• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47101
+
-

ستاره‌ای در دوردست

ستاره‌ای در دوردست

معصومه حیدری پارسا 

 حیاط آسفالت مدرسه صدوقی چابهار 3 روز پیش و برای دقایقی به سالن روباز ژیمناستیک بدل شد و قهرمان آن «ساسان پرکان» 16 ساله بود؛ دانش‌آموزی که از گوشه حیاط با کف زدن‌های هم مدرسه‌ای هایش وارد شد و غوغایی به پا کرد که شاید روی تخته المپیک هم کمتر صحنه‌ای شبیه آن دیده شده باشد. ساسان ریز نقش و سیه چرده کار خود را با 5 بار پشتک و وارو شروع کرد و بدون مکث با 2 وارو ادامه داد و باز هم 4 واروی دیگر به آن اضافه کرد و در نهایت کارش را با 2 وارو به پایان رساند؛ اجرایی بی‌نقص  که اگر در یک مسابقه رسمی اتفاق می‌افتاد...آه اگر مسابقه رسمی  بود!
روزگذشته بعد از انتشارگسترده فیلمی از اجرای حرکات ژیمناستیک ساسان درحیاط مدرسه، سوالی که در ذهن بسیاری از ایرانی‌ها به وجود آمد این بود که آیا جای ساسان در تیم ملی ایران خالی نیست؟ یا اینکه چرا استعدادهایی همچون او نباید کشف و جدی گرفته شود؟ به خصوص اینکه این دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی در گفت و گو با همشهری گفت که نه تنها عضو هیچ تیمی نیست بلکه در هیچ باشگاهی هم تمرین حرفه ای نمی‌کند .  هر روز صبح که نور خورشید به زمین می‌تابد، دریای بزرگ بندر چابهار شاهد هنرنمایی پسرک سیه چرده کوچکی می شود که به عشق یک رکورد تازه پا به ساحل می گذارد و ساعت ها بی وقفه تلاش می کند . ساسان پرکان همان نوجوانی که این روزها فیلم پشتک و وارو زدنش در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و تحسین همگان را بر می انگیزد، می‌گوید: «باشگاهی نیست که بتوانم پشتک و وارو بزنم و البته اگر هم باشد پولی ندارم که بتوانم هزینه کنم. به همین دلیل کنار دریا تنها جایی است که می توانم با خیالی آسوده روی شن های ساحلش بدوم، تمرین کنم و پشتک و وارو بزنم . » ساسان اهل عثمان آباد چابهار است و برای تمرین باید روزانه 20 دقیقه پیاده روی کند تا به ساحل دریا برسد. او می گوید: «به دلیل علاقه ای که به ژیمناستیک و فوتسال دارم  هر روز صبح ها تا ظهر و بعضی روزها هم عصرها از محله مان پیاده می روم تا به ساحل برسم تا بتوانم آنجا تمرین کنم . فیلمی هم که از پشتک و وارو زدنم در مدرسه در شبکه های اجتماعی منتشر شد کار مدیر مدرسه مان بود که خیلی خوش‌ذوق هستند. در واقع پس از برد تیم مان درمسابقات جام دهه فجر در حیاط مدرسه‌ بیش از 15 پشتک زدم که خیلی زود در شبکه های اجتماعی دست به دست شد.» او در ادامه می‌گوید: «ژیمناستیک را خیلی دوست دارم و  البته عمویم هم که در این رشته سر رشته دارد بسیار به من کمک می‌کند. پسرعمویم در مسابقات مختلفی شرکت کرده است که برخی به اشتباه فکر کرده اند که من بوده ام اما من تا به حال در هیچ مسابقه‌ای به غیر از مسابقات مدرسه‌ام شرکت نکرده‌ام. البته  این روزها تمریناتم کمتر شده چون پدرم بیکار شده است و خیلی نمی‌توانم تمرین کنم ، باید نان‌آور خانه هم باشم. »
او درباره اینکه اجرای حرکات تکنیکی اش توجه مسئولان فدراسیون ژیمناستیک و رئیس کمیته ملی المپیک را جلب کرده است هم می گوید: «تصورش برای خیلی ها سخت است اما من هر روزی که از خواب بیدار می شوم  در دلم آرزو می‌کنم تا راهی برایم پیدا شود که بتوانم به تیم ملی راه پیدا کنم . »

   به دنبال ساسان 
مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک هم درباره پیگیری و شناسایی این نوجوان مستعد چابهاری به همشهری گفت: «پس از انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور پیگیری و شناسایی این نوجوان مستعد چابهاری را صادر کرد.» محمود عبدالهی درادامه افزود: «پیگیری ها انجام شده است و این نوجوان همراه با پدرش هفته آینده برای شرکت در تست استعدادیابی به تهران خواهد آمد تا استعدادهای خود را در تست به نمایش بگذارد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید