• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 13 اسفند 1397
کد مطلب : 49748
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


     دختر زندانی، 9سال بدون ملاقات
سمیه، دختری که در 18سالگی مرد 35ساله‌ای را به قتل رسانده بود، پس از تحمل 9سال زندان آزاد شد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، این دختر جوان ۹ سال قبل در یکی از روستاهای استان کرمان مرتکب قتل مرد ۳۵ساله‌ای شده و پس از رسیدگی قضایی به اتهام ارتکاب قتل عمد به قصاص نفس محکوم و تاکنون در زندان به سر می‌برد. به گفته امینه سالاری، معاون دادستان کرمان، پدر و مادر سمیه فوت کرده و او از نعمت داشتن خواهر و برادر نیز محروم بوده و به‌دلیل نداشتن خانواده طی این ۹ سال ملاقات کننده‌ای نیز نداشته است. این مقام قضایی افزود: با همکاری مددکاری زندان و تشکیل جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و در نهایت با مساعدت خیرین، رضایت اولیای دم جلب شد و با توجه به شرایط خاص سمیه که هم‌اکنون ۲7ساله است، او پس از آزادی تحویل یکی از بستگانش شده و دستورات لازم جهت استفاده از خدمات حمایتی اداره بهزیستی برای او صادر شده است.
 
      مرگ مادر و 2 فرزندش در انفجار گاز
انفجار گاز در خانه‌ای واقع در میبد یزد حادثه هولناکی را رقم زد و جان مادری همراه با 2 فرزندش را گرفت. این حادثه ساعت 15:23روز شنبه در خانه‌ای واقع در منطقه بارجین میبد اتفاق افتاد. محمدجواد بحری،  مسئول آتش‌نشانی میبد در این‌باره به ایرنا گفت: به‌دنبال تماس همسایه‌ها و اعلام خبر انفجار در منزلی مسکونی گروهی از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. وی ادامه داد: چون در خانه قفل بود آتش‌نشانان مجبور شدند با شکستن قفل وارد آنجا شوند. آنها در بدو ورود با پیکرهای بی‌جان زنی جوان و پسر 4 ساله و دختر 13ساله او روبه‌رو شدند و آنها را به بیمارستان منتقل کردند اما با بی‌اثر بودن عملیات احیا هر 3نفر جان خود را از دست دادند. بحری در ادامه گفت: شواهد نشان می‌دهد که انفجار و آتش‌سوزی 2تا 3ساعت قبل در طبقه زیرین ساختمان رخ داده و مادر که در آشپزخانه حضور داشته دچار سوختگی شده و فرزندان او هم نتوانسته‌اند از منزل خارج شوند و به‌علت حرارت شدید،  دچار سوختگی و خفگی شده‌اند. به گفته وی علت اصلی حادثه در دست بررسی است.

      دستگیری 2نفر در پرونده مشروبات مرگبار
دادستان انقلاب و عمومی مشگین‌شهر از دستگیری 2نفر به اتهام فروش و توزیع مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی مرگبار در این شهرستان خبر داد. به گزارش ایسنا،  طاهر رسولی با اشاره به دستگیری فروشندگان مشروبات الکلی مرگبار در مشگین‌شهر اظهار کرد: تحقیقات در این پرونده همچنان در جریان است. تاکنون 3 نفر در مشگین شهر بر اثر مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی جان خود را از دست داده و 26نفر نیز مسموم شده‌اند. وی ادامه داد: یکی از مسموم‌شدگان نیز بینایی خود را از دست داده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید