• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 14 اسفند 1397
کد مطلب : 49824
+
-

اهل قلم تأثیر اقدامات شهری را ارزیابی کنند

شهردار تهران در اختتامیه «سومین جشنواره رسانه‌های شهری»: درخصوص مفهوم «کار برای شهر» باید به توافق برسیم

فرهنگی
اهل قلم تأثیر اقدامات شهری را ارزیابی کنند


شهردار تهران در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌های شهری بر اهمیت نقش اصحاب رسانه در حل مشکلات شهر تأکید کرد. به گزارش همشهری، پیروز حناچی در آمفی‌تئاتر برج آزادی در جمع مدیران و خبرنگاران رسانه‌های شهری اظهار کرد: از حسن‌سلیقه برگزارکنندگان جشنواره برای برگزاری مراسم در این مکان (برج آزادی) خوشحالم چراکه ساخته شدن این‌ فضا نتیجه استفاده از خرد جمعی بود. مجموعه برج آزادی نشان می‌دهد که وقتی از مردم و خرد جمعی برای یک کار کمک بگیریم، نتیجه نیز ماندگار خواهد شد. شهردار با اشاره به اینکه باید همگی درخصوص مفهوم کار در شهر، با این رویکرد که «چه کارها و اقداماتی در شهر انجام شده یا می‌شود» به توافق برسیم، تصریح کرد: باید در این خصوص به اشتراک‌نظر برسیم و تا وقتی که این توافق حاصل نشده، مشکلات بسیاری خواهیم داشت. نبود توافق در این خصوص باعث شد گاهی منابع را در مواردی هزینه کنیم که اولویت نداشتند؛ بعضا سازه‌های بسیار بزرگی ساختیم، بی‌آنکه تأثیرگذاری و بهره‌وری‌ آنها را ارزیابی کنیم.

شهردار تهران در ادامه این مراسم خطاب به اصحاب رسانه گفت: شما در این زمینه نقش دارید؛ وقتی می‌توانید با یک قلم جلو تخریب خانه نیما را بگیرید، به این معناست که می‌توانید کاری کنید تا همگی به‌ معنا و مفهوم درستی از «کار» دست پیدا کنیم. حناچی افزود: به مرور باور کردیم که شهر می‌تواند و باید تبدیل به کارگاه ساختمانی شود. این در حالی است که کمتر کشوری را می‌بینیم که پایتخت آن تا این مقدار دستخوش تغییر شده باشد. باید با کمک شما اصحاب رسانه و قلم به ریشه‌ها و علت‌های این موضوع بپردازیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز در این مراسم گفت: متأسفانه وضعیت مطبوعات به شکلی است که نمی‌توان چشم‌انداز امیدبخشی برای مطبوعات در سال آینده دید. عباس عبدی با تشکر از شهرداری تهران به‌خاطر برگزاری این جشنواره گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم در این جشنواره تلاش شده تا کار به یک انجمن تخصصی و حرفه‌ای از استادان این حوزه واگذار شود. مشاورانی که در این جشنواره آثار را بررسی کرده‌اند افرادی شایسته و با صلاحیت هستند و کسانی‌اند که بسیاری از روزنامه‌نگاران شاگرد آنها محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: به پایان سال ۹۷ نزدیک می‌شویم و نمی‌دانم سال آینده آیا مانند امسال خواهد بود یا شرایط بدتری را تجربه خواهیم کرد. متأسفانه وضعیت مطبوعات به شکلی است که نمی‌توان چشم‌انداز امیدبخشی برای مطبوعات در سال آینده دید. روزنامه‌نگاران به لحاظ مالی و امکانات جزو اقشاری هستند که به نسبت در شرایط بدی قرار دارند و تحت فشارند. گاهی که دستمزد این دوستان را می‌بینم خجالت می‌کشم.

عبدی به دوره‌های رسانه‌ای گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۷۷ فضای رسانه‌ای به نسبت خوبی داشتیم اما از سال ۷۹ این فضا با سیر نزولی مواجه شد. امروز هم فضای پرنشاطی داریم، اما رسانه‌های مسئول دیگر مانند سابق مرجعیت ندارند. آنها که زمانی با روزنامه‌ها برخورد می‌کردند، شرایط امروز را نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند درحالی‌که معتقدم اگر یک رسانه مطلبی را منتشر می‌کند مسئولیت آن مطلب را به‌عهده دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید