• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
پنج شنبه 25 بهمن 1397
کد مطلب : 47758
+
-

چگونه خانه‌مان را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

خانه‌داری
چگونه خانه‌مان را بزرگ‌تر نشان دهیم؟

رشد جمعیت و شهرنشینی، رفته‌رفته مردم را به زندگی در آپارتمان‌های کوچک عادت داده است. شاید بهتر باشد بگوییم هرگز عادت نکرده‌اند، تنها مجبور شده‌اند به زندگی در خانه‌های کوچک و مجتمع‌های چندین واحدی قوطی‌کبریتی تن دهند. در چنین شرایطی چیدمان داخل خانه و جا‌دادن همه وسایل ضروری یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم خواهد بود. در این قسمت به چند راه ساده که کمک می‌کند فضای خانه بزرگ‌تر به‌نظر برسد اشاره می‌کنیم.

  از رنگ‌های روشن استفاده کنید. از رنگ‌های روشن برای رنگ‌آمیزی دیوارها، درها و پنجره‌ها استفاده کنید. دیوارهای روشن، نور طبیعی و مصنوعی را بهتر منعکس می‌کنند؛ از این‌رو فضای داخلی یک محوطه، بزرگ‌تر از آنچه است به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این تا حد امکان وسایل رنگ روشن و ساده را انتخاب کنید. مبل‌ها و فرش‌های پررنگ و پرنقش و نگار، فضا را کوچک‌تر جلوه می‌دهند.
  پرده‌های کوتاه را فراموش کنید. برای پنجره‌های خانه کوچکتان، پرده‌های بلند از سقف تا کف زمین انتخاب کنید. حتی از اینکه 2سانتی‌متر از پرده‌ها روی زمین رها شود نترسید. چشم‌ها به‌طور طبیعی وقتی روی پرده‌ها متمرکز می‌شوند، در امتداد طول پرده‌ها بالا و پایین می‌روند. پرده‌های بلند و البته رنگ روشن این تصور را در فرد ایجاد می‌کنند که ارتفاع اتاق بلند است.
  خانه را شلوغ نکنید. تا حد امکان از شلوغ کردن خانه با تزئینات غیرضروری بپرهیزید. برای مثال باید بگوییم چسباندن چند قاب عکس روی یک دیوار اشتباه است و منجر به خفه و کوچک‌شدن فضا می‌شود. در خانه‌های کوچک بهتر است دیوارها خالی بمانند یا از یک قاب عکس بزرگ برای تزئین دیوار استفاده شود. در مثالی دیگر، دقت کنید که نباید دور تا دور خانه و روی همه میزها گلدان بگذارید. قرار دادن یک گلدان برای شادابی خانه کافی است.
 تا حد امکان فضا را روشن نگه‌ دارید. روشنایی کمک زیادی به بزرگ دیده‌شدن یا به‌اصطلاح دلبازی خانه می‌کند. پرده‌های ساده‌ای انتخاب کنید که رنگ روشنی داشته باشند، ضخیم نباشند و نور روز از آنها عبور کند. از لامپ‌های مهتابی استفاده کنید که روشنایی بیشتری دارند. لامپ‌های آفتابی برای خانه‌های کوچک گزینه مناسبی نیستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید