• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 24 بهمن 1397
کد مطلب : 47594
+
-

«گلستانک» در رویای آبادانی

ترافیک، نبود آسفالت مناسب و امکانات ورزشی از مشکلات چشمگیر بلوار گلستانک است

محله
«گلستانک» در رویای آبادانی

 زهرا اشرف‌زاده|   البرز-خبرنگار:


در محله‌گردی این هفته به یکی از محله‌های محمدشهر رفتیم. بلوار گلستانک از محله‌های مرکزی محمدشهر است که ساکنان آن مانند خیلی از مناطق دیگر این شهر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.


بلوار شلوغ در مرکز محمدشهر

در ابتدای ورود به محله یکی از کاسب‌ها وقتی می‌فهمد که ما خبرنگار هستیم و قصد تهیه گزارش از مشکلات محله را داریم با ما همراه می‌شود تا از نزدیک معضلات را به ما نشان دهد.

«جلال نصیرپور» با بیان این‌که بیش از 30‌سال است ساکن این منطقه است، می‌گوید: در ابتدای سکونت ما محله به اندازه الان شلوغ نبود و اکثر خانه‌ها ویلایی بودند، اما الان همه کوچه‌ها و خیابان‌ها پر از ماشین است و ساختمان‌سازی‌ها زیاد و جمعیت چند برابر شده است ولی با وجود افزایش جمعیت امکانات افزایش پیدا نکرده و در حد ابتدایی مانده
 است.

وی به وضعیت ترافیک بلوار اشاره می‌کند و ‌ادامه می‌دهد: ترافیک و آلودگی باعث ناراحتی مردم است. هر روز تعداد زیادی ماشین سنگین از اینجا عبور می‌کنند که با توجه به مسکونی بودن منطقه، باعث سلب آسایش مردم می‌شود. بسیاری از خانه‌ها نیز پارکینگ ندارند و ساکنان ماشین خود را جلو در پارک می‌کنند.نصیرپور می‌گوید: وضعیت جوی‌ها بسیار بد است، زباله‌ها در آن انباشته می‌شود و لایروبی نمی‌شود و همین موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود.


نبود امکانات تفریحی برای نوجوانان

در انتهای بلوار یک آبمیوه‌فروشی قرار دارد که چند نوجوان جلو آن دور هم شده‌اند. یکی از آنها با گلایه از نبود امکانات تفریحی در این منطقه، می‌گوید: جوانان و نوجوانان این محل و حتی محمدشهر هیچ تفریحی ندارند؛ نه سینما، نه فرهنگسرا، و نه هیچ جایی برای شادابی و نشاط اجتماعی. تنها تفریح ما این است که بعد از تعطیلی مدرسه به اینجا بیاییم و یک ساعت دور هم بنشینیم.

«عرفان علیزاده» اضافه می‌کند: هزینه بعضی تفریحات هم بالاست؛ مثلا برای رفتن به یک استخر باید 30 هزار تومان خرج کنیم. باشگاه‌ها نیز اکثرا خصوصی هستند و شهریه‌های بالایی دارند.


خیابان بهار روشنایی ندارد

یکی از ساکنان خیابان بهار در بلوار گلستانک به محوطه باز رو‌به‌روی خیابان اشاره می‌کند و می‌گوید: این محوطه تبدیل به جایی برای ریختن زباله و جولان سگ‌ها شده است.«سعیده نوروزی» می‌افزاید: یکی دیگر از مشکلات خیابان بهار نبود روشنایی است که امکان رفت‌و‌آمد در شب را سخت می‌کند.


هوای رفتگران را داشته باشیم

رفتگری که در حال جمع‌آوری زباله از یکی از زمین‌های خالی کنار بلوار است، می‌گوید: هر روز برای نظافت محل به این منطقه می‌آیم و تمام زباله‌ها را جمع می‌کنم، اما تعداد رفتگران کم است و مردم و ساکنان هم به نظافت محل خود اهمیت نمی‌دهند.«رحیم صالح‌نژاد» ادامه می‌دهد: چند رفتگر هر روز این منطقه را تمیز می‌کنند اما روز بعد دوباره دیده می‌شود که مردم به جای این‌که زباله‌های خود را درون سطل بیندازند یا سر ساعت مقرر جلو در خانه بگذارند، آن را رها کرده‌اند و وسیله بازی سگ‌ها و گربه‌ها فراهم شده است. این حیوانات کیسه‌های زباله را پاره می‌کنند و کف خیابان پر از زباله می‌شود در حالی که سطل‌های زباله خالی هستند.
پیرمرد به کیسه‌ای که در دستش است و زباله‌ها را داخل آن می‌اندازد اشاره و اضافه می‌کند: از مردم خواهش می‌کنم به فکر ما رفتگران هم باشند. بیرون گذاشتن زباله‌ها در ساعاتی غیر از زمان‌ تعیین‌شده هم وضعیت محله را نامناسب می‌کند و هم برای ما دردسر‌ساز است.

من از ساعت 5 صبح که بیرون می‌آیم تا شب باید چند محله را تمیز کنم. در حالی یک میلیون و 200 هزار تومان حقوق می‌گیرم که آن هم با تاخیر پرداخت می‌شود. از همشهریان درخواست می‌کنم کمی هوای ما را داشته باشند.


افزایش قیمت قیر و آسفالت

یکی از اعضای شورای شهر محمدشهر با اشاره به مشکل معابر و جدول‌گذاری و آسفالت می‌گوید: آنچه در ماه‌های اخیر انجام طرح‌ها را با مشکل مواجه کرد افزایش قیمت‌ها بود که باعث شد برخی پیمانکاران از کار منصرف
شوند.«هادی مرادی» درباره نبود فضای سبز در خیابان امیرکبیر و محله‌های اطراف می‌گوید: غیراصولی بودن تفکیک‌ها و انجام آن قبل از طرح‌های تفصیلی، ایجاد چنین فضایی را با مشکل مواجه کرده است؛ چراکه ساخت این محله‌ها از پایه غیراصولی بوده  است.

مرادی اضافه می‌کند: تا حد امکان جلو ساخت‌وساز‌ها را گرفته‌ایم و اکنون هیچ ساخت‌وساز جدیدی نداریم. درباره خدمات شهری نیز باید بگویم در تمام محله‌های محمدشهر ارائه می‌شود.


حل مشکل خیابان بهار

 مدیر روابط عمومی اداره برق البرز درباره مشکل برق خیابان بهار می‌گوید: پس از بررسی و بازدید از خیابان متوجه شدیم در این خیابان یک پایه روشنایی شکسته شده است و 3 پایه بدون روشنایی هستند که در اسرع وقت ماموران اداره برق برای رفع مشکل به محل اعزام شدند.«شاهین عباس‌زاده» می‌افزاید: از شهروندان می‌خواهیم در صورتی که در محله و خیابانی مشکل روشنایی وجود داشت، با شماره 121 (فوریت‌های اداره برق) تماس بگیرند تا رسیدگی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید