• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48487
+
-

انبارها مملو از لوازم خانگی است

بازار
انبارها مملو از لوازم خانگی است


انبارهای لوازم خانگی مملو از کالا است و بازار کشـش افـزایش 40درصدی قیمت این اقلام را ندارد.

به گزارش همشهری، انتشار خبری به نقل از رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در زمینه عدم‌انتظار مشتریان لوازم خانگی برای کاهش قیمت‌ها با واکنش رئیس مجلس و برخی مسئولان نظام صنفی مواجه و موجب شد تا دیروز محمد طحانپور با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس جزئیاتی را در مورد این خبر اعلام کند.

او با بیان اینکه انبارها مملو از لوازم خانگی است، به خانه ملت، گفت: هیچ جا عنوان نکرده‌ام که قیمت لوازم خانگی در سال آینده ۴۰درصد افزایش می‌یابد و بازار نیز کشش این افزایش قیمت‌ها را ندارد. قصد بنده این نبود که به جامعه این موضوع را القاء کنم که لوازم خانگی در کشور وجود ندارد، بلکه با توجه به نزدیکی به پایان سال کارخانه‌ها باید عیدی و حقوق پرداخت کنند، لذا مردم باید برای پایان سال کالا و لوازم خانگی خریداری کنند.

طحانپور با اعلام اینکه قیمت لوازم خانگی به‌دلیل افزایش قیمت ارز و مواداولیه تا حدودی افزایش یافته است، افزود: گرانی کالا با گرانفروشی تفاوت دارد، کالاها گران شده، اما این موضوع هر ساله با توجه به افزایش حقوق و دستمزد، قیمت کالاها تا درصدی افزایش می‌یابد و در این بخش باید عنوان کرد که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد. به گفته او، اصناف توزیع‌کننده لوازم خانگی و نه تولیدکننده آن بوده و تنها می‌تواند سود قانونی فروش دریافت کنند. اگر کارخانه‌ها یا فروشندگان لوازم خانگی این کالاها را عرضه نکنند، مردم می‌توانند به اصناف شکایت کنندکه با جدیت با آنها برخورد می‌شود. همچنین هر فروشنده‌ای از فهرست قانونی فروش تخطی کند، با آن فرد برخورد می‌شود، لذا مردم باید از فروشندگان فاکتور دریافت کنند تا رقم فروش کالا مشخص شده و اگر شخصی تخطی کرده بر این اساس با وی برخورد شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میزان تولیدات لوازم خانگی در کشور مازاد بر نیاز داخل است، گفت: ۴۰۰ میلیون دلار ارز به واردات مواداولیه تولید لوازم خانگی اختصاص یافته است.

محمدرضا پور ابراهیمی در تشریح نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی بازار لوازم خانگی گفت: این نشست با حضور هیأت رئیسه اتاق اصناف، مسئولان ارشد وزارتخانه صنعت و دستگاه‌های مربوطه برگزار و آخرین وضعیت تولیدات لوازم خانگی در کشور که اخیراً موضوعاتی درباره افزایش قیمت آن مطرح شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. او با تأکید بر اینکه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با یکدیگر همکاری کرده تا ارز مورد نیاز برای تامین مواداولیه لوازم خانگی تامین شود، افزود: بر این اساس هفته آینده نشستی با مدیران وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و بانک مرکزی برگزار می‌شود تا این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید