• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 1 اسفند 1397
کد مطلب : 48460
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      در مردم‌سالاری بی‌نظیریم
سردار محمدرضا نقدی در گفت‌وگو با فارس گفته که مردم‌سالاری ما درجه‌یک است و خدشه‌ای به آن وارد نیست. معاون فرهنگی سپاه گفته: ستون خیمه آزادی و تکیه‌گاه اصلی مردم‌سالاری ولایت فقیه است؛ به‌طوری که هر زمان خدشه‌ای به مردم‌سالاری وارد شده شخص رهبری مانع از آن شده است. نقدی در بخشی از این گفت‌وگو روایتی را درباره وابستگی شاه مطرح کرده و گفته است: «سفیر آمریکا در ملاقاتی با شاه به وی تشر زد که چرا شخصی را که آمریکا برای نخست‌وزیری انتخاب کرده، بر این مقام نمی‌گذارد؟ (با کنایه) و شاه با درایت و تیزهوشی پاسخ داد که انگلیسی‌ها شخص دیگری را برای نخست‌وزیری مدنظر دارند؛ اول اختلاف بین خودتان را حل کنید و بعد به ما بگویید که چه‌کسی را بر سر کار بگذاریم.»

      برداشت غیرقانونی از جیب فقرا
عباس عبدی در حساب توییتری خود نوشت: «اینکه هدف دولت از پرداخت هزارمیلیارد تومان برای صاحبان سهام شاندیز چیست، فعلا مورد بحثم نیست، ولی اینکه این پول از جیب چه‌کسی و با چه تبعاتی و براساس کدام اختیار قانونی پرداخت شده را توضیح دهند. همه‌اش غیرقانونی و پرهزینه و از جیب فقراست.» پیش از این، اعلام یک خبر در ارتباط با کمک دولت به سهامداران شاندیز انتقادات گسترده‌ای را در پی داشت. نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد اعلام کرده بود: «رئیس‌جمهور به معاون اقتصادی خود دستور تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان برای پرداخت به سهامداران شرکت پدیده شاندیز را صادر کرد.»

      حربه‌های مخالفان FATF
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در حساب توییتری خود نوشت: «از ٢سال پیش که نخستین تلاش‌های دولت برای تصویب الزامات خروج ایران از لیست سیاه FATF آغاز شد، جامعه هم به 2دسته موافقان و مخالفان تبدیل شد. طیف مخالف همه توان لجستیکی خود را به میدان آورد تا جلوی تصویب این لوایح را بگیرد. تجمع مقابل مجلس و خائن خواندن مجلس از حربه‌های مخالفان بود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید