• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47100
+
-

دایی: دولت در انتخاب سرمربی تیم ملی دخالت نکند

ناظمی: حتی بعد از حمله ناآگاهانه کی‌روش به وزیر هم واکنش نشان ندادیم

با جدایی کی روش از تیم ملی، انتخاب جانشین سرمربی تیم ملی ایران به سوژه اول رسانه های ورزشی تبدیل شده است؛ به خصوص به خاطر اسامی‌ای که روابط عمومی وزارت ورزش مطرح کرد تا بحث داغی در شبکه های اجتماعی به راه بیفتد.مازیار ناظمی یک روز بعد از ناکامی تیم ملی در توییتی نوشت:«مربیانی مثل یورگن کلینزمن، زین‌الدین زیدان و مورینیو در صف مذاکره با فدراسیون فوتبال قرار دارند.»
این نوشته عجیب مدیر روابط عمومی وزارت ورزش در رسانه ها هم بازتاب زیادی داشت و بسیاری این صحبت ها را به شوخی شبیه دانستند.حالا علی دایی هم به صف معترضان اضافه شده است. 
سرمربی سایپا در در واکنش به اظهارات ناظمی به ایسنا گفته:«با چه امکاناتی می‌خواهید این مربیان را بیاورید؟ متأسفم که آقای مازیار ناظمی درباره این مسائل صحبت می‌کند. او در وزارت ورزش است و این وزارتخانه هیچ ارتباطی به فوتبال ندارد. صحبت‌های ناظمی دخالت دولت در فدراسیون فوتبال است که با قوانین فیفا مغایرت دارد. نه تنها او بلکه آقای سلطانی‌فر هم نمی‌تواند درباره انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار نظر کند. تنها مرجعی که می‌تواند درباره سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد فدراسیون فوتبال است و یا نهایتاً هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال می‌تواند درباره آن نظر بدهد. آقای ناظمی من از شما یک سوال دارم، شما در فدراسیون فوتبال چه سمتی دارید؟ وقتی در فدراسیون فوتبال سمتی ندارید بهتر است درباره وزارت ورزش صحبت کنید که در آنجا سمت دارید. فیفا دخالت دولت در فوتبال را ممنوع کرده است.»

   ناظمی: خود دایی از دخالت سیاسیون صدمه دیده
بعد از اظهارات تند علی دایی در خصوص مازیار ناظمی و وزارت ورزش، مدیر روابط عمومی این وزارت در واکنش به اظهارات علی دایی در اینستاگرام خود نوشت:« عزیز دل علی دایی که حداقل نصف افتخارات او را در صدا وسیما من اعلام کردم ، گفته ناظمی در فوتبال چه سمتی دارد ؟می خوام بگم دغدغه علی آقا محترم و درسته ، چرا که خود او بیشترین صدمه را در زمان سرمربیگری تیم ملی و برکناریش از دخالت سیاسیون دید ولی به او و همه اطمینان می‌دهم وزارت ورزش دخالتی را در امور فوتبال نداشته و ندارد و آنچه من بیان کردم اطلاع رسانی با استفاده از اطلاعات خود فدراسیون بود.
سعه صدر و تدبیر و تحمل ما را تا آنجا ببین که کی روش سرمربی تیم ملی بدترین حملات را ناآگاهانه و مبتنی بر اطلاعات غلط به وزیر داشت ولی برای حفظ آرامش ورزش و موفقیت ورزش و فوتبال کشور هیچ عکس العملی نداشتیم.وزارتخانه در این دوره کاملا در کنار مدیران فوتبال همراه و همدل هست و با تخصیص بیشترین منابع مالی ( ۲۲۰ درصد ) بیشتر از تعهدات ، فدراسیون را تنها نگذاشته است. الان هم در انتخاب سرمربی دخالتی نداریم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید