• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 9 اسفند 1397
کد مطلب : 49347
+
-

مأموریت 3 وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید

جهانگیری: وزارتخانه‌های صنعت، کشاورزی و دادگستری دغدغه‌های شب عید مردم را رفع کنند

نوسان قیمت و عرضه برخی کالاهای اساسی و اقلام خوراکی موجب نگرانی مردم برای تامین مایحتاج شب عید شده است. دیروز معاون اول رئیس‌جمهوری 3وزارتخانه را مأمور رفع این دغدغه‌ها کرد.
به‌گزارش همشهری، در نشست دیروز دولتمردان برای بررسی نحوه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید، معاون اول رئیس‌جمهوری تکالیفی را برای وزارتخانه‌های صنعت، جهادکشاورزی و دادگستری و همچنین بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در حوزه تامین، توزیع و نظارت بر بازار اقلام کالایی تعیین کرد. در این جلسه اسحاق جهانگیری با اشاره به افزایش تقاضای ایام پایانی سال، از دستگاه‌های اصلی مرتبط با تامین کالاهای مورد نیاز مردم خواست بازار شب عید را به شکلی مناسب مدیریت کنند تا مردم در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند. 
او تأکید کرد، به‌نظر می‌رسد امسال مردم با نگرانی کمبود کالاهای اصلی مورد نیاز شب عید مانند میوه، آجیل و شیرینی مواجه هستند که لازم است وزارتخانه‌های صنعت، جهادکشاورزی، دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی دغدغه مردم را رفع کنند تا ایام پایانی سال با حداقل مشکلات سپری شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، او همچنین از استانداران، فرمانداران و اصناف مختلف کشور خواست تا ایام پایانی سال، بازار شب عید امسال را به خوبی مدیریت کنند تا مردم دغدغه جدی برای تامین کالاهای مورد نیاز نداشته باشند.

تسریع در پرداخت اعتبارات و منابع
در این جلسه چند تن از وزرا، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس‌کل بانک مرکزی و شهردار تهران حضور داشتند، معاون اول رئیس‌جمهوری از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خواست تا اهتمام جدی به تامین منابع مالی مورد نیاز وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت برای مدیریت بازار شب عید داشته باشند و روند پرداخت اعتبارات و منابع مالی مورد نیاز را تسریع کنند. در این جلسه علاوه بر بحث و تبادل نظر درخصوص تأمین میوه، آجیل و شیرینی برای ایام پایانی سال، موضوع تأمین گوشت، مرغ، روغن، شکر، پوشاک و لوازم خانگی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از ارائه گزارش نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، تصمیمات لازم برای تأمین این اقلام به میزان مناسب اتخاذ شد.

مردم گرانفروشی را گزارش کنند
معاون سازمان حمایت نیز با اشاره به تمهیدات ویژه برای تنظیم بازار گوشت گفت: تا پایان‌ماه مبارک رمضان ۲۰هزار تن برنج توزیع می‌شود و ماهانه بین ۳۵ تا ۴۰هزار تن روغن خام در اختیار کارخانه‌ها قرار گرفته و هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید وجود ندارد. شهرام میرآخورلو دریک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه مردم گرانفروشی‌ها را به سازمان تعزیرات حکومتی اطلاع دهند، افزود: ۵تیم در بازرسی و نظارت مراحل عرضه، انبارها، سرخانه‌ها، برخی واردکنندگان و عرضه‌کنندگان و واسطه‌هایی را که در بازار گوشت اخلال می‌کردند، شناسایی و با آنها برخورد کردند. 
مدیرعامل شرکت‌های بازرگانی دولتی نیز درباره توزیع گوشت قرمز، گفت: گوشت در سیستم جدید توزیع به‌دست جامعه هدف خواهد رسید و فرایند توزیع هدفمند در حال انجام است که با شارژ کارت‌های بانکی مردم می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از مراکز توزیع خریداری کنند.
یزدان سیف افزود: برنامه‌هایی برای توزیع برنج، روغن و شکر اندیشیده شده و ۱۳۵هزار تن شکر از طریق استان‌ها و انجمن‌های صنایع غذایی در اختیار جامعه هدف و متقاضیان قرارگرفته است. علی اکبر مهرفرد، معاون توسعه بازرگانی وزیر جهادکشاورزی نیز حداکثر قیمت تمام‌شده هر کیلو گوشت وارداتی گوسفندی گرم در داخل کشور را بین 33 تا 40هزار تومان اعلام کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید