• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 12 اسفند 1397
کد مطلب : 49654
+
-

راه‌های روستایی، پشت کوران برف

بسیاری از راه‌های روستایی استان‌های اردبیل‏، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در اثر بارش شدید برف مسدود شدند / مدیرکل هواشناسی استان اردبیل: سامانه سرد و بارشی جدیدی از دوشنبه وارد کشور می‌شود

خبر
راه‌های روستایی، پشت کوران برف

سامانه بارشی در حالی از شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خارج شد که در بسیاری از شهرها و روستاهای استان‌های شمال غرب برف سنگینی را برجای گذاشت. 

در شهرستان خلخال ارتفاع برف در برخی از مناطق به بیش از 50 سانتیمتر رسید و موجب مسدود شدن تعدادی از راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان شد. روستاهای لرد و میانرودان در بخش شاهرود و چند روستای دیگر در بخش مرکزی خلخال مناطقی بودند که بیشترین بارش برف در آنها رخ داد و در ارتفاعات آلوارس سرعین هم بارش برف با ارتفاع 60 سانتیمتر به ثبت رسید و در مناطق شهری بیشترین بارش برف از شهرستان‌های سرعین و نیر گزارش شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی اردبیل با بیان این‌که سامانه سرد و بارشی از استان خارج شده است، اظهار کرد: وزش باد تا عصر امروز در سطح استان برقرار خواهد بود و در برخی از مناطق مرکزی وزش باد تند انتظار می‌رود.  

«علی دولتی‌مهر» از ورود سامانه سرد و بارشی دیگری در روز دوشنبه خبر داد و افزود: با فعالیت این سامانه در برخی از مناطق به‌ویژه نواحی مرکزی و جنوبی بارش برف و باران پیش‌بینی خواهد شد. مدیر راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای مهاباد استان آذربایجان‌غربی هم با بیان این‌که ارتفاع برف در گردنه زمزیران در محور مهاباد به سردشت به بیش از 30 سانتیمتر رسیده است، اظهار کرد: بارش برف در گردنه‌های این شهرستان باعث غافلگیری رانندگان شد. عملیات نمک‌پاشی از سوی راهداران در گردنه‌های برف‌گیر این شهرستان در حال انجام است. 

عبدالله‌پور با اشاره به حضور شبانه‌روزی راهداران در راهدارخانه‌های این شهرستان، اظهار کرد: 4 راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است. همچنین بارش برف در استان آذربایجان‌غربی روز جمعه راه 20 روستا در 2 شهرستان چالدران و تکاب را بست.  در آذربایجان شرقی هم بارش شدید برف راه روستاهای هشترود و چاراویماق را مسدود کرد.

 «بابک فرمانی» سرپرست اداره راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای هشترود در این باره اظهار کرد:‌ بیشتر راه‌های مسدود در محور درین سو و آتش بیگ و غرب هشترود است. «صابر تقویمی» فرماندار چاراویماق هم گفت: بیش از ۷۰ درصد راه‌های روستایی و اصلی این شهرستان بر اثر بارش برف و کولاک شدید بسته شده است. با وجود تلاش شبانه‌روزی نیروهای هلال احمر و راهداری این شهرستان به علت زیاد بودن مسیرها و کمبود امکانات و دستگاه‌های سنگین، کار بازگشایی راه‌ها به‌کندی پیش می‌رود و از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان می‌خواهیم به کمک ما بشتابند تا راه‌های مسدود را بازگشایی کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید