دست در رفته است. در لیگ پانزدهم درجریان بازی پرسپولیس و استقلال اهواز حتی از بیرون ورزشگاه روی سر هواداران میهمان سنگ می‌ریختند، طوری که مردم مجبور شدند از ترس جان‌شان بریزند وسط زمین و بازی برای چند دقیقه قطع شود. همین امسال در ورزشگاه غدیر، پرسپولیسی‌ها جلوی استقلال خوزستان حتی نمی‌توانستند اوت بیندازند. الان هم که در حاشیه بازی استقلال و فولاد، یک هوادار تیم تهرانی سنگ خورده و کارش به کما کشیده است. یعنی واقعا کنترل یک ورزشگاه اینقدر برای مسئولان کار سختی است؟ حتما باید یک نفر بمیرد تا آقایان به‌خود بیایند؟ یعنی حتی
 کور شدن یک هوادار در فینال جام حذفی پارسال هم افاقه نکرد؟ فقط «مرگ» را قبول دارید؟



مثل حذف گوشت از قیمه

افزایش لحظه‌ای و افسارگسیخته قیمت سکه باعث شده اصلاحاتی در آیین‎نامه تجلیل از قهرمانان ورزش کشور اتفاق بیفتد و سکه از پاداش مدال‌آوران حذف شود. این سنتی‌ترین نوع پاداش به ورزشکاران بود اما حالا قیمت فضایی سکه باعث تغییر آیین‌نامه شده است. البته این روزها در سطح جامعه هم از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد؛ مثل حذف پسته از آجیل یا حذف گوشت از قیمه. تازگی‌ها رسما عنوان «قیمه بدون گوشت» به منوی رستوران‌ها اضافه شده و البته انتظار می‌رود با توجه به قیمت حبوبات، به‌زودی اسم این غذا به «قیمه بدون گوشت و لپه» تغییر کند. حذف پوشک از پای بچه هم از دیگر تغییراتی است که انتظار می‌رود اتفاق بیفتد. این وسط فقط معلوم نیست وقتی سکه از پاداش المپیکی‌ها حذف می‌شود، چرا شاهد حذف آن از مهریه نیستیم؟ همین مسئله نشان می‌دهد این روزها ازدواج از مدال‌آوری در المپیک هم پرریسک‌تر و خطرناک‌تر است!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید