• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 28 بهمن 1397
کد مطلب : 48057
+
-

خیز نمایندگان فوتبال تبریز برای بالانشینی

تراکتورسازی با شکست استقلال و ماشین‌سازی با عبور از طلسم تساوی‌ها، هواداران را به کسب یک قهرمانی امیدوار کرده‌اند

گزارش ورزشی
خیز نمایندگان فوتبال تبریز برای بالانشینی

جهانبخش احمدیان |  تبریز - خبرنگار:


هواداران تبریزی که خاطره خوشی از نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر نداشتند، با آغاز نیم‌فصل دوم و یارگیری مناسب 2 تیم مطرح تبریزی، شروعی امیدوارکننده را شاهد هستند. ماشین‌سازی تبریز با 2 برد متوالی، طلسم تساوی‌هایش در نیم‌فصل اول را شکسته و توانسته وضعیت خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشد، هر چند که دیدار این تیم در رشت و مقابل سپیدرود باز هم منجر به تساوی شد. تراکتورسازی هم پس از یک برد پرگل خانگی، به کسب تساوی در قائمشهر و مقابل نساجی رضایت داد . اما در دیدار حساسی که روز جمعه مقابل استقلال داشت، سه امتیاز شیرین این دیدار را به حساب خود واریز کرد.  
 

قطار تغییرات، غیرحرفه‌ای اما مطمئن

قطار تغییرات در ترکیب تراکتورسازی از کادر فنی تا مدیریت این باشگاه در نیم‌فصل دوم هم از حرکت باز نایستاده و عده‌ای را پیاده و عده‌ای دیگر را سوار کرده است.  مدیرعامل، مدیر رسانه‌ای و سرمربی موقت تیم جداشده‌های قطعی تراکتور در پایان نیم‌فصل اول بودند و تعطیلات نیم‌فصل جایگزین‌های آنها برای شروعی قدرتمند در ادامه دیدارهای لیگ معرفی شدند. این اقدام مالک باشگاه تراکتور اگرچه امری غیرحرفه‌ای و آماتورگونه به شمار می‌رود، ولی از سوی دیگر با توجه به نفرات جذب‌شده، از جمله کادر فنی جدید تیم، می‌توان روند نتیجه‌گیری برای این تیم در ادامه لیگ را با خوشبینی‌ پیش‌بینی کرد. 

شاید بی‌ثباتی در حفظ نفرات جذب‌شده در درازمدت به نفع تیم نباشد، ولی از آنجا که تنها و حافظ باشگاه و منافع آن شخص «محمدرضا زنوزی» به عنوان مالک است، نباید نگرانی زیادی در این زمینه وجود داشته باشد. مذاکره با بازیکنان، عقد قرارداد، مدیریت و نظارت بر مجموعه تراکتور عواملی هستند که شخص زنوزی بر عهده گرفته است و انتخاب افراد در جایگاه‌ها  فرمالیته، به نظر می‌رسد.


لیکنز، پرشور مثل هواداران

سرمربی جدید سرخ‌های آذربایجان، از همان روزهای حضورش در ترکیب این تیم نشان داد که اگر پرشورتر از هواداران تراکتور نباشد، کمتر هم نیست. اما «جورج لیکنز» بلژیکی به‌جز کشور خود و تیم‌ ملی آن، موفقیت‌های قابل اتکایی در کشورهایی که فعالیت کرده است، ندارد. او به همراه دستیارش جذب این تیم شد که به گفته کارشناسان از نظر آماری کارنامه قابل قبول‌تری نسبت به لیکنز دارد. بی‌شک حضور یک دستیار خارجی ضرورت و نیازی برای تیم و خواسته کارشناسان فوتبالی بود، اما باید در کنار این افراد، یک مربی جوان و بومی نیز به عنوان دستیار جذب تیم می‌شد تا بهره لازم از سرمایه‌ای که تحت اختیار لیکنز قرار گرفته بود، برده شود.


تغییر در ترکیب سرخپوشان 

«آنتونی استوکس» مهاجم گلزن تراکتورسازان اگر چه اواخر نیم‌فصل اول، دست سرخپوشان را در حنا گذاشت و ناگهان تصمیم به ترک این تیم گرفت، ولی حضور دوباره او با انگیزه‌ای مضاعف در تراکتور، مایه آرامش خاطر هواداران در خط حمله شده است. او در کنار «ساسان انصاری» می‌تواند خط حمله تراکتور را تا پایان این نیم‌فصل تکمیل کند، هر چند که لیکنز در دیدار مقابل نساجی این زوج را در ترکیب اصلی قرار نداد و نتوانست نتیجه قابل قبولی کسب کند. 

از سوی دیگر، بازگشت «محمدرضا اخباری» به تبریز هم خیال هواداران برای قفس توری این تیم را تا حدودی راحت کرد. «محسن فروزان» گلر اول این تیم که تا نیم‌فصل اول رقیبی جدی در دروازه تراکتورسازی نداشت، با حضور اخباری سایه سنگین یک رقیب شش‌دانگ را روی سر خود احساس می‌کند و هر گونه لغزش منجر به دور ماندن او از ترکیب اصلی سرخپوشان تبریزی خواهد بود.

 این مساله بی‌شک انگیزه هر 2 بازیکن را بالا برده است. جذب یک ستاره دیگر در نیم‌فصل دوم، از نکات جالب بازار زمستانی و نقل و انتقالات تراکتور بود. کوین کنستانت، بازیکن سابق آث‌میلان، در حالی به تیم ملحق شد که تا به امروز حتی در لیست 18 نفره تیم قرار نگرفته است و به نظر می‌رسد اضافه‌وزن و کم‌تحرکی او عامل اصلی دور ماندش از لیست اصلی است. 


جذب حلقه مفقوده تراکتور

پس از جدایی «مهدی کیانی» در ابتدای فصل، تراکتور همانند رشته زنجیری بود که مهره وسطی آن را برداشته بودند. بازیکنی در قامت کیانی در تیم وجود نداشت که میدان‌داری کند. اما در نیم‌فصل دوم «اکبر ایمانی» که اوایل فصل هم تمایل زیادی به حضور در تراکتور داشت، جذب این تیم شد و در اولین بازی نیز نمایش خیره‌کننده‌ای داشت. پرسینگ، تخریب و بازی‌سازی از قلب دفاع و پاس‌های دقیق وی، نشان از آمادگی بالای این بازیکن برای ادای وظیفه در این پست دارد.


ماشین‌سازی، هر روز بهتر از دیروز

نماینده دوم آذربایجان در رقابت‌های فوتبال لیگ برتر هم بر خلاف نیم‌فصل اول، بازی‌هایش را با برد آغاز کرده است. «رضا مهاجری» و بازیکنانش عزمشان را جزم کرده‌اند تا حداقل بین 6 تیم بالای جدول جا خوش کنند. این تیم گرچه در بازار نقل و انتقالات زمستانی نتوانست موفق عمل کند، ولی با توجه به بضاعت و اندوخته‌ای که دارد، تا به این جای کار، خوب عمل کرده است. جذب چند بازیکن داخلی که در تیم‌های خود موفق عمل نکرده بودند، پایان کار مهاجری در پنجره زمستانی بود. بازیکنانی که به زعم وی در بازی‌های آتی، کارایی بیشتری برای تیم خواهند داشت. با شروع نیم‌فصل سبزقباهای تبریزی نشان دادند که بهتر از تیم پرستاره تراکتورسازی نتیجه می‌گیرند که البته برای تکمیل پازل موفقیت‌هایشان، نیازمند حضور هواداران تبریزی در ورزشگاه خانگی‌شان هستند. هوادارانی که مهم‌ترین عامل کسب موفقیت یک تیم به شمار می‌روند و می‌توانند یار دوازدهم این تیم در ورزشگاه بنیان‌دیزل باشند. 


به سوی موفقیت

تراکتورسازی با مجموعه عواملی که در اختیار گرفته است، از کادر فنی مطرح تا بازیکن‌های ملی و خارجی، می‌تواند مدعی اول قهرمانی در این فصل باشد. هر چند تا به این جای کار تراکتورسازی 2 امتیاز مهم برای کم کردن فاصله با صدرنشین‌های لیگ برتر را از دست داده است، اما سبک بازی‌های سرخپوشان تبریزی و امکاناتی که در اختیار دارند، نشان از آینده‌ای روشن در این فصل و محقق شدن رویای قهرمانی هواداران این تیم دارد. درباره دیگر نماینده فوتبال تبریز هم باید گفت که هر چند این تیم بضاعت تیم پرستاره همشهری را ندارد، اما در دیدارهایی که تاکنون برگزار کرده است با وجود دست بسته در برخورداری از بازیکنان طراز اول، اما عملکرد خوبی را ثبت کرده است و در همین 2 بازی ابتدایی نیم‌فصل دوم تمام 6 امتیاز مورد نیازش را به حساب خود واریز کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :