• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 16 بهمن 1397
کد مطلب : 47096
+
-

مناقشه مشترک قرمز وآبی

مناقشه مشترک قرمز وآبی

روز گذشته  چند  رسانه‌ در ایران خبر دادند که باشگاه پرسپولیس برای  رضایتنامه  بودیمیر مبلغی نزدیک به 750هزار یورو پرداخت کرده است. این رسانه‌ها به نقل از یک  سایت کروات  نوشتند: «تیم دیناموزاگرب در نقل‌وانتقال‌های زمستانی ۲۰۱۹ میلادی فقط ۷۵۰هزار یورو بابت فروش ماریو بودیمیر به پرسپولیس درآمدزایی کرده است. هزینه این تیم مطرح کروات در بخش خرید بازیکن نیز ۳میلیون و ۶۵۰هزار یورو بود. براساس این گزارش، ماریو بودیمیر تنها بازیکن دیناموزاگرب بود که در‌ماه ژانویه باعث درآمدزایی برای این تیم شد. ۲بازیکن دیناموزاگرب به‌صورت قرضی راهی دیگر تیم‌های لیگ کرواسی شدند و یک بازیکن نیز به‌صورت توافقی قرارداد خود را فسخ کرد.» این در حالی است که باشگاه پرسپولیس پیش از این مدعی شده بود به هیچ عنوان حاضر نیست با یک بازیکن خارج از عرف باشگاه قرارداد ببندد. به همین دلیل انتشار این خبر کاملا عجیب به‌نظر می‌رسد.

  خمارلو: با بودیمیر به‌عنوان بازیکن آزاد قرارداد بستیم 
مدیر رسانه‌ای پرسپولیس با تکذیب این خبر به همشهری ورزشی گفت: «من نمی‌دانم که مبلغ رضایتنامه بودیمیر چقدر بوده؛ چراکه خود این بازیکن مبلغ رضایتنامه‌اش را به این باشگاه پرداخت کرده و ما با این مهاجم کروات به‌عنوان بازیکن آزاد قرارداد بستیم. از همین‌جا هر مطلبی که در این‌باره منتشر شده است را کاملا تکذیب می‌کنم.»

    بودیمیر چقدر می‌ارزد؟
گویا در مطلب منتشرشده درباره  بودیمیر از سایت ترانسفرمارکت به‌عنوان منبع استفاده شده است. سایت ترانسفرمارکت، ارزش این بازیکن را در سایت خود 600هزاریورو قیمت‌گذاری کرده و مبلغ رضایتنامه این بازیکن را 750هزاریورو  ارزشگذاری کرده است. این در حالی است که این سایت تنها ارزش بازیکنان را منتشر می‌کند و به اینکه باشگاه خریدار بازیکن چه مبلغی را پرداخت خواهد کرد توجهی ندارد. نکته مهم اینجاست که پیش از این باشگاه پرسپولیس به‌شدت به‌دنبال خرید گوچی بود اما به‌خاطر مبلغ بالای این بازیکن از خرید او منصرف شد. به همین دلیل به‌نظر نمی‌رسد مسئولان باشگاه برای رضایتنامه بودیمیر چنین مبلغی پرداخت کرده باشند؛ چراکه در غیر این صورت باشگاه گوچی را جذب می‌کرد که گزینه اول برانکو برای خط حمله بود.
جالب اینجاست همین سایت ترانسفرمارکت در صفحه بازیکنان استقلال، پاتوسی بازیکن جدید این تیم  را یک‌میلیون یورو ارزشگذاری کرده است که قطعا باشگاه استقلال در این شرایط اقتصادی که برای پرداخت مطالبات سایر بازیکنان هم به مشکل خورده، توان پرداخت یک‌میلیون یورو را نخواهد داشت و مطمئنا این بازیکن با مبلغی
 بسیار پایین‌تر از ارزش خود به استقلال پیوسته است.
  آخرین وضعیت پاتوسی
در شرایطی که باشگاه استقلال از نهایی شدن قرارداد پاتوسی صحبت می‌کند، رئیس کمیته نقل‌ و انتقالات سازمان لیگ می‌گوید همچنان منتظر پاسخ استعلام‌ها از آفریقای جنوبی است. محمودزاده درباره این بازیکن به تسنیم می‌گوید: «باشگاه استقلال به‌جز داریوش شجاعیان نمی‌تواند هیچ‌کدام از قراردادهای بازیکنان جدید خود را ثبت کند تا زمانی که مجوزهای لازم را بگیرد. برای جذب بازیکن خارجی 2شرط لازم است؛ اول تأییدیه پزشکی از ایفمارک و دوم استعلامی که کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران از کمیته بین‌الملل فدراسیون کشور آن بازیکن می‌گیرد. تا الان برای پاتوسی نه تأییدیه پزشکی آمده و نه پاسخ استعلام از فدراسیون آفریقای جنوبی. اگر مستندات بیاید و تطبیق داشته باشد که مشکلی برای ثبت قرارداد نیست ولی تطبیق نداشته باشد از ثبت قرارداد معذوریم.» 
محمودزاده در واکنش به این پرسش که گفته می‌شود کی‌روش استنلی هم شرایطی مشابه پاتوسی داشته اما در لیگ ایران بازی می‌کند، معتقد است: «خیر اینطور نیست. طبق قانون بازیکن خارجی علاوه بر حضور در تیم ملی کشورش، اگر در لیگ‌های اروپایی و آمریکای جنوبی هم بازی کرده باشد می‌تواند در لیگ ایران بازی کند. 
همانطور که می‌دانید فوتبال برزیل خاص است و به همین دلیل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مصوبه‌ای را سال گذشته تصویب کرد که طبق آن اگر بازیکنی علاوه بر لیگ، در ایالت‌های برزیل هم بازی کرده باشد می‌تواند به لیگ ایران بیاید. این مصوبه هم فقط در مورد برزیل است، چون این کشور تنها کشور جهان است که یکی از درآمدهای کشورش ترانسفر بازیکن فوتبال است. استنلی با توجه به این مصوبه در لیگ ایران مشغول بازی است.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :